• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steve Angellos klockintresse - intervju

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

BadkarsPiraten

Vacheron
Root Beer! Jag ser en Root Beer!

Grym samling, men AP ROO är ingen favorit för mig dock :(
Ser ingen AP RO i bilden, han måste ju ha en RO tycker man :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Ja verkligen jättecool.

Blir lite skev bild av människor bara baserat på hur de är på sitt arbete. Speciellt en så uttömmande glimt likt klippet

Har träffat Angelo ganska många gånger, och tycker han ÄR en cool kille.
Han har dessutom dragit in massvis med stålars på sin "hobby", det är alltid coolt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
För en som inte är en Deeejaaay - vad är fake? Ser ut som alla andra; skruvar lite på nått reglage oxh klappar händerna....

Finns olika typer av DJs, de som förbereder allt i förväg, till och med förinspelade mixar. Då ser det ut som lite skruvande på EQ osv. Sen finns det dem som inte förbereder något, kommer dit och mixar vad de känner för. Man måste gå lite på känn och känna av hur publiken är.

Gott föredöme, Laidback Luke.

Ett riktigt performance set, visar även vad spelarna går för.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Hur många arena-DJs "fejkar" inte? Knappast någon antar jag. Som att Stones skulle glida upp på scen utan setlist.

Förövrigt trist samling även om dyr.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Hur många arena-DJs "fejkar" inte? Knappast någon antar jag. Som att Stones skulle glida upp på scen utan setlist.

Förövrigt trist samling även om dyr.


Fast det är en skillnad på set list, som du jämför med, och att som i Steves fall ha ett färdinginspelat set så allt han behöver göra är att trycka på play. Dvs han tog betalt för att låtsas DJa, inget reglage eller knob han drog i var ens inkopplade.

Sen vet jag självklart att Steve kan vara otroligt duktig dj men han är lite som sin klocksamling, trött och tråkig.
 
  • Like
Reactions: POO

POO

Panerai
Han försöker smita men tvingas fortsätta låttsas när han blir påkommen av kameramannen!

Det är ju lätt att framstå som en såndäringa torr en, som inte hänger med och inte förstår men nog var det bättre förr? I flera bemärkelser.

El-gusto-relojero-de-John-Lennon-3.jpg
 

Lalas

Cartier
Jag gissar att minst hälften av alla stora mainstream dj's idag kör färdiginspelade set, åtminstone delvis förinspelat...

Sen till Steves klocksamling; frågan är ju om han betalt för alla APs, Steve känns som en vettig reklampelare för dessa modeller...
 
Ja, de kör nog alltid en förinspelad mix på deras större spelningar med tanke på att det ska synkas med det visuella.

Turntablists är mer intressanta live.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Nu är det lite OT men kan påpeka att DJ kvalitén varierar enormt beroende på dagsskick, arena och set. Vissa delar måste vara förinspelade för att synca med visuals och pyroteknik tex. på klubbar kan de köra mer fritt än på en arena eller festival där vissa låtar förväntas spelas, arrangörernas krav och så vidare. Gällande dagsformen menar jag att många djs kör fulla och/ eller höga. Tex. Steve Aoki som har högre än hela publiken när han spelade på tomorrowland 2013. Samma verkar gälla grabbarna i klippet ovan..

Men! Steves klocksamling.
3-copy.jpg

Ska vi bena ut alla modeller?
Övre raden (från vänster)
- Strösslad AP ROO
- Sex andra AP ROO~
- Explorer 2
- Guld sub(?)
- Sub no date
- guld daytona
- PVD sub (med datum)
- vitguld(?) daytona
- gmt rootbeer
- tvåtons sub

Tycker faktiskt att samtliga offshore är hemska. Överdimensionerade monster, typ. Rolexklockorna är fina men går inte att säga så mycket. Är det här verkligen hela hans samling? Tycker inte att det tyder på något vidare klockintresse då det är 7 AP ROO och 8st Rolex ur deras 'sportsegment'. Känns mer som ett fall av "jag har brist på vettiga saker att lägga pengar på så köper ett gäng balla klockor, vad är tufft? AP ROO såklart! och rolex, man måste ha rolex"

Edit, läste artikeln. Vart finns bilder på resten eller vad har han mer för klockor?
 
Topp