• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Star Wars

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Äntligen några som tycker precis som mig. Alla bara hyllar och hyllar och jag kan faktiskt inte förstå varför.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Håller med om att storyn var väldigt lik tidigare filmer @morrism @sharetracker och @Mattias Söderberg, lite mer fantasi hade jag också önskat.

Men filmen var ju grym! Älskar hur de fått med så pass mycket från tidigare episoder, bästa filmen jag sett på länge. Såg den i 2D, får nog säga att jag föredrar det. Kommer kolla på den igen när jag får tid :)
 

morrism

Audemars
Håller med om att storyn var väldigt lik tidigare filmer @morrism @sharetracker och @Mattias Söderberg, lite mer fantasi hade jag också önskat.

Men filmen var ju grym! Älskar hur de fått med så pass mycket från tidigare episoder, bästa filmen jag sett på länge. Såg den i 2D, får nog säga att jag föredrar det. Kommer kolla på den igen när jag får tid :)

Som sagt den var riktigt fet, och kul att gamla gardet fick vara med också! Men var de tvungen att ha med en dödsstjärna som man skulle disabla sköldarna och sedan spränga en svåråtkomlig del på? Det gjordes ju 2 gånger!! i de gamla filmerna! Blir nästan lite parodi.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Som sagt den var riktigt fet, och kul att gamla gardet fick vara med också! Men var de tvungen att ha med en dödsstjärna som man skulle disabla sköldarna och sedan spränga en svåråtkomlig del på? Det gjordes ju 2 gånger!! i de gamla filmerna! Blir nästan lite parodi.
Ja, dessutom inte så väldigt svårförutsett. Får se hur kommande filmer utvecklar sig :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Rätt bra. Lite väl likt A New Hope kanske

Men Kylo Ren kändes bara lam efter han tog av sig masken. Han såg ut som Josh Groban...

image.jpeg


image.jpeg
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag tyckte också den var grym! Körde ett maraton veckorna innan för att vara så uppdaterad som möjligt. Vill se den igen och denna gång ska jag försöka klämma mig in på nya imax
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Kan bara säga att filmen är grym!
Visst finns det likheter med tidigare filmer, men kom igen, visst gillar man det!
 

Icaras

Rolex
Gick dit utan allt för mycket förväntan, möjligen lite sämre än Episod II/III, men gick faktiskt därifrån besviken. Tyckte det kändes som random actionrulle från Hollywood. Mest skjutande, klyschiga scener, ingen vidare handling, snarare komedifilm än actionäventyr, i princip allt var förutsägbart osv. En bra film under bakfyllan men inte mycket mer än så :pompus: 5.5/10
 
Senast ändrad:

romanov

Cartier
Gick dit utan allt för mycket förväntan, möjligen lite sämre än Episod II/III, men gick faktiskt därifrån besviken. Tyckte det kändes som random actionrulle från Hollywood. Mest skjutande, klyschiga scener, ingen vidare handling, snarare komedifilm än actionäventyr, i princip allt var förutsägbart osv. En bra film under bakfyllan men inte mycket mer än så :pompus: 5.5/10
Precis, kändes som en bakisfilm
 

Zalath

Panerai
Det var väl okej för en actionfilm, men som Star Wars var det totalt uselt. Fullständigt äter upp all story efter Return of the Jedi utan att ge något tillbaka. Storyn är en billig remake av A New Hope där de har dummat ner allting. De har tagit de mest kända delarna (Jedi, Sith, Stormtroopers, Tie Fighters och X-wings) och skippat resten. Allt djup över huvud taget är borta.

De nya filmerna borde handlat om Timothy Zahns Thrawn-trilogi. Det är en bra story som har tillfört Star Wars mycket. Till skillnad från den här dyngan.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Va fan är Luke nu då? Det snackades om 2 år till nästa film men det blev då 1 år.
Ska nu dödsstjärnan sprängas en tredje gång?
 

Ponlarsson

Panerai
Va fan är Luke nu då? Det snackades om 2 år till nästa film men det blev då 1 år.
Ska nu dödsstjärnan sprängas en tredje gång?
Nej, det här är en film som kommer emellan. Om jag fattade det rätt handlar denna om hur rebellerna fick ritningen till den första Dödsstjärnan. Mon Mothma är ju ung exempelvis.

Edit: Tvåa på bollen.
 

Ketan

Cartier
Sett trailern men tyckte den var ganska meh. Fick inte riktigt den där star wars känslan kändes det som o_O
 
Topp