• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Största fyndet!

holma20

Panerai
Fick tag på dessa två som jag visat på loppis fynd,,
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

En väldigt ovanlig omega speedmaster lcd 1620.
Och en Zenith el primero med 400 verk.
Med brun tavla och fyrkantig boett, det finns även två andra varianter ,
Den som är värd mest är den med blå tavla och rund boett ligger på ca 50k
Den som jag hittade ligger på ungefär 25-30k

( om vi nu börjar med zenithen)
köpte den i vetskap att den ej fungerade och tänkte väll att, de kan ju inte vara så dyrt med en service ? Öppnade upp klockan och detta ramlar ur :banghead:
image.jpeg

Så hörde av mig till en kunnig och grym person här på KS och fråga vad de skulle kosta att fixa till den här ,
Fick tillbaka svaret , "de blir dyrt " haha
Kom sen ett senare sms ,, ca 1740 pund
Hmm........
kändes dyrt men ändå lockande då jag verkligen ville ha någonting i min samling som inte så många har :(
Men fick även sms om att "denna person ,som jag nu skriver med "
Sitter på den zenithen med blåtavla och rund boett och behöver delar , den hade legat i ett bankfack ganska länge och bara väntat på att få bli hel!
Så han fick köpa den för 7000kr :)
Och vad gav jag för den?

Ynka 180kr,


Omegan köpte jag som ett loppis fynd av en gubbe mest för att jag tyckte den var cool , hade inte en blekaste aning om den fungerade , hade heller ingen aning om att den var så ovanlig som den var ,
Samma sak på denna omega så finns det 3 modeler
image.jpeg


La ut den på loppis fynd och fick säkert 7 pm på 5 minuter , med förfrågningar om försäljning men hade inga tankar på att sälja den just då..
Byte batteri och den funka mot all förmodan, gubben sa att den hade legat i en låda i ca 15 år .
Tiden gick och jag hade samlat på mig en hög av omega klockor frugan blev arg "skräll" för att jag tydligen lägger mer tid på klockor än henne så jag tänkte att jag skulle sälja av lite andra vintage klockor som jag inte använde så mycket, och göra nå kul med frun.
La ut en annons och skrev i slutet på annonsen, "Det kommer fler"
Fick direkt ett PM , med frågan:
Kommer speedmaster ? Haha
Nej sa jag men vi starta en konversation och det kom fram att han hade den fyrkantiga speedmastern
Tillslut gav jag mig och han fick köpa den för
8000:-

Va gav jag för denna ?

150 spänn :)

Btw. Frun gick lott lös , :sorry: dom pengarna råkade ramla in på mitt Klock konto !
Ssssshhh. :nailbiting:
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Gäller inte mig men en inte särskilt klockintresserad kollega. Han var för kanske 10 år sedan på nån obskyr auktion på vischan där en fungerande äldre Rolex poppade fram. Han ropade hem den för 3500 kr och började sedan bära den. Efter en tid hajade någon till rejält när denne såg klockan och gav kollegan rejält med beröm för den. "Wow vilken snygg Rolex, det där är en riktigt eftertraktad modell..". Det visade sig vara en 1655, Steve McQueen..
Kollegan fick den senare såld för 80 000 kr...

Sånt där som inte skulle kunna hända idag känns det som..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fick tag på dessa två som jag visat på loppis fynd,,
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

En väldigt ovanlig omega speedmaster lcd 1620.
Och en Zenith el primero med 400 verk.
Med brun tavla och fyrkantig boett, det finns även två andra varianter ,
Den som är värd mest är den med blå tavla och rund boett ligger på ca 50k
Den som jag hittade ligger på ungefär 25-30k

( om vi nu börjar med zenithen)
köpte den i vetskap att den ej fungerade och tänkte väll att, de kan ju inte vara så dyrt med en service ? Öppnade upp klockan och detta ramlar ur :banghead:
image.jpeg

Så hörde av mig till en kunnig och grym person här på KS och fråga vad de skulle kosta att fixa till den här ,
Fick tillbaka svaret , "de blir dyrt " haha
Kom sen ett senare sms ,, ca 1740 pund
Hmm........
kändes dyrt men ändå lockande då jag verkligen ville ha någonting i min samling som inte så många har :(
Men fick även sms om att "denna person ,som jag nu skriver med "
Sitter på den zenithen med blåtavla och rund boett och behöver delar , den hade legat i ett bankfack ganska länge och bara väntat på att få bli hel!
Så han fick köpa den för 7000kr :)
Och vad gav jag för den?

Ynka 180kr,


Omegan köpte jag som ett loppis fynd av en gubbe mest för att jag tyckte den var cool , hade inte en blekaste aning om den fungerade , hade heller ingen aning om att den var så ovanlig som den var ,
Samma sak på denna omega så finns det 3 modeler
image.jpeg


La ut den på loppis fynd och fick säkert 7 pm på 5 minuter , med förfrågningar om försäljning men hade inga tankar på att sälja den just då..
Byte batteri och den funka mot all förmodan, gubben sa att den hade legat i en låda i ca 15 år .
Tiden gick och jag hade samlat på mig en hög av omega klockor frugan blev arg "skräll" för att jag tydligen lägger mer tid på klockor än henne så jag tänkte att jag skulle sälja av lite andra vintage klockor som jag inte använde så mycket, och göra nå kul med frun.
La ut en annons och skrev i slutet på annonsen, "Det kommer fler"
Fick direkt ett PM , med frågan:
Kommer speedmaster ? Haha
Nej sa jag men vi starta en konversation och det kom fram att han hade den fyrkantiga speedmastern
Tillslut gav jag mig och han fick köpa den för
8000:-

Va gav jag för denna ?

150 spänn :)

Btw. Frun gick lott lös , :sorry: dom pengarna råkade ramla in på mitt Klock konto !
Ssssshhh. :nailbiting:
Vem sålde du Zenithen till för endast 7'? Ren välgörenhet från din sida.
 
Fick tag på dessa två som jag visat på loppis fynd,,
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

En väldigt ovanlig omega speedmaster lcd 1620.
Och en Zenith el primero med 400 verk.
Med brun tavla och fyrkantig boett, det finns även två andra varianter ,
Den som är värd mest är den med blå tavla och rund boett ligger på ca 50k
Den som jag hittade ligger på ungefär 25-30k

( om vi nu börjar med zenithen)
köpte den i vetskap att den ej fungerade och tänkte väll att, de kan ju inte vara så dyrt med en service ? Öppnade upp klockan och detta ramlar ur :banghead:
image.jpeg

Så hörde av mig till en kunnig och grym person här på KS och fråga vad de skulle kosta att fixa till den här ,
Fick tillbaka svaret , "de blir dyrt " haha
Kom sen ett senare sms ,, ca 1740 pund
Hmm........
kändes dyrt men ändå lockande då jag verkligen ville ha någonting i min samling som inte så många har :(
Men fick även sms om att "denna person ,som jag nu skriver med "
Sitter på den zenithen med blåtavla och rund boett och behöver delar , den hade legat i ett bankfack ganska länge och bara väntat på att få bli hel!
Så han fick köpa den för 7000kr :)
Och vad gav jag för den?

Ynka 180kr,


Omegan köpte jag som ett loppis fynd av en gubbe mest för att jag tyckte den var cool , hade inte en blekaste aning om den fungerade , hade heller ingen aning om att den var så ovanlig som den var ,
Samma sak på denna omega så finns det 3 modeler
image.jpeg


La ut den på loppis fynd och fick säkert 7 pm på 5 minuter , med förfrågningar om försäljning men hade inga tankar på att sälja den just då..
Byte batteri och den funka mot all förmodan, gubben sa att den hade legat i en låda i ca 15 år .
Tiden gick och jag hade samlat på mig en hög av omega klockor frugan blev arg "skräll" för att jag tydligen lägger mer tid på klockor än henne så jag tänkte att jag skulle sälja av lite andra vintage klockor som jag inte använde så mycket, och göra nå kul med frun.
La ut en annons och skrev i slutet på annonsen, "Det kommer fler"
Fick direkt ett PM , med frågan:
Kommer speedmaster ? Haha
Nej sa jag men vi starta en konversation och det kom fram att han hade den fyrkantiga speedmastern
Tillslut gav jag mig och han fick köpa den för
8000:-

Va gav jag för denna ?

150 spänn :)

Btw. Frun gick lott lös , :sorry: dom pengarna råkade ramla in på mitt Klock konto !
Ssssshhh. :nailbiting:
Riktigt läcker Primero.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En som hjälpt mig mkt här på KS , känns inte som välgörenhet när det är till någon man känner!
Hade inte heller lust att lägga 15-20 tkr på en service
Skulle inte tjäna nå mer på att fixa till den i vilket fall.
Ska väl inte rubba in salt i såret men 15-20 papp låter helt galet mycket, vart kommer den siffran från? Och även med det hade du gått plus.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
En som hjälpt mig mkt här på KS , känns inte som välgörenhet när det är till någon man känner!
Hade inte heller lust att lägga 15-20 tkr på en service
Skulle inte tjäna nå mer på att fixa till den i vilket fall.
Vem på KS köpte Zenithen för 7? Du hade fått minst 3-4 ggr mer på ebay utan att göra något åt den. Så din köpare gjorde ett större "fynd" än du.
 

holma20

Panerai
Ska väl inte rubba in salt i såret men 15-20 papp låter helt galet mycket, vart kommer den siffran från? Och även med det hade du gått plus.
Vem på KS köpte Zenithen för 7? Du hade fått minst 3-4 ggr mer på ebay utan att göra något åt den. Så din köpare gjorde ett större "fynd" än du.
jojo men som sagt jag gjorde ett fynd han gjorde ett fynd ? båda är nöjda .. han har hjälpt mig så mkt med klockor så känner inte att jag behövde eller behöver mjölka ur pengar av en vän, Ge å ta ... kanske får nått tillbaka av honom nångång!
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
jojo men som sagt jag gjorde ett fynd han gjorde ett fynd ? båda är nöjda .. han har hjälpt mig så mkt med klockor så känner inte att jag behövde eller behöver mjölka ur pengar av en vän, Ge å ta ... kanske får nått tillbaka av honom nångång!
3-4 gånger mer ? de är ju va klockan är värd när den fungerar så nu vet jag inte hur du resonerar??
Fine, "båda är nöjda", tycker bara det hela luktar unket om jag ska vara helt ärlig. Var det samma person som köpte din klocka som angav servicen till drygt 20 tusen och värdet på klockan till 25? En El Primero med tropical dial för 25...? Visst, i det skick din är utan service och nya delar kanske. Fullt fungerande snarare 40-50, väl? Vem plundrar förresten en tropical Primero på delar...
 

holma20

Panerai
Fine, "båda är nöjda", tycker bara det hela luktar unket om jag ska vara helt ärlig. Var det samma person som köpte din klocka som angav servicen till drygt 20 tusen och värdet på klockan till 25? En El Primero med tropical dial för 25...? Visst, i det skick din är utan service och nya delar kanske. Fullt fungerande snarare 40-50, väl? Vem plundrar förresten en tropical Primero på delar...
då borde du hugga denna utan att blinka ?
http://www.chrono24.se/zenith/el-primero-vintage-ref-a385---70--id3767669.htm
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
aja i vilket fall som jag sa så får man ge och ta om man vill ha nått tillbaka du verkar mer bitter än jag...
Bitter? Jag? Nu fattar jag inte alls hur du läser mina inlägg. Jag försökte bara vara hygglig och upplysa om hur läget är, kanske hjälper det någon annan i framtiden. Dessutom hade det varit intressant att veta vem som köpte din Zenith. Men ok, jag ska inte försöka hjälpa till i fortsättningen.
 

holma20

Panerai
Bitter? Jag? Nu fattar jag inte alls hur du läser mina inlägg. Jag försökte bara vara hygglig och upplysa om hur läget är, kanske hjälper det någon annan i framtiden. Dessutom hade det varit intressant att veta vem som köpte din Zenith. Men ok, jag ska inte försöka hjälpa till i fortsättningen.
kmr ju såklart inte hänga ut vem det var..
visst kanske är som du säger men va gör 15k mer i min kassa om jag nu kanske kan få hjälp av denna person längre fram i tiden? då tjänar jag nog in de pengarna rätt snabbt.....
 
Senast ändrad:

Hallis

Panerai
2-Faktor
Bitter? Jag? Nu fattar jag inte alls hur du läser mina inlägg. Jag försökte bara vara hygglig och upplysa om hur läget är, kanske hjälper det någon annan i framtiden. Dessutom hade det varit intressant att veta vem som köpte din Zenith. Men ok, jag ska inte försöka hjälpa till i fortsättningen.

Nu lägger jag mig i. Säljaren är nöjd, var ligger problemet?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Du reagerar konstigt mot @TorNet när du kallar honom bitter för att han upplyser dig om att du blivit rejält blåst. Klockan ifråga har iallafall en sjukt fin tropicaltavla och verkar helt ärlig och go. Väldigt tveksam till att den inte skulle kunna servas för långt under 20.000:-.

Hoppas du fått bra hjälp för din givmildhet, du verkar ju helnöjd.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
kmr ju såklart inte hänga ut vem det var..
visst kanske är som du säger men va gör 15k mer i min kassa om jag nu kanske kan få hjälp av denna person längre fram i tiden? då tjänar jag nog in de pengarna rätt snabbt.....
Klart att det är hur du känner som är viktigast, men håller annars med TorNet. Du blev tyvärr förd lite bakom ljuset där och har mycket svårt att se varför du skulle sponsra någon här på KS med alla dessa pengar för lite hjälp? Vad jag vet gör de flesta eldsjälar det gratis. Tycker inte det låter som en sjysst kille, och förstår inte vem det skulle vara.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Du reagerar konstigt mot @TorNet när du kallar honom bitter för att han upplyser dig om att du blivit rejält blåst. Klockan ifråga har iallafall en sjukt fin tropicaltavla och verkar helt ärlig och go. Väldigt tveksam till att den inte skulle kunna servas för långt under 20.000:-.

Hoppas du fått bra hjälp för din givmildhet, du verkar ju helnöjd.

Nu handlar ju inte allt om den monetära ersättningen när man gör affärer. Säljaren har i det här fallet värderat en enkel affär över service+trolig utlandsförsäljning. Han har sålt den till en köpare han känner och det har gått smidigt. Säljare och köpare är (vad vi vet) nöjda. Säljaren tycker att han har gjort en bra affär utifrån de parametrar han har iakttagit.

Kritiken mot säljaren är något märklig.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Nu handlar ju inte allt om den monetära ersättningen när man gör affärer. Säljaren har i det här fallet värderat en enkel affär över service+trolig utlandsförsäljning. Han har sålt den till en köpare han känner och det har gått smidigt. Säljare och köpare är (vad vi vet) nöjda. Säljaren tycker att han har gjort en bra affär utifrån de parametrar han har iakttagit.

Kritiken mot säljaren är något märklig.

Ingen kritik mot säljaren alls vad jag sett. Han har blivit blåst. Är han nöjd med det så ok men kalla inte den som upplyser för bitter.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@holma20
Får dålig smak av detta. Om personen som upplyste om 15-20 i repkostnad visste värdet på klockan och därefter köpte den av dig så är det knappast en ärlig och hjälpsam person. Att @TorNet upplyser om detta är knappast taskigt utan snarare schysst.

Tror precis som jag skrev tidigare att 15-20 är gravt överdrivet.
 

holma20

Panerai
@holma20
Får dålig smak av detta. Om personen som upplyste om 15-20 i repkostnad visste värdet på klockan och därefter köpte den av dig så är det knappast en ärlig och hjälpsam person. Att @TorNet upplyser om detta är knappast taskigt utan snarare schysst.

Tror precis som jag skrev tidigare att 15-20 är gravt överdrivet.
Uppskattar upplysningarna och ber om ursäkt om jag kalla @TorNet bitter men fick den känslan.
men han har hjälpt mig och håller på att hjälpa mig med annat också så ser mer värde i den hjälpen och mer i framtiden än 15k mer i näven nu.
Som jag sa jag tjänar nog in de pengarna snabbt med den hjälpen jag får..
 
Topp