• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Statistik KS vs TTT

Chuck

Patek
2-Faktor
KS & TTT är sköna på sina egna vis,

TTT är ett renodlat klockforum med en del rävar kvar som tillför intressant läsning och kunskap. Själen finns där på riktigt trots den vikande aktiviteten även om jag föredrar old school TTT med gul bakrund. På TTT är det mer seriöst postande för min del ( exl dryckestråden).

KS är svaret på 2 klockvärldar som existerade under TTTS STORTID. Jag tillhör den biten som postade alkoholbilder och bilar, OFFTOPIC helt enkelt och det står jag för (dock inga gmtigumpen bilder :lol: ). På TTT kom det snart klagomål på sådana som mig och andra skräppostare och det är de som hänger här idag.

En medlem här har avatar som lyder "be casual" vilket passar väldigt bra här och med mig. Klockan är egentligen mer en biljett för att få umgås med digitala kompisar, speciellt om du har en Rölex :mrgreen:

Oavsett så är det skitkul med trevliga forum som KS :!:
 

tradden

Omega
Rolex skrev:
KS & TTT är sköna på sina egna vis,

TTT är ett renodlat klockforum med en del rävar kvar som tillför intressant läsning och kunskap. Själen finns där på riktigt trots den vikande aktiviteten även om jag föredrar old school TTT med gul bakrund. På TTT är det mer seriöst postande för min del ( exl dryckestråden).

KS är svaret på 2 klockvärldar som existerade under TTTS STORTID. Jag tillhör den biten som postade alkoholbilder och bilar, OFFTOPIC helt enkelt och det står jag för (dock inga gmtigumpen bilder :lol: ). På TTT kom det snart klagomål på sådana som mig och andra skräppostare och det är de som hänger här idag.

En medlem här har avatar som lyder "be casual" vilket passar väldigt bra här och med mig. Klockan är egentligen mer en biljett för att få umgås med digitala kompisar, speciellt om du har en Rölex :mrgreen:

Oavsett så är det skitkul med trevliga forum som KS :!:

Inte för att jag vill bråka med dig om detta men KS är inte ett oseriöst klockforum. Har du ens läst alla trådar här med recensioner och annat. finns inget sådant på något annat svenskt forum. Det är ett väldigt bra seriöst klockforum tycker jag i alla fall. TTS eller andra svenska forum är inte alls seriösare eller kunnigare. De är bara väldigt tråkiga och sura forum där jag inte ens registrerat mig.

/t
 

David

Bödeln
tradden skrev:
Har du ens läst alla trådar här med recensioner och annat. finns inget sådant på något annat svenskt forum. Det är ett väldigt bra seriöst klockforum tycker jag i alla fall.

+1

Jag har inte sett en enda seriöst ställd fråga gå obesvarad eller bli bemött med hånfullt elak attityd.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
tradden skrev:
Rolex skrev:
KS & TTT är sköna på sina egna vis,

TTT är ett renodlat klockforum med en del rävar kvar som tillför intressant läsning och kunskap. Själen finns där på riktigt trots den vikande aktiviteten även om jag föredrar old school TTT med gul bakrund. På TTT är det mer seriöst postande för min del ( exl dryckestråden).

KS är svaret på 2 klockvärldar som existerade under TTTS STORTID. Jag tillhör den biten som postade alkoholbilder och bilar, OFFTOPIC helt enkelt och det står jag för (dock inga gmtigumpen bilder :lol: ). På TTT kom det snart klagomål på sådana som mig och andra skräppostare och det är de som hänger här idag.

En medlem här har avatar som lyder "be casual" vilket passar väldigt bra här och med mig. Klockan är egentligen mer en biljett för att få umgås med digitala kompisar, speciellt om du har en Rölex :mrgreen:

Oavsett så är det skitkul med trevliga forum som KS :!:

Inte för att jag vill bråka med dig om detta men KS är inte ett oseriöst klockforum. Har du ens läst alla trådar här med recensioner och annat. finns inget sådant på något annat svenskt forum. Det är ett väldigt bra seriöst klockforum tycker jag i alla fall. TTS eller andra svenska forum är inte alls seriösare eller kunnigare. De är bara väldigt tråkiga och sura forum där jag inte ens registrerat mig.

/t

Nejdå, jag tar det inte för bråk utan diskussion M8.

Som jag skrev i min post så är det för min del seriöst postande i TTT , jag skrev inget om att KS var ett oseriöst forum. Tvärtom så strömmar det in poster som är intressenta ur klocksynpunkt. För min del är det dock positivt att mina öl och bilposter inte ses som skräppost, utan som en kul OT post där många här kan relatera till, vi har kul tillsammans helt enkelt utan hard feelings.

Jag tar forum för vad det är och har jefligt kul.

Cheers :cool:
 

Optimisten

Cartier
TTT skall ha cred för att det var det första (på gamla plattformen) svenska klockforumet.

Men jag noterar att det bara krävdes att TTT nämndes för att en tråd på KS skulle degenerera och bli precis sådan som trådar på TTT alltid tenderade att bli och som gjorde att jag aldrig lade ner någon tid på TTT utan höll mig till utländska forum.
 
Topp