Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Statisk elektricitet

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Exxet, 12 februari 2016.

1. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

Vet inte om det är rätt avdelning, i a f så köpte jag en ask med små packningar till tryckknapparna på chronographer mm, på bilderna ligger packningarna så fint samlade på botten av plastasken, m e n nu när jag fick den så sitter 40% fast på väggarna o locket, statisk el antar jag, hur får man bort det, törs knappt öppna, packningarna lär väl hoppa flyga åt alla håll :arghh:, dom väger ju inte så mkt dom små rackarna, så några tips om hur man får bort det statiska?

rogart-63 gillar detta.
  2. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Tyvärr bara att gilla läget och öppna försiktigt det funkar för mig.

3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Ha ha . Det där känner jag igen:) Har haft o-ringar överallt sen jag köpte en sån där box. Slog den i bänken men det hjälpte inte. Hälften av o-ringarna sitter i locket. Det är så många oringar att jag bryr mig inte om några försvinner. Kan man köra den i Demagnitizern tro? Ska genast testa.

swedesoc gillar detta.
  4. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Tror mer det är fett på ringarna som gör att de fastnar men jag väntar med spänning på @rogart-63 test!!

rogart-63 gillar detta.
  5. egbert

egbert Friends of KS

Stoppa in asken i en genomskinlig plastpåse och öppna?

6. icalle

icalle Friends of KS

Du får jorda den :)

7. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Gick inget vidare. Dom sitter där dom sitter. Går nog på @swedesoc linje och säger fett.

swedesoc gillar detta.
  8. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Skönt att du testade iaf.
    Jag har plockat undan alla verktyg då dottern ska ha 2 flickor på övernattning imorgon annars hade jag nog testat med.

rogart-63 gillar detta.
  9. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

Provade med min de-magnitizer men det såg likadant ut, hade väl inte väntat mig något annat heller i o f s , det är ju ett antal som Rogart-63 säger men lite irriterande när storlekarna blandas, ett I-landsproblem men likväl irriterande, och hur jordar man plast:confused:

swedesoc gillar detta.
  10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Måste finnas någon vinylfreak som hade en Zapper för att ta bort statisk elektricitet från skivorna på 70-talet.

swedesoc gillar detta.
  11. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

En sån har jag nog haft en gång i tiden men den är borta tyvärr, har i a f öppnat asken, det här skulle väl platsa i öppningstråden lr hur:)
    Skulle tro att det är en kombination av statisk el och fett, ett jäkla pill att plocka ner alla i rätt fack, får ge f.n att vända på den.

12. Stefan S

Stefan S Stadsbo

Från:
    Lerum
    jabla gillar detta.