• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stjärnurmakarna älskar Botvidsson och Klocksnack

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hallå alla, det blev verkligen ett stort engagemang kring detta. Tack för allt stöd.

En mycket trevlig och tillmötesgående kvinna från Stjärnurmakarna har nu kontaktat mig och bett om ursäkt och de kommer kompensera för bilden. Tackar vi för.

Vem vet, kanske kommer det något bra ut av allt detta i form av ett framtida samarbete. Vore trevligt.

Minuteman och leben, vi tar en middag framöver :)

Ps. Stjärnurmakarna följer denna tråd så... be kind people! Själv är jag mycket nöjd över hur de hanterat denna situation.
Vill poängtera att du behöver ta med arvode för juridisk rådgivning på din faktura (dvs mig) :)
 

Rikard

Omega
Eftersom jag initialt såg Botvidsson's bilder, berömde och uppmuntrade honom att lägga upp guide för fotografering vilket sedemera ledde till hans fotoguru-status här på forumet så torde väl jag också ha rätt till kompensation?? ;):p

OnTopic, bra jobbat, fint att de kompenserar och hoppas du får framtida uppdrag som kan dryga ut klockkassan :)

MVH
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Härligt att det löste sig! Bra att dom står för det hela och inte är såna som avviker och har sig! :)

Bra att de hört av sig. Med tanke på hur snygga bilder du tar då vore de dumma om de inte vill inleda ett samarbete :)


Det vore ju inte fel med tanke på dina bilder botvidsson!
Du får ta och ge förslag på ett samarbete ;) Lite pengar för hobbyn är ju aldrig fel! Kan du köpa din egna Hasselblad sen istället för att hyra ;)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Hur har jag lyckats missa den bästa tråden denna vecka? Hur som, snyggt gjort av Stjärnurmakarna och ännu snyggare skött av botvidsson. Hoppas detta leder till ett trevligt samarbete. Stjärnurmakarna behöver KS:D
 

Ingeröd

Omega
Har råkat ut för något liknande när The Guardian hade "hittat" en bild jag hade tagit och använt i en artikel på deras website. Ett samtal senare och ett mail med bankuppgifter tillbaka så fick jag betalt (£87 om jag minns rätt).

Det trista är väl att grundapproachen även från företag som mycket väl vet vad som gäller är att "vi testar", och löser det i efterhand om någon kommer på dem.

Inte särskilt spännande, men här är den: http://www.theguardian.com/football/2012/aug/18/pub-side-british-ifk-gothenburg-swedish-cup.
 
Topp