Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Steve McQueen svtplay.

Diskussion i 'Lifestyle' startad av John R, 1 januari 2015.

1. John R
    Trådstartare

John R Präst

Matts och theargonaut gillar detta.
  2. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tack för tipset! ska kikas på

3. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Tack för tipset! Kan roa en tung dag som denna.

4. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Grymt, tack.

5. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tack för tipset, får ta och se den när jag kommer hem från jobbet.

6. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Intressant om en av de verkliga stilikonerna, man får vara beredd med pausknappen om man ska se några klockor men desto mer bilar och film. Jag har vid ett antal tillfällen försökt att vara lika cool som Steve och testat likadana persolsolbrillor men får varenda gång konstatera att så inte är fallet. Har någon koll på vilka klockor han sportade privat och på film?

7. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Riktigt bra dokumentär! Tror bara jag har sett Bullit av hans filmer så det var kul att få se mer av ikonen. Imponerande att han var en så vass racerförare!

8. marconimotet

marconimotet Borgare

Från:
    Stockholm
    Riktigt sevärd!

9. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Tack för tipset John!

10. Kairo

Kairo Friends of KS

De jag har koll på (som han använde mest frekvent) är dessa:

Tag Heuer Monaco

article-2182161-06036EA70000044D-491_306x423.jpg

1655 Explorer II

RolexExplorerMcQueen.jpg

Och givetvis en 5512 Submariner

1000w.jpg

Matts gillar detta.
  11. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Är du 100% på 1655? Vad jag förstått blev den bara uppkallad efter honom. Har inte sett en enda bild med 1655 på hans handled. Rätta mig gärna med en bild!

Matts gillar detta.
  12. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tror du har rätt. Har också läst att 1655 bara är uppkallad efter honom. Googlar man så hittar man inget där Steve bär en 1655...

Matts gillar detta.
  13. Kairo

Kairo Friends of KS

Efter lite research verkar det som att ni har rätt... Hittade detta på "Steve McQueen Online" (http://www.mcqueenonline.com/rolexexplorer2.htm):
    "[...] Steve McQueen never really wore the Explorer II [ref. 1655], but rather the Rolex Submariner [ref. 5512] [...]".

Så, Matts, stryk 1655:an från listan. Han bar dock TH Monaco och 5512 - utan tvekan! :D

Edit: Fick liknande information om hur han faktiskt inte bar en 1655:a på fler sidor, men den jag hänvisade till verkade mest trovärdig.

Ernesto gillar detta.
  14. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ok, tack. Inser nu att jag hört det här förut. Lite weird att en modell (1655) får "McQueen status "utan att han använt den, ens i någon film.

Har ju sneglat åt 5513 så man får kanske sikta på en 5512 för att bli lite cool. Heuern har jag testat men det klickar inte.

Tack för infot!

15. Kairo

Kairo Friends of KS

En 5512 är helt klart coolare då tillverkningen av dem började tidigare än den för 5513. 5512 är också mer sällsynt (och således dyrare)... Men det beror ju på vad du är ute efter.
    Spännande länkar:
    http://www.vintagesubmariner.com/vintagesubs.html
    http://www.fratellowatches.com/rolex-submariner-5512-vs-5513-which-one-should-you-get/

16. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Samtidigt är det väl "bara" urverket som skiljer, och knappt det ( bara cosc-certifiering som skiljer vissa år) utsidan är väl samma lika, eller är det urverket som gör mig lika cool som McQueen;)

17. UNO

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    Hittade den här tråden idag 14e februari och kan inte missa chansen att komma till tals;

Vilken jävla skitproduktion !

Alla medverkande ville ju bara synas själva, ingen brydde sig om SMQ egentligen.
    Vi stängde av innan det var över, var Malin med ?

Jag kan inte låta bli att tänka på vår bespottade stadstelevision, tänk Rainer Hartleb eller Tom Alandh...

Jmf med den Engelska dokumentären om sekreteraren i Beatles fanclub.

18. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Håller med helt. Riktigt amerikansk, generisk dokumentär.