• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steinhart

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Förstår mig inte på detta "hat" mot Steinhart. Kvalitet är väl alltid kvalitet. Kan förstå kritiken över att dom inte har flera modeller med egen design. Väntar på min Steinhart Ocean one, med keramisk bezel, och kommer att bära den med glädje, så det så;)
Tja, man kan väl sitta och prisa hur bra kinakopior är i kvalitet också isåfall, varför ska vi begränsa oss till "lagliga" kopior?
 

Backspin66

Breitling
J
Tja, man kan väl sitta och prisa hur bra kinakopior är i kvalitet också isåfall, varför ska vi begränsa oss till "lagliga" kopior?
Ja, varför inte. Som sagt, kvalitet är väl alltid bra. Såg en jämförelse av ett original ETA urverk och en kinesiskt motsvarighet. (Tror du kan hitta den på Youtube) Det underliga var att den kinesiska kopian fick bättre resultat än det schweiziska urverket.
 

Wiliamo

Panerai
J

Ja, varför inte. Som sagt, kvalitet är väl alltid bra. Såg en jämförelse av ett original ETA urverk och en kinesiskt motsvarighet. (Tror du kan hitta den på Youtube) Det underliga var att den kinesiska kopian fick bättre resultat än det schweiziska urverket.
Betyder det att en Steinhart är bättre än Rååålex????
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Förstår mig inte på detta "hat" mot Steinhart. Kvalitet är väl alltid kvalitet. Kan förstå kritiken över att dom inte har flera modeller med egen design. Väntar på min Steinhart Ocean one, med keramisk bezel, och kommer att bära den med glädje, så det så;)

:seiko:
Kul, det blir ju något fint du kan lämna över till nästa generation.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag gillar den här från Mk väldigt mycket:
DSCF2769a-960x771.jpg


och jag kommer kanske aldrig någonsin ha råd med originalet :
2251.jpg


Tycker folk att jag är dum i huvudet för det? Ja, kanske. ..jag vet inte :)
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
J

Ja, varför inte. Som sagt, kvalitet är väl alltid bra. Såg en jämförelse av ett original ETA urverk och en kinesiskt motsvarighet. (Tror du kan hitta den på Youtube) Det underliga var att den kinesiska kopian fick bättre resultat än det schweiziska urverket.

What?
Nu blev jag nyfiken, har du någon länk till detta?
Jag har kört skruvmejseln i äkta ETA och en del kinesiska verk från hommageklockor och jag kan bara säga att de verken jag har plockat isär från Kina har varit smutsiga, överoljade och ett verk var det till och med metallspån från de olika hjulen då de inte blivit tvättade innan montering, inte direkt swiss quality i min bok.
Det skal dock sägas i diskussionen att verken är rakt av kopierade av ETA och efter en tvätt och nya oljor fungerar riktigt bra men det är stor skillnad out of the box enligt mina erfarenheter.
Tilläggas bör väl att Steinhart använder schweiziska urverk i sina mig veterligen.
 

Orson

Omega
2-Faktor
Min "klockresa" började men en Steinhart för snart ett år sedan och köpte väl den mest eftersom jag tkr det var en bra klocka för en rimlig peng i bra kvalla.
Sen kommer jag absolut steppa upp och köpa "finare" klockor då jag slutat plugga, och även för att mitt intresse har vuxit och jag känner att jag blivit så intresserad att jag kan köpa en dyrare klocka.

Låter som att en del liksom ska försöka hävda sig genom att dom minsann har "the real deal" men folk kanske inte har intresse nog att lägga en hyfsat stor summa pengar på en klocka. Eller så vill dom helst enkelt ha över pengar till något annat istället.
 

Backspin66

Breitling
What?
Nu blev jag nyfiken, har du någon länk till detta?
Jag har kört skruvmejseln i äkta ETA och en del kinesiska verk från hommageklockor och jag kan bara säga att de verken jag har plockat isär från Kina har varit smutsiga, överoljade och ett verk var det till och med metallspån från de olika hjulen då de inte blivit tvättade innan montering, inte direkt swiss quality i min bok.
Det skal dock sägas i diskussionen att verken är rakt av kopierade av ETA och efter en tvätt och nya oljor fungerar riktigt bra men det är stor skillnad out of the box enligt mina erfarenheter.
Tilläggas bör väl att Steinhart använder schweiziska urverk i sina mig veterligen.

 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Som jag sa tidigare, går att få dom att gå riktigt bra men inget jag rekommenderar generellt då de jag sett varit skitiga invändigt. Men om man räknar in en service på ett TC verk nu när ETA är svårare att få tag på så.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Stajnhard gör superfina klockor, egen design och kvalitativa ur. De går att jämföra med tex rålex utan problem! Många som säger stt de inte håller måttet men då har de förmodligen aldrig provat.
På vilka objektiva grunder anser du att Steinhart är jämförtbart med Rolex? Design är såklart uteslutet i ekvationen eftersom det är en kopia :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Rolex klagar nog inte, precis som musikjättara slutade klaga på typ napster.
Varför kan ni räkna ut själva, utan de enda som klagar är vi :oldman:
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Riktigt snygg klocka men salt pris för en hommage.
Min snåla syn, och ja jag vet att en äkta går på runt och äver 100k då jag sitter och suktar.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Riktigt snygg klocka men salt pris för en hommage.
Min snåla syn, och ja jag vet att en äkta går på runt och äver 100k då jag sitter och suktar.

En las ut för 1200$ och den gick samma dag. Bill Yaos arbete verkar ha bättre rykte utomlands :)

Edit: Den var bara på gummi, ej länk.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag ger den tummen upp. Gillar den med mörkbruna bezeln och gummiband mest. Nu har jag för många klockor i högre prissegment för att kunna rättfärdiga köp eller ens hitta användningsområde, men hade den funnits för ett par år sedan hade jag nog haft en i lådan hemma.
Så fantasifullt av Steinhart, en klocka i brons....
Fantasifullt inlägg...
 

alex1012

Breitling
Tummen upp för brons-Steinharten här också. Skulle fylla ett tomrum i min låda. O en pålitlig motor som sitter i. Gillar den mörkbruna bezeln bäst, jag å!
 
Topp