• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stockholms bästa kebab

Apansson

Torpare
Väcker liv i den här gamla tråden med en kyckling Pide från Berliner Kebab i Söderhallarna. Riktigt gott bröd med mycket smak och gott med grillade grönsaker i kebaben. Kycklingen var dock lite torr. Och trots att jag bara bad om stark sås var det inte något vidare bra drag. Ganska mycket mat dock, vilket alltid är trevligt.

IMG_4747.JPG
Ser bra ut men den röda såsen lyser med sin frånvaro...
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Väcker liv i den här gamla tråden med en kyckling Pide från Berliner Kebab i Söderhallarna. Riktigt gott bröd med mycket smak och gott med grillade grönsaker i kebaben. Kycklingen var dock lite torr. Och trots att jag bara bad om stark sås var det inte något vidare bra drag. Ganska mycket mat dock, vilket alltid är trevligt.

IMG_4747.JPG
Påminner om kebaben hemma i Götet som jag saknar så.. Drar nog förbi och testar den inom kort!
 

Case

Panerai
Hallå kebabfantaster!

Finns det något ställe i stan som serverar shawarma? Samma princip som kebab, men från Mellanöstern och köttet på pinnen är typ benfria lammkotletter eller kycklingbröst staplade på varandra istället för slaktrenset som blev över ihopmosat till en gigantisk köttbulle.
IMG_1227.JPG

Jag stötte på det när jag flyttade till Barcelona runt 2000. Så jävla gott och man ser att det faktiskt är kött man äter.

Har något sett det i Stan eller?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hallå kebabfantaster!

Finns det något ställe i stan som serverar shawarma? Samma princip som kebab, men från Mellanöstern och köttet på pinnen är typ benfria lammkotletter eller kycklingbröst staplade på varandra istället för slaktrenset som blev över ihopmosat till en gigantisk köttbulle.
IMG_1227.JPG

Jag stötte på det när jag flyttade till Barcelona runt 2000. Så jävla gott och man ser att det faktiskt är kött man äter.

Har något sett det i Stan eller?
Sådär ser ju kebaben ut i stora delar av landet förutom Stockholm? Och gissar att det bör finnas alternativ där med.

Eller är det någon större skillnad på köttet till en shawarma?
 

Case

Panerai
Sådär ser ju kebaben ut i stora delar av landet förutom Stockholm? Och gissar att det bör finnas alternativ där med.

Eller är det någon större skillnad på köttet till en shawarma?
Notera den bakre pinnen. Köttet (om det nu är kött vill säga) är malt och pressat till en avlång köttbulle. Den främre kan man tydligt se bitar av filéer.
IMG_1228.JPG


Jag har bara sett den malda varianten i Stockholm, i alla fall om man vill ha lamm. Kyckling brukar finnas i filéform.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Notera den bakre pinnen. Köttet (om det nu är kött vill säga) är malt och pressat till en avlång köttbulle. Den främre kan man tydligt se bitar av filéer.
IMG_1228.JPG


Jag har bara sett den malda varianten i Stockholm, i alla fall om man vill ha lamm. Kyckling brukar finnas i filéform.
I Göteborg ser kebabköttet bara ut så på fyllekebaberiorna.

Alla andra kör likt denna, ofta karré eller nöt tror jag:

29fbtj7qsu4e2g5b.png
 

Case

Panerai
I Göteborg ser kebabköttet bara ut så på fyllekebaberiorna.

Alla andra kör likt denna, ofta karré eller nöt tror jag:

29fbtj7qsu4e2g5b.png
Jag har aldrig sett det här. Det blir till att flytta. Skär de för hand också? Den där jäkla hyveln kan ju vilken lallare som helst göra kebab med. Knivskuret ska det vara!

Den Shawarma jag käkat i Spanien har nog alltid varit lamm.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag har aldrig sett det här. Det blir till att flytta. Skär de för hand också? Den där jäkla hyveln kan ju vilken lallare som helst göra kebab med. Knivskuret ska det vara!

Den Shawarma jag käkat i Spanien har nog alltid varit lamm.
Tror de ofta jobbar med en liten maskin av nåt slag. :)

Grejen är väl bara att det ofta är ganska dåligt kött som kan vara fullt av brosk och dylikt, och i det fallet så är det trevligare med varianten som ni har i Stockholm. Och jag har för mig att många kebaberior i stockholm kallar "Göteborgs"-köttet för Gyros.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hallå kebabfantaster!

Finns det något ställe i stan som serverar shawarma? Samma princip som kebab, men från Mellanöstern och köttet på pinnen är typ benfria lammkotletter eller kycklingbröst staplade på varandra istället för slaktrenset som blev över ihopmosat till en gigantisk köttbulle.
IMG_1227.JPG

Jag stötte på det när jag flyttade till Barcelona runt 2000. Så jävla gott och man ser att det faktiskt är kött man äter.

Har något sett det i Stan eller?
Nu är det inte riktigt rätt, men Piccolo Angelo på söder (på vilket jag exklusivt handlar bakismat) kör riktig uppkryddad fläskkarré som de spetsar och sedan hyvlar! Mången gyros har käkats där, pizzan är mest prisvärd i Stockholm på 80 spänn och sjuka mängder mat :)
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Den bästa kebaben, äts i kista galleria på Istanbul Kebab & Grill. Genuin kebab, ingen hipsterversion.
 

Edin

Panerai
En riktigt stabil kebabrulle! Som jämförelse så är det en Calzone i bakgrunden.

Hatälskar Rediga Kebabrullar. Dom är sjukt goda men så brutalt stora att man vill dö en stund efter man tryckt i sig hela. Är man smart så äter jag halva och tar doggy-bag. Då har man middag med och det är fortfarande brutalt gott! :)
 

almeyero

Panerai
Blodkärlen mår bra efter den där?

Man mår som en prins!

Il Pirata i Stuvsta.

Den där calzonen kan inte varit större ön en Gorbys...titta på salladen för jämförelse.
Normalstor Calzone!

Hatälskar Rediga Kebabrullar. Dom är sjukt goda men så brutalt stora att man vill dö en stund efter man tryckt i sig hela. Är man smart så äter jag halva och tar doggy-bag. Då har man middag med och det är fortfarande brutalt gott! :)

Vet exakt vad du pratar om haha!
 
Topp