• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steget in i klockvärlden

Buggebubben

Breitling
2-Faktor
Har ju överhuvud taget aldrig haft en tanke tidigare på klockor, den senaste klockan jag köpte var för 20 år sedan eftersom det var hyfsat bra att passa tider när man gjorde militärtjänsten. Men så en dag så vaknade jag och fick för mig att jag skulle ha en klocka.
Efter lite diskussioner med vänner som är klockintresserade och ett flertal budgetförhandlingar med mig själv slutade det med 2 klockor ämnade för olika tillfällen. Paketöppning blev det inget med så här kommer vrist-skott istället.

Den första ska vara slagpåse och det fick bli en Seiko, jubileumsklockan som såldes under 2013. Inte busenkel att hitta men till slut så dök den upp i ett land i öster. Isofranenbandet tycker jag passar bra till denna.

DSC_0178.JPG


Sportklockan får inte vara med varje dag på handen men den är helt klart skönare att ha på armen än Seikon.
DSC_0180.JPG
 
Topp