• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

State of the Collection - Visa din vintagesamling!

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Kass bild, men lite charmig ändå... Inser att CWC kronografen ligger på jobb
IMG_6387.JPG
 

Calle med C

Panerai
En hel del fina samlingar här, vill jag påstå!

Jag tänkte själv lägga upp min egen, men inväntar ett nytillskott samt tre stycken som är på service innan jag bjuder på lite bilder. :) Men om någon vecka eller två bör tiden förhoppningsvis vara inne.

Det dröjer nog dessvärre 1-2 veckor till innan allt är samlat igen. Det har blivit lite nytt som även det ska servas samt lite fördröjning på en klocka. Men snart så! :)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Det har blivit en liten "samling". Har inte reflekterat över det, utan bara köpt det som fallit mig i smaken för tillfället.

Nu gäller det bara att hitta en bra Omega, som jag kan para ihop med min 1035 länk. Den är på tok för bra för att bara ligga och samla damm i lådan.

(De två seiko-klockorna är väl inte vintage, men fick vara med på ett hörn ändå)
IMG_4799.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det har blivit en liten "samling". Har inte reflekterat över det, utan bara köpt det som fallit mig i smaken för tillfället.

Nu gäller det bara att hitta en bra Omega, som jag kan para ihop med min 1035 länk. Den är på tok för bra för att bara ligga och samla damm i lådan.

(De två seiko-klockorna är väl inte vintage, men fick vara med på ett hörn ändå)
IMG_4799.JPG
Fina länkar! Är tissot och Longines-länkarna märkta?
 

Psykel

Patek
Det har blivit en liten "samling". Har inte reflekterat över det, utan bara köpt det som fallit mig i smaken för tillfället.

Nu gäller det bara att hitta en bra Omega, som jag kan para ihop med min 1035 länk. Den är på tok för bra för att bara ligga och samla damm i lådan.

(De två seiko-klockorna är väl inte vintage, men fick vara med på ett hörn ändå)
IMG_4799.JPG
Jäkligt bra! Det är kvalitet för kvantitet där, om man jämför med min klocklåda! :D
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Det har blivit en liten "samling". Har inte reflekterat över det, utan bara köpt det som fallit mig i smaken för tillfället.

Nu gäller det bara att hitta en bra Omega, som jag kan para ihop med min 1035 länk. Den är på tok för bra för att bara ligga och samla damm i lådan.

(De två seiko-klockorna är väl inte vintage, men fick vara med på ett hörn ändå)
IMG_4799.JPG
DS:en på nedersta raden, jäklar! Märkt länk på den också? :)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
DS:en på nedersta raden, jäklar! Märkt länk på den också? :)
Ja den är riktigt bra. Galet nöjd med den :)

Alla länkar är märkta. Just den länken är också en Gay Freres-länk. Väldigt tunn och skön att ha runt handleden.

Tyvärr gör bilderna sällan klockan rättvisa. Tavlan är härligt brunröd (det som kallas tropic?) och dykringen skiftar snyggt mellan svart, grått och blått :)
IMG_4816.JPG
 

ConElPueblo

Panerai
Ja den är riktigt bra. Galet nöjd med den :)

Alla länkar är märkta. Just den länken är också en Gay Freres-länk. Väldigt tunn och skön att ha runt handleden.

Tyvärr gör bilderna sällan klockan rättvisa. Tavlan är härligt brunröd (det som kallas tropic?) och dykringen skiftar snyggt mellan svart, grått och blått :)
IMG_4816.JPG

Wow! Helt perfekt :)
Sig til hvis du bliver træt af den!
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Mycket trevlig samling! Snygg spridning och variation på modellerna. Visar inte minst på bredden hos vintage Seikos! :)
Tack. Jo, det har varit en ambition att dels få rejäl bredd i samlingen, dels att inte bara gå på "dussinmodeller", och jag tycker nog själv att det gått rätt bra. Är lite sugen på en handjagad Grand Seiko att komplettera med, och möjligen också en Bellmatic. Och ångrar mycket att jag gjorde mig av med min Duotime.
 

marmot

Panerai
Det har blivit en liten "samling". Har inte reflekterat över det, utan bara köpt det som fallit mig i smaken för tillfället.

Nu gäller det bara att hitta en bra Omega, som jag kan para ihop med min 1035 länk. Den är på trotok för bra för att bara ligga och samla damm i lådan.

(De två seiko-klockorna är väl inte vintage, men fick vara med på ett hörn ändå)
IMG_4799.JPG
Oerhört bra. Är, som du, väldigt förtjust i snygga länkar och du har verkligen hittat bra grejer - båda Certina DS är brutalt bra.
 
Topp