• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Stor paketöppning] Compiss undrade, Guskleto frågade och Hook prickade rätt :P

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Daaaaaayum! visste inte ens att platonan fanns i detta (snygga) utförandet :O stort grattis! Ska de fortsätta sälja den bajsbruna?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Jobbigt med Platina och stenar, kan lätt bli tungt, speciellt med den länken, byt till Turkost Nato istället.










Nää skoja :D:p
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Haha he
Ja ni kära forumiter... Vad fan hände?

Min klockresa har varit både kort och rätt tråkig när det kommer till kritan. Visst, jag har försökt att bredda lite (Moonwatch och GS), testa något tooligt och under radarn (Sinn), men som många säger så brukar det ändå sluta med Rolex.

Minns fortfarande hur jag som liten knodd var helt anti Rolex när jag diskuterade klockor med kompisarna. Anledningen? Rolex var för poppis. Breitling skulle det va! Det var något med designen som tilltalade mig.
Haha. Nu blev det aldrig någon Breitling, men jag var fortfarande rätt anti Rolex. Man vill ju vara unik, ha något som inte så många har...

Hey, på den tiden så kändes det dessutom sjukt onödigt att lägga 50k+ på en... klocka? Jag och tjejen älskar att resa och se nya länder. 50k, man kan göra väldigt roliga resor för de pengarna ;)

Jag velade, stötte och blötte, och beslutade mig till slut att unna mig en Panerai 562. Klockan jag skulle bli gammal och grå med. Min OWG-klocka helt enkelt. Men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Skyller på min dåvarande kollega som slussade mig till KS och KS då, för hänger man här så går det inte vara OWG? Jo, om man har en motståndskraft på över 9000 (hej alla DBZ fans).

Resten är vid det laget historia. Ni som har följt min korta tid här vet att jag har gästspelat i lite olika trådar. Ställt frågor och vid vissa sällsynta fall även köpt något som inte är Rolex.

Men ja, det slutar alltid med Rolex...
Jag som lovade tjejen att det räckte med två klockor till en början fick ständigt revidera antalet klockor man borde äga för att få en bra variation. Det började helt enkelt att ramla in Rolex klockor från lite varstans.

Det var inte allt för länge sedan jag paketöppnade min Daytona i everose, samtidigt som jag visste att jag hade en bokning på den nya keramiska i stål.

Jag borde alltså vara nöjd. Hejdar jag mig själv, och tar bort skygglapparna så borde jag vara nöjd. Men hänger man på KS så är man aldrig riktigt nöjd. Man jagar nytt, och vill känna den där kicken man får när man packar upp sin nya klocka. Man blir fartblind helt enkelt. Helt plötsligt känns 50k som småväxel... Öh.

Och här står vi nu...
Yours truly var för inte allt för länge sedan i Hong-Kong. Flikar in att det är helt fel stad att vistas i om man vill ta en paus från klockspanandet! Du har härmed blivit varnad!

Klockor alltså. Klart att man borde köpa med sig en nu när man ändå är här? Man är ju inte dum?
Vilken modell då? Klart att det blir en Rolex, men vilken?

Ska man köra guld? Guld alltså. Vad hände? Från att ha varit helt anti, för att det är för vräkigt, till att köpa tvåton och sedan sluta upp med en i everose. Ni ser, det eskalerar rätt fort i denna värld. Och vad är grejen med vitguld, tänkte jag förr i tiden? Så dumt, man ser inte ens att det är guld. Varför inte köra stål, som dessutom är mer hållbart? ;)

Jag började sondera Rolex-djungeln. Jag ville ha något roligt, något maffigt. En EndGame klocka! Kontaktade ett par säljare, förklarade för dem vad jag var ute efter. Skulle ni hinna få hem den innan jag reser tillbaka till Sverige igen?

Vi kom överens om en modell. Sedan hände något. Min far som alltid flikade in att jag borde kika på den med diamant index, oavsett vilken ref. jag kikade på flikade även in denna gång att jag borde titta på den med diamant index.
Sluta pappa! Jag vill inte ha diamanter. Diamanter är för tjejer! Det är verkligen inte jag! Usch fy, tvi, sluta med diamant manipuleringen!

Men...
Sedan fick jag se den live, med diamant index. Diamanterna var väldigt diskreta. Till en början trodde jag dessutom att det var den enda skillnaden, men min far såg något som jag hade totalt missat. Tavlan var renare på den med diamanter. Jag hade totalt missat detta, även AD-säljaren.

Jag var kär...!
Diamanter alltså.

Fort hem, kontakta säljarna.
Hey, stoppa pressarna. Jag vill ha klockan, men med diamanter!!
Hinner ni fixa?
Vi jobbar på det!, det är nog görbart, fick jag som svar.

Men, säljaren som jag till slut valde var för optimistisk. Han hade inte räknat med att just denna klocka behöver transporteras på ett säkrare sätt, så istället för paketöppning i mitten av juli, så blir det istället en sen augusti öppning...

Och ja, har du kommit ända hit, så vill du såklart veta vad det blev till slut?

Första gången just denna modell visades upp var på Baselmässan 2013. Rolex ville fira den första versionen av denna klocka som släpptes för 50 år sedan.

Låt mig få presentera Rolex 116506!


Min första klocka i platina! Min första klocka med diamanter. En riktig @Apansson klocka, fast ändå inte :) Min EndGame / OWG-Klocka, om jag nu skulle bli knäpp och nöja mig med endast en klocka livet ut ;)
Ser ni skillnaden mot den vanliga, utan diamant index?

Ah, tavlan är helt magisk! En keramisk ring i brunt? Det låter ju hel-tokigt, men det funkar! Skön tyngd också. Du vet att du har en klocka på dig. Denna kommer jag att bli gammal och grå med.



Och nu en bonusöppning...!
15 augusti. Plats: Säkerhetskontrollen på Arlanda.
Krons ringer och berättar att min vittavlade keramiska Daytona ligger och väntar på mig!
What, jag ska ju precis flyga iväg till Barcelona, håller ni den åt mig?
- Ehm... Jag måste kolla.
Jodå, sväng förbi när du är hemma igen.

Puh!

Och här har ni den. Klockan som det spekulerades om att jag aldrig skulle få, alternativt skulle bli sist med. till @Compiss stora glädje :p
Jag hade räknat med september, men plötsligt händer det! Därför blir det dubbel-öppning!

En av de mest hajpade klockorna just nu, Rolex 116500!


Behöver jag ens presentera denna? Är mest glad att ödet ville annorlunda när jag till en början hade tänkt köpa 116520. Lång väntetid + prishöjningen fick mig att avboka den, vilket var lika bra, för ett par månader senare kom Rolex ut med denna modell. Fatta vad drygt det hade varit om jag precis hade köpt 116520, och sedan presenteras 116500 någon dag senare. Haha.



Vet ens inte ens hur jag ska knyta ihop säcken på denna resa. Köpte min i everose mest för att jag blev så anti den i stål. Den i platina ramlade in för att jag ville ha en EndGame klocka, och den keramiska är som plåster på såren för min tidigare Daytona stål fadäs.

Så här sitter man med tre Daytonas. Väldigt lika, fast ändå inte?
Jag kommer att älska er alla lika mycket! Och om min 8 månader gamla son sköter sig, så kommer han att ha ett par årsklockor att välja på när tiden är inne :)

Öh, jag orkar inte läsa din vägg med text, sammanfatta tack!
KenKun gillar Rolex, och verkar dessutom vara inne i en Daytona fas.

Tack för att du läste :)



haha helt sjukt!! Grattis
 

Geparden

Audemars
Oj va stört! Tyckte redan din sub-trippel var skruvad och så tar du detta jättesteg.
Gillar att sådana som du finns.
Stort grattis!!
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Hellt galet! Riktigt tung i dubbel bemärkelse :)
Nya keramiska är ju inte heller kattskit ;)
Stort grattis till båda och en djäkligt stabil Daytona samling!
 
Topp