• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Star Wars

Ponlarsson

Panerai
hoppas inte för då dör magin fullständigt för en Star Wars nörd som mig...nåväl jag diggar ändå de 3 första dvs 4,5,6 men även Force Awakens tyckte jag va bra
Ja, jag är också ganska nördig och tycker det är förjävligt att The Force Awakens helt frångår det så kallade Expanded Universe som funnits i över 20 år. Thrawn-trilogin exempelvis är ju fantastisk.
 

Zalath

Panerai
Ja, jag är också ganska nördig och tycker det är förjävligt att The Force Awakens helt frångår det så kallade Expanded Universe som funnits i över 20 år. Thrawn-trilogin exempelvis är ju fantastisk.
Håller helt och fullständigt med. TFA var förfärligt. Dålig remake av IV där de tog de bästa delarna, skippade allt djup och på köpet dumpade hela EU.

:arghh:
 

Ponlarsson

Panerai
Håller helt och fullständigt med. TFA var förfärligt. Dålig remake av IV där de tog de bästa delarna, skippade allt djup och på köpet dumpade hela EU.

:arghh:
Ja. Alla vet ju att Chewie dör och Falken förstörs under Yuuzhan Vong-kriget. Han och Leias son går visserligen till den mörka sidan men heter Jacen och har en tvillingsyster som heter Jaina. Luke har en Jedi-akademi på Yavin IV.
 

Zalath

Panerai
Ja. Alla vet ju att Chewie dör och Falken förstörs under Yuuzhan Vong-kriget. Han och Leias son går visserligen till den mörka sidan men heter Jacen och har en tvillingsyster som heter Jaina. Luke har en Jedi-akademi på Yavin IV.
Skulle vara värt att köra Zahns trilogi och följa upp det med ett nedbantat YV. Chewie + Anakin skulle tokslå allt annat skräp de kan komma på, och sen en scen på det när de frågar sig om det inte varit bättre att ha kvar Thrawn..
 

Psykel

Patek
Är det bara jag som tycker om alla (hittills) sju filmerna? Och trailern till Rogue One ser riktigt nice ut!
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
+1 på det... bokade samma dag dom släppte biljetterna skulle gå 20:15.. Nu får det bli i innerstan utan Imax! Men tror att filmen kommer sluta på samma sätt oavsett vart jag ser den :cool:

Jo det finns alternativ.. Men man måste bara se på Imax när det gäller StarWars.. Stor skillnad mot en vanlig 3D biografi..
 

Sorubim

Audemars
http://www.nyteknik.se/digitalisering/takproblem-stanger-imax-biografen-6812404

Jag som såg fram emot StarWars "Rogue One" på Scandinavia IMAX ikväll... Nu kom det här... Suck..
Jisses. Jag var där igår vid lunchtid och såg den. Vilken tur att man inte fick nån takplatta över sig då. :angel:
Med tanke på ljudvolymen så skulle det inte förvåna om hela kåken skallrar loss. :D

Filmen får ett blandat betyg av mig, det var delar som var riktigt bra och andra som var "sådär".
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Skulle också till MOS och se den idag. Får bli Heron City istället. Fick iaf en extra biljett som plåster på såren. :)
 

Ponlarsson

Panerai
Såg den nya igår. Helt okej, men blev inte såld. Och då ser jag mig ändå som Star Wars-nörd.

Kul med riktiga Stormtroopers igen, dock.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Får en klar 4/5 av mig. Extra plus för frisyrer o kostymer som påminner mkt om de filmer jag växte upp med.
ska se den igen på söndag men en av mina söner o hans kompisar
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Skulle sett den idag på Imax...... Så otroligt ledsen och besviken jag som hade på mig hela Star Wars outfiten :( Och bara för att strö över lite extra salt på såret fick jag inte häller ut mitt paket på posten idag innehållandes en härlig vintage Seiko :banghead:
 

Linkan

Rolex
Såg den nyss, var heller inte riktigt såld. Men den är sevärd. Skulle som sagt se den på IMax idag såg den istället på Sergels 3D bio (ingen hit) vänta tills IMax bion är klar
 

Biffbert

Cartier
Såg den i onsdags, Rogue One kan vara tidernas onödigaste utfyllnadsfilm...
Självklart ska man se den ändå (det är ju Star Wars) men kommer nog aldrig se om den.
 

Psykel

Patek
Var den bättre eller sämre än förra årets kalkonrulle?
Personligen jämför jag inte sidofilmerna med den numrerade serien. Men jag tyckte att båda filmerna var fullpottare. Sjuan var definitivt bättre än fyran. Rogue One var ruggigt välgjord och underhållande. Var väl kanske bara musiken som inte var helt överväldigande, tyckte jag. Men annars var den fantastisk! Massor av nostalgi och kul detaljer som inte tog fokus från filmen.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Personligen jämför jag inte sidofilmerna med den numrerade serien. Men jag tyckte att båda filmerna var fullpottare. Sjuan var definitivt bättre än fyran. Rogue One var ruggigt välgjord och underhållande. Var väl kanske bara musiken som inte var helt överväldigande, tyckte jag. Men annars var den fantastisk! Massor av nostalgi och kul detaljer som inte tog fokus från filmen.
Håller helt med dig.
 
Topp