• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Starta eget klockmärke?

Hej,
jag drömmer lite om att skapa ett eget klockmärke och designa en egen klocka. Blivit inspirerad av Daniel Wellington, Centenaire etc. Tänker mig alltså lägre prisklassen men med schysst design och kinaurverk.

Är det någon som har tips på hur jag går tillväga för att hitta leverantörer osv?? Jag är nybörjare på detta. Finns ju sajter som Alibaba.com osv...

/A
 
Nu vill jag inte vara sån men den marknaden (med klockor likt dw) känns jäkligt svår, alla modeföretag gör liknande modeller, där är en massa småföretag som "tillverkar" (får tillverkat till sig alt/ köper) klockor som ser precis "likadana" ut typ; dw, t-emp, southlane etc etc.

Är det bara du som vill ha en klocka som du designat sj så finns det företag som sysslar med sådant, även mindre produktioner.,Typ ickler.de.

Ska du ha igång en produktion så skulle jag tagit kontakt med något av dessa märken jag nämnt innan och se vem de har som lev.
 

Tack för ditt svar Sandkvist :) Jag ska kolla upp dina länkar!
Det är ju såklart som du säger en ganska överfull marknad, men jag ser det mer som ett litet passionsprojekt. Jag tänker mig att en liten serie runt 500st som jag hört brukar vara minimum (?). Sen om det finns intresse och säljer så är det ju roligt. Blir det flopp så har jag i alla fall testat att förverkliga en dröm.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det dök upp en tråd om detta för några månader sedan med lite bra info. Huvud problemet ä volymkravet från tillverkarna.