• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stilren klocka med bra lume

Xetav

Breitling
Hej!

Jag köpte en Grand Seiko sbgx059 i somras. Väldigt fin klocka och gillar den mycket. Kruxet är att jag saknar lume... Jag vill gärna ha mina klockor på mig dygnet runt och vill därför kunna se tiden även på natten.
Har kollat lite och fastnade först för Longines spirit och Sinn 556 men det har svalnat lite.
Har ni några tips på stilrena klockor, likt min Grand Seiko, i 10-20 k kronorsklassen med bra lume?
I annat fall får jag köpa mig en väckarklocka med projektor att ha i sovrummet och behålla min Grand Seiko.

Tack för svar.

Allt Gott!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Klart att du ska ha någon av de nya field-modellerna från Studio Underd0g.
IMG_5786.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor


Kvarts, dykarklocka och UV-ficklampa brukar vara en bra kombo. På vintern år UV-lampa eller bakgrundsbelysning ett måste.
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Har alltid tyckt att Ball verkar trevliga i prisklassen, med tritium-rör så de lyser dygnet runt. Länk
NM2098C-S20J-BK_web.jpg

NM2098C-S20J-BK_night.jpg


Annars finns ju Timex i det lägre prissegmentet med Indiglow. Ett tryck på kronan så lyser hela tavlan upp.
1200x300-timex-indiglo_1.jpg
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Hej!

Jag köpte en Grand Seiko sbgx059 i somras. Väldigt fin klocka och gillar den mycket. Kruxet är att jag saknar lume... Jag vill gärna ha mina klockor på mig dygnet runt och vill därför kunna se tiden även på natten.
Har kollat lite och fastnade först för Longines spirit och Sinn 556 men det har svalnat lite.
Har ni några tips på stilrena klockor, likt min Grand Seiko, i 10-20 k kronorsklassen med bra lume?
I annat fall får jag köpa mig en väckarklocka med projektor att ha i sovrummet och behålla min Grand Seiko.

Tack för svar.

Allt Gott!
Stilren och bra lysmassa... liknande sbgx059... Du verkar inte låst dig till kvartsdrift med hög tidshållning? Jag brukar kalla lilla sbgx serien för DJ-killer, så varför inte en Rolex DJ? Ja, just det, 10-20K ;) Tissot Gentleman är ju estetiskt lik, med lysmassa, och väl under budget. Det bör ju finnas ett ganska brett utbud (om du inte har fler kriterier du inte listat).
 

snickarjesus

Breitling
2-Faktor
Lustigt nog har jag ungefär samma preferenser som dig och äger även en 556:a - underbart ur på många sätt, men inte riktigt vad jag skulle kalla stilren i paritet med Grand Seiko i alla lägen.

Jag har länge sneglat på Christopher Wards C63-serie och jag tror och hoppas att det är precis vad du söker. Har inte köpt en själv ännu pga ganska liten andrahandsmarknad, och förmodligen en saftig importmoms om man köper nytt.
 
Topp