Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Stevanella Orologi

Diskussion i 'Goodguys & Badguys' startad av Lupus, 13 november 2013.

1. Lupus
    Trådstartare

Lupus Torpare

2. Rber

Rber Biskop

Hade bra kontakt med dem i våras när jag var på jakt. Riktigt snabb på att svara på mail.

Rekade en del på nätet och kunde inte hitta något illa.

Blev dock ingen affär då det i det allra sista skedet visades sig saknas korrekt cert. "Original COSC Certifikat" blev ett "stämplat butikskvitto med garanti". Blev lite snopen då jag frågat flera gånger om cert.

3. Lupus
    Trådstartare

Lupus Torpare

Tack för svar!

Vad är ett korrekt cert?

4. Rber

Rber Biskop

Värdehandling utfärdad av, i detta fallet, Rolex själva. Hålstämplat, ibland handskrivet dokument. Numera ett plastkort. Inte ett kvitto med garanti från butiken.

5. Lupus
    Trådstartare

Lupus Torpare

Vad jag förstår det som verkar en del begagnade klockor sakna cert som säljs på b l a crono24.

Men klockan kan väl fortfarande vara äkta? Vad kan det bero på om cert saknas? (Förutom att den inte är äkta eller är en franken)

6. Rber

Rber Biskop

Det finns inget som säger att klockan inte är äkta bara för att cert saknas.

Nu handlar hela frågan om att Stevanella var mycket otydliga med detta i min kontakt. Se mina svar som en referens vid ett ev. framtida köp från dem. Inte huruvida en klocka är äkta.

7. Wollen

Wollen Barfly

Jag har köpt en 16570 (2011 fullset) genom dem, de svarade på mail direkt, gav 2 veckors returrätt med full återbetalning om uret ej motsvarade mina förväntningar, levererade klockan med fedex en dag efter att betalningen mottagits.

8. Lupus
    Trådstartare

Lupus Torpare

Ja det där med att ha cert till klockan (liksom original box) verkar ofta saknas. Undra vad det beror på? Att folk är slarviga eller att det förekommer oegentligheter.

9. Lupus
    Trådstartare

Lupus Torpare

10. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Ka
    kan vara alla orsaker från slarv till stula klockor antar jag

11. aleks

aleks Friends of KS

Bumpar denna, någon mer med erfarenheter av Stevanella?​

12. oscaroscar

oscaroscar Präst

Och en till bump, behöver gärna fler goda ord från dem innan jag slår till.

13. ozzyozzy

ozzyozzy Friends of KS

Bumpbump! Tar tacksamt emot mer info!

14. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    I januari köpte jag en Rolex Air-King från Stevanella. Mycket snabb mailkontakt. Klockan skickades snabbt efter pengarna överförts. Leverans till dörren 3 arbetsdagar efter överföringen. Välförpackat och motsvarade helt bilderna och det beskrivna skicket. Kan med andra ord rekommendera Stevanella Orologi.

15. Janne2000

Janne2000 Präst

Från:
    Söderort
    Jag beställde precis en must de Cartier från dem och fick syn på denna tråd. Låter som bara bra feedback vilket känns glädjande:)
    Återkommer med feedbacken nör jag fått den men än så länge har mail svaren varit väldigt snabba och trevliga:)