• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stans bästa pizza?

Josef B

Bestraffaren
Igen på Meno Male. Nduja nu med italiensk broccoliblad.
20170511_170356.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Litet skyffe där morsan, grabben hennes och deras hund jobbade på en bakgata i Milano.
Den perfekta tomatsåsen bildade en ny ännu godare sås ihop med den smälta lokala mozzarellan. Lite stark lokal korv på det hela och pizzahimmelriket öppnade sej:)
image.jpeg

I Italien finns inge fin-pizza, det finns bara pizza och den är jävligt god.
Basta!;)
 
Litet skyffe där morsan, grabben hennes och deras hund jobbade på en bakgata i Milano.
Den perfekta tomatsåsen bildade en ny ännu godare sås ihop med den smälta lokala mozzarellan. Lite stark lokal korv på det hela och pizzahimmelriket öppnade sej:)
image.jpeg

I Italien finns inge fin-pizza, det finns bara pizza och den är jävligt god.
Basta!;)
Då ska du käka pizza i Neapel, enkel men brutalt bra pizza.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Brillo igår, blev löjromspizza och även karljohansvampcreme/fikon. Löjromspizzan var god men väldigt salt så räcker bra att typ dela en pizza på 3-4 pers som förrätt. Fikonpizzan är magi
IMG_4565.JPG
Typexemplet på försvenskad fin-pizza som låtsas vara genuin;)
Men med det sagt, säkert jävligt god..
 
D

Deleted member 4412

Guest
En helt vanlig Diavola dvs pizza med stark korv fast på ett skyffe i Rom.
Grymt enkel o god:)
IMG_3697.JPG

Sveriges finaste pizzeria som ligger vid Österlen:
IMG_2247.JPG

Goda pizzor trots surdeg o överpretentiösa ingredienser:)
Väljer ändå att käka pizza på ett skyffe i Italien alla dar i veckan..
 

sventon

Omega
Precis! Det magiska ligger i råvarorna o hantverket:)
Är det bra behöver det inte pyntas med ruccola o annat tjafs..
Exakt! Blev inspirerad av hantverket i matlagning efter att ha sett Jiro Dreams of sushi. Riktigt intressant dokumentär för dem som inte sett :p (glider ifrån pizzaämnet lite men måste nämnas!)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Exakt! Blev inspirerad av hantverket i matlagning efter att ha sett Jiro Dreams of sushi. Riktigt intressant dokumentär för dem som inte sett :p (glider ifrån pizzaämnet lite men måste nämnas!)
Klart man diggar Jiro! O full förståelse att han inte anser hans son värdig att ta över haha.
Mina kollegor har käkat där, serverade av Jiro själv:)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Kan tips om San Marco i Häggvik. ser inte mycket ut för världen men deras ingridienser och stenugn och kunnande är outstanding, dessutom mycket trevlig personal. Om jag jämför med den pizza jag åt i Forli i Italien nyligen (Pizzeria Ristorante Del Corso) som vunnit 8 år i rad bästa pizza i Italien är detta ställe nästan (men inte riktigt) i samma klass...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Käkade en med 4 sorters svensk korv som var riktigt god o precis som du säger så var kaffet bra som 17. Vacker miljö dessutom!
Men som sagt, en helt vanlig pizza från vilket skyffe som helst i Italien slår dom alla dar i veckan;)
 

tossefar

Cartier
Käkade en med 4 sorters svensk korv som var riktigt god o precis som du säger så var kaffet bra som 17. Vacker miljö dessutom!
Men som sagt, en helt vanlig pizza från vilket skyffe som helst i Italien slår dom alla dar i veckan;)
Jag tycker att man som god medmänniska och forummedlem ska upplysa och utbilda där man kan.

Med det sagt.

Ordet du söker är "kyffe" ;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag tycker att man som god medmänniska och forummedlem ska upplysa och utbilda där man kan.

Med det sagt.

Ordet du söker är "kyffe" ;)
Stort tack och jag som en någorlunda begränsad lingvist med ett visst inslag av aaajfååån-dyslexi (stora tummar som gör att jag ofta stavar fel) har aldrig något emot att bli rättad;)
Sk blir ju mer som i skyffla:)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Josef B

Meno Male, Nduja med allt in i ugnen så perfekt krisp på salamin :)

IMG_20170513_140158.jpg


Utgår från att det var olycksfall i arbetet när pizzabagaren använde mobil senast. Har hunnit med att luncha en gång här också så en gång, ingen gång.

EDIT: Håller också Meno Make före Giros. Trevligare personal och mysigare lokal utöver något godare smaker.
 
Senast ändrad:

Josef B

Bestraffaren
@Josef B

Meno Male, Nduja med allt in i ugnen så perfekt krisp på salamin :)

IMG_20170513_140158.jpg


Utgår från att det var olycksfall i arbetet när pizzabagaren använde mobil senast. Har hunnit med att luncha en gång här också så en gång, ingen gång.

EDIT: Håller också Meno Make före Giros. Trevligare personal och mysigare lokal utöver något godare smaker.
Ser jävla bra ut:)
 
Topp