• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stockholms bästa kebab

almeyero

Panerai
Iskender!

IMG_1162.JPG
 

Reverso

Panerai
Jag har ätit kebab på ca 5-6 ställen i Stockholm genom åren. Alla har de något gemensamt, de har ingen riktig kebabsås!

Den ena varianten är något jag misstänker vara en själlös blandning av tomatpuré, salt och vatten. Helt smaklös.

Den andra är en allt annat än smakrik blandning av yoghurt, vatten, vitlök och salt.

Varför har kebab-bagarna i Stockholm så svårt för att tillaga en ordentlig kebabsås? :)

Stockholmare - ta inte illa upp, jag gillar er och eran fina stad! ;)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag har ätit kebab på ca 5-6 ställen i Stockholm genom åren. Alla har de något gemensamt, de har ingen riktig kebabsås!

Den ena varianten är något jag misstänker vara en själlös blandning av tomatpuré, salt och vatten. Helt smaklös.

Den andra är en allt annat än smakrik blandning av yoghurt, vatten, vitlök och salt.

Varför har kebab-bagarna i Stockholm så svårt för att tillaga en ordentlig kebabsås? :)

Stockholmare - ta inte illa upp, jag gillar er och eran fina stad! ;)
Hufvudstaden. Vi behöver inte ta illa upp.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Jag har ätit kebab på ca 5-6 ställen i Stockholm genom åren. Alla har de något gemensamt, de har ingen riktig kebabsås!

Den ena varianten är något jag misstänker vara en själlös blandning av tomatpuré, salt och vatten. Helt smaklös.

Den andra är en allt annat än smakrik blandning av yoghurt, vatten, vitlök och salt.

Varför har kebab-bagarna i Stockholm så svårt för att tillaga en ordentlig kebabsås? :)

Stockholmare - ta inte illa upp, jag gillar er och eran fina stad! ;)
Tycker röd och vit sås tillsammans är mycket godare än mindre städers "kebabsås" om du tänker på den beige/orangea såsen, meningen är ju att köra både röd och vit och om du kör på den milda varianten av den röda så förstår jag att den inte smakar särskilt mycket.
 

Reverso

Panerai
Detta var verkligen fel tråd att besöka när man inte ätit något på hela dagen! :)


För övrigt så är jag lite förvånad över hur många det är som väljer Pommes Frites över ris till sin kebab!
 
Topp