• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Star Wars

Psykel

Patek
Jag fattade det som att även de var skapade med CGI... Men hurusom, de knöt ihop "säcken" bra med den nya filmen. Om det nu går att säga det dvs.
Mja, som jag förstod det så var det tidigare oanvänt material som filmades till Episode IV, och som man sen "klippte ut" Gold och Red leader och klistrade in i dom nyfiknare cockpitscenerna.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Nyss hemkommen från filmen.

Mycket nöjd! Var smått uttråkad nära slutet dock, innan Vader gjorde sin grej! Kom på mig själv med att sitta och flina i biografen som en blodsugen psykopat. Hur fan kan man älska en skurk så mycket?

Ni som inte vet vem Cushing är förresten... det är tragiskt!! Föreslår å det kraftigaste att ni börjar kolla lite film från skräckfilmens bästa era, 50,60,70-talet. Trion Vincent Price/Peter Cushing/Christopher Lee bör tillhöra allmänbildningen, även för oss som inte levde på den tiden :)

house-of-long-shadows-2.jpg
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Igår fick jag tummen ur och tog mig iväg och såg Rouge One... inte det minsta besviken. Bra med side stories, och ett utökande av Star Wars världen. Det har varit något som saknats mellan 3an och 4an, sedan 1977 har vi ju bara vetat att väldigt många rebeller dog för att stjäla planerna på dödsstjärnan från imperiet. Nu har vi rett ut det.
Också väldigt roligt att se hur dem i filmen flörtade med de andra filmerna.
 
Överväger att köpa en "real size" stormtrooper och ha i vardagsrummet. Idéen kommer givetvis från Barney i How I met your mother. Någon som gått i samma tankar, alternativt vet var man kan få tag i en?

May the force be with you
 

Psykel

Patek
Överväger att köpa en "real size" stormtrooper och ha i vardagsrummet. Idéen kommer givetvis från Barney i How I met your mother. Någon som gått i samma tankar, alternativt vet var man kan få tag i en?

May the force be with you
Tänkte först att det låter rätt koolt och det kanske vore nåt. Sen insåg jag att en sån kostar mer än en Rolex Sub.
 

Psykel

Patek
J

Jackson

Guest
Jag älskar Star Wars.... Jag ångrar att jag kastade tonvis med leksaker när jag flyttade hemifrån... Jag hade seriöst allt man kunde ha, inte i originalboxar men nästan så...
 
Senast redigerad av en moderator:

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Världspremiär idag! ”The last Jedi”. Ska ta med en min äldste son ikväll. Jäkligt kul att något jag själv växte upp med nu kan delas med mina barn. Är riktgt taggad o förväntansfull. Hittills har de nya filmerna (force awakens, rouge one) imponerat. May the force be with you!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Världspremiär idag! ”The last Jedi”. Ska ta med en min äldste son ikväll. Jäkligt kul att något jag själv växte upp med nu kan delas med mina barn. Är riktgt taggad o förväntansfull. Hittills har de nya filmerna (force awakens, rouge one) imponerat. May the force be with you!
Avis! Började leta plåtar försent... och nu är alla slut. Hoppas ni får en toppen kväll :)
 

Psykel

Patek
Världspremiär idag! ”The last Jedi”. Ska ta med en min äldste son ikväll. Jäkligt kul att något jag själv växte upp med nu kan delas med mina barn. Är riktgt taggad o förväntansfull. Hittills har de nya filmerna (force awakens, rouge one) imponerat. May the force be with you!
Köpte biljett samma dag som dom släpptes. Tagit ledigt från jobbet idag så jag kan peppa fram till 17-visningen på Saga.
 
Topp