• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stam och krona lossnat vintage Atlantic

Mr Pink

Breitling
Hej! Har tyvärr fått en del problem med min vintage Atlantic... Är nämligen så att kronan samt stammen till kronan lossnat/glidit ut ur sitt fäste. Ser inte ut som att någonting är trasigt utifrån iallafall, men kronan låser inte fast i det innersta läget samt att visarna rör sig trots att kronan är nedtryckt hela vägen.

Så tänkte höra vad ni här tror problemet beror på och hur jag bör gå till väga för att lösa det. Har även en garanti från klockbutiken som den förra ägaren köpt klockan ifrån. Tror ni att denna kan täcka detta? Postar några bilder så ni ser hur det ser ut :)

Tack på förhand för svar.

Mvh Ivar

image.jpeg

image.jpeg
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Gå till butiken om du har garanti är nog bäst och om du inte skruvar själv i verk.
Men om du ska skruva i det själv är det denna skruven du ska ge dig på;
upload_2017-1-13_15-21-7.png

(lånad bild)
Kan vara så enkelt att den skruvar upp sig och bommen lossnar.
 

Mr Pink

Breitling
Gå till butiken om du har garanti är nog bäst och om du inte skruvar själv i verk.
Men om du ska skruva i det själv är det denna skruven du ska ge dig på;
upload_2017-1-13_15-21-7.png

(lånad bild)
Kan vara så enkelt att den skruvar upp sig och bommen lossnar.
tyvärr är den butiken inte i samma stad så får lov att gå förbi min lokala handlare och prata med dom.
 
"Garantin täcker urverkets gång. garantin täcker inte skador på klockan så som trasigt glas, förlorad krona, repor i boett och glas samt vattenskador med mera"
så står det på garantibevis så antar att lös kröna faller in under "skador på klockan"

Hmm, kan du kanske ringa till urmakaren och berätta, kanske har denne tips/förklaring på probleme!?
 

Mr Pink

Breitling
Garantin ska täcka om kronan bara "gängat ur" men om något skulle vara trasigt sa dom att det skulle kosta ca 600 att fixa. Får kila förbi min lokala urmakare och ifall det inte är så farligt dyrt att fixa det där så gör jag nog så. Då får jag ju tillbaka min pärla snabbare ;)
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
"Garantin täcker urverkets gång. garantin täcker inte skador på klockan så som trasigt glas, förlorad krona, repor i boett och glas samt vattenskador med mera"
så står det på garantibevis så antar att lös kröna faller in under "skador på klockan"
Är inte det en ganska precis träff, tyvärr? :(
 
Topp