• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steinhart O1 Bronze

Molgan

Cartier
Jag är ingen fan av brons egentligen, men måste bara ge Steinhart en eloge för en mycket lyckad affärside, deras hommager har banat väg för ekonomin att göra egna modeller, t.ex Ocean 2 tycker jag verkar riktigt trevligt :)
 

Veratio

Cartier
Trevlig recension tycker jag, fina bilder! Tycker klockan är cool. Bronsklocka är roligt och skulle gärna ha en, någon gång! Och du gör helt rätt, en sån klocka SKA köpas ny, så patinan blir ens egen!

Jag har en Steinhart, en Triton 100ATM. Tycker att det är en grymt välbyggd klocka och den brukar få följa med utomlands som extraklocka. Den är billig, så tappar man den (eller blir avstulen) så är det inte hela världen!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag måste ha missuppfattat...
Du har alltså köpt en helt ny dykarklocka som inte "tål vatten". Är den inte tät?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Trevlig klocka! Grattis. Ser bra ut. Finns det bronslänk som tillval eller? Jag har aldrig förstått hatet mot just Steinhart. Att de härmat redan härmade klockor är inget jag lägger energi på. Finns värre saker. ;)
 

frasse

Cartier
Riktigt snygg kul med en klocka där den slits in så vackert man blir ju sugen =) såg att Tudor har en likadan men å andra sidan är den ju 8gånger dyrare.
fin klocka som sagt.
 

DrDre

Patek
Nej, det finns ingen bronslänk men väl gummi eller canvas. Jag vet inte om någon tillverkare av bronsklockor har även bronslänk? Misstänker att man skulle bli smutsig om armen av det...I övrigt håller jag med till fullo. Var tveksam men nyfiken på brons och då satt det perfekt med kvalité och pris som Steinhart erbjuder, annars hade jag nog inte klivit på. Övriga kompisar i klocklådan är bara stål och titan. Kanske vågar jag mig i framtiden på även keramik och pvd ;).

Det finns de som kan det bättre än jag, men jag har fått för mig att brons inte är så nyttigt att ha direkt emot huden. Det är därför man baksidor i andra material (i vissa fall färgas de i bronsnyans). Så en länk i brons är nog ingen bra ide.
 

frasse

Cartier
Ytterligare en liten update! Som man kan se på några av bilderna ovan efter att den fått patina, så ser man hur inlägget har lite brons ärj i kanterna.
Där har nu aluminiumen som inlägget är gjort utav, vittrat sönder. Jag trodde först att det var ärj ovanpå, så när jag skrapade lite så lossnade det och lämnade en liten grop.:meh: Jag ska maila Steinhart och fråga hur dom ställer sig till detta. Vet inte om jag annars ska kosta på ett nytt insert.

Bild ? sen är det inte lite meck att köpa ett nytt insert ?

Sen är det ju väldigt mkt som har gått sönder på vridringen där siffrorna är bara efter en vecka lite naggade i kanterna men tänk då efter 12månader =( kan man sälja dykklockor som inte tål det ?
 

frasse

Cartier
Jag har redan plockat bort insert för att kolla hur skadat det var. Själva vridringen tog jag också loss och inspekterade, den ser dock hel och fin ut. Men att insert faller sönder är ju givetvis inte ok. Angående mecket med att köpa insert, jag hoppas givetvis på att få ett skickat till mig kostnadsfritt :rolleyes:
kan det vara att det blir en förstärkt oxidering alut och brons ? eftersom vanligtvis så brukar inte alu ringar oxidera så snabbt på det sättet ? kanske blir att de får byta ut de mot keramiska ?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kul läsning och cool klocka!
Kom o tänka på ifall det ärjar mellan boettlocket och packning? Är det möjligt?
 
Topp