• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steinhart OceanOne Titanium..

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Kör, säger jag. Har själv haft tankar på denna mer än en gång. Alla som har känt på en Steinhart IRL vet att de gör utmärkta klockor. Det enda negativa jag kan minnas att jag hört om aktuell modell var någon recensent som klagade på finishen på länken, att den kändes ofärdig. Men annars verkar denna vara en lyckad modell från Steinhart.
 

ScubaKing

Audemars
Har aldrig sett ett så vackert dekorerat urverk på en klocka för dryga 5000 kr. Finns att se i den filmade recensionen ovan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har aldrig sett ett så vackert dekorerat urverk på en klocka för dryga 5000 kr. Finns att se i den filmade recensionen ovan.
Är det första klockan du kollar på för 5000kr eller? :D Klarar inte av den snubben, bara massa superlativ och fel information i sina videor.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kollat på mängder av dinkor för 5 lax men ingen med ett lika snyggt urverk som den där. Jag gillar honom, tycker han är underhållande :)
Vad är märkvärdigt? Vanligt Sellita ju, eller du kanske lyssnat på flummot i videon?

Edit: Eller inte, tror jag kollat lite väl fort. Får väl anstränga mig lite mer och kolla ordentligt. :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
724243127O1Ti500_12.jpg

Får väl erkänna att urverket ser rätt OK ut, inte för att jag bryr mig om sådant på en dykarklocka men ändå.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Inte urverket, nej. Visa gärna en bild :)
JDM
image.jpeg


Internationella marknaden
image.jpeg


JDMen är en av mina klockor den andra är en lånad bild, jag har visserligen en likadan som på den lånade bilden så jag kan försöka fota den i mer fördelaktigt ljus imorrn om det är av intresse.

EDIT:// sorry för allt kladd på glaset på min bild :p
 
Senast ändrad:
Topp