• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stilren med stållänk. Era bästa tips?

Vinnie

Breitling
Jag är nu på jakt efter en stilren klocka med stållänk. Har idag en Tissot Le Locle Automatic. I och med mitt nyfunna intresse för klockor är jag nu på jakt efter ytterligare en att variera med, därav kravet på stållänk. Jag vill kunna använda den stort sett i alla sammanhang, största delen i vardagen till skjorta/t-shirt och jeans.

Har varit inne lite på Certina DS Action, men vill gärna höra vad ni som är lite mer erfarna i ämnet har för tips och idéer? :)
Budgeten idag ligger på runt 5000.
MVH
 

jabla

Sarlacc
Tycker det känns som du är inne på rätt val redan om det är nytt du vill köpa.
 

Vinnie

Breitling
Okej stilren kanske är fel ordval. Söker en clean schysst klocka som aldrig är fel. Klassisk och tidlös om man så vill. Jag har egentligen inte så mycket krav utan tänkte höra vad ni andra har för tips på den fronten inom budgeten.
Men ja, jag kan tycka att Certina DS är väldigt stilren.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Okej stilren kanske är fel ordval. Söker en clean schysst klocka som aldrig är fel. Klassisk och tidlös om man så vill. Jag har egentligen inte så mycket krav utan tänkte höra vad ni andra har för tips på den fronten inom budgeten.
Men ja, jag kan tycka att Certina DS är väldigt stilren.

Vintage Datejust (tyvärr över budget), eller en vintage Zenith defy som bärs något större, och är lite tuffare IMHO, och som går att få inom budget. Har faktiskt en på originallänk, som jag eventuellt kan tänka mig att sälja :) Skicka ett PM om du är intresserad.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Varför inte en Certina DS-1?
Den har lite samma kvalitéer som Omega Aqua Terran fast i ditt prisspann.
Sparsmakad, tålig, allround. Fungerar bra på läder med.
certina-C006_407_11_051_00_MED.jpg

http://www.uret.se/certina-ds-1-automatic-svart-stal-o39-mm-p-17354.html
 
Ja den är verkligen clean och lite vad jag är ute efter.
F.ö. Vad har ni för allmän uppfattning om Certina som märke och vad det står för?
Tycker ds-1 är en skitsnygg modell och brukar rekommendera den när folk frågar om klockor i det här prisspannet..
Precis så lagom sportig och allsidig som du vill ha ;)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vintage Datejust (tyvärr över budget), eller en vintage Zenith defy som bärs något större, och är lite tuffare IMHO, och som går att få inom budget. Har faktiskt en på originallänk, som jag eventuellt kan tänka mig att sälja :) Skicka ett PM om du är intresserad.

Varför en Zenith Defy? Den känns varken clean eller tidlös på det sättet som trådskaparen vill ha det.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Varför en Zenith Defy? Den känns varken clean eller tidlös på det sättet som trådskaparen vill ha det.

Tycker bara de är riktigt coola och snygga, skruvad krona, kanske lite tuffare/sportigare än en DJ, som jag upplever lite mer dressade ("gubbiga/tjejiga"). En av väldigt få allround vintagedinkor, till en rimlig peng, helt enkelt.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tycker bara de är riktigt coola och snygga, skruvad krona, kanske lite tuffare/sportigare än en DJ, som jag upplever lite mer dressade ("gubbiga/tjejiga"). En av väldigt få allround vintagedinkor, till en rimlig peng, helt enkelt.

Känns som att det är ett långt steg mellan en Certina DS och en vintage Zenith Defy. Just saying.
 
Topp