Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Stilren med stållänk. Era bästa tips?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Vinnie, 1 maj 2014.

1. Vinnie
    Trådstartare

Vinnie Torpare

Jag är nu på jakt efter en stilren klocka med stållänk. Har idag en Tissot Le Locle Automatic. I och med mitt nyfunna intresse för klockor är jag nu på jakt efter ytterligare en att variera med, därav kravet på stållänk. Jag vill kunna använda den stort sett i alla sammanhang, största delen i vardagen till skjorta/t-shirt och jeans.

Har varit inne lite på Certina DS Action, men vill gärna höra vad ni som är lite mer erfarna i ämnet har för tips och idéer? :)
    Budgeten idag ligger på runt 5000.
    MVH

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tycker det känns som du är inne på rätt val redan om det är nytt du vill köpa.

3. Vinnie
    Trådstartare

Vinnie Torpare

Att den ska vara ny är absolut inget måste.

4. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
  5. Vinnie
    Trådstartare

Vinnie Torpare

Okej stilren kanske är fel ordval. Söker en clean schysst klocka som aldrig är fel. Klassisk och tidlös om man så vill. Jag har egentligen inte så mycket krav utan tänkte höra vad ni andra har för tips på den fronten inom budgeten.
    Men ja, jag kan tycka att Certina DS är väldigt stilren.

theargonaut gillar detta.
  6. theargonaut

Från:
    Sthlm
    Vintage Datejust (tyvärr över budget), eller en vintage Zenith defy som bärs något större, och är lite tuffare IMHO, och som går att få inom budget. Har faktiskt en på originallänk, som jag eventuellt kan tänka mig att sälja :) Skicka ett PM om du är intresserad.

7. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Dalomo och Sundström gillar detta.
  8. Vinnie
    Trådstartare

Vinnie Torpare

Sundström gillar detta.
  9. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tja..., För mig står Certina för bra prisvärda schweiziska klockor med en hel del historia. Bra entry level. Inte så glammiga.

eriksson850 och Vinnie gillar detta.
  10. Sundström

Sundström Friends of KS

Tycker ds-1 är en skitsnygg modell och brukar rekommendera den när folk frågar om klockor i det här prisspannet..
    Precis så lagom sportig och allsidig som du vill ha ;)

11. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Personligen känner jag ingenting för Certina. Väcker inga känslor alls.

carlanton och Boris Balkan gillar detta.
  12. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Varför en Zenith Defy? Den känns varken clean eller tidlös på det sättet som trådskaparen vill ha det.

13. theargonaut

Från:
    Sthlm
    Tycker bara de är riktigt coola och snygga, skruvad krona, kanske lite tuffare/sportigare än en DJ, som jag upplever lite mer dressade ("gubbiga/tjejiga"). En av väldigt få allround vintagedinkor, till en rimlig peng, helt enkelt.

14. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Känns som att det är ett långt steg mellan en Certina DS och en vintage Zenith Defy. Just saying.

theargonaut gillar detta.
  15. Helvetia

Helvetia Friends of KS

Sinn 556 är det klockrena valet. Kan fås ny runt budgettaket.

Vinnie gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield