• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stor prisskillnad mellan Uret.se och Butik? IWC

Gatsu

Breitling
2-Faktor
Hej!

Ny på forumen och är på väg att köpa min första "riktiga" klocka. Jag är inne på att köpa en IWC och var nyligen inne i butik och kikade.
Tittade bland annat på en Portofino (IW391008) som ni kan se på bilden. I butik kostade den 55k eller 64k om man ville ha flätat stålarmband.
På Uret.se hittar jag samma klocka fast (IW391010) dvs med snäppet större ur och med det flätade stålarmbandet för drygt 52k.
http://www.uret.se/iwc-portofino-svart-stal-o42-mm-p-19026.html

Det skiljer alltså 12k i pris.

Är det rimligt? eller har jag missat något här?
jag är som sagt inte superinsatt så uppskattar all feedback och råd.
Tack!
 

Bilagor

  • IMG_20170303_114839.jpg
    IMG_20170303_114839.jpg
    63.3 KB · Visningar: 227

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Uret är en gråhandlare, det villja säga det är ingen AD. Uret köper in klockan av andra AD butiker och säljer den senare till dig. Har själv aldrig handlat av uret, men har för mig andra på forumet har gjort det. Du kan även försöka pruta lite hos din butik och försöka få ett bättre pris.

Du kan även söka här på forumet och läsa andra trådar om uret.se
 

Gatsu

Breitling
2-Faktor
Uret är en gråhandlare, det villja säga det är ingen AD. Uret köper in klockan av andra AD butiker och säljer den senare till dig. Har själv aldrig handlat av uret, men har för mig andra på forumet har gjort det. Du kan även försöka pruta lite hos din butik och försöka få ett bättre pris.

Du kan även söka här på forumet och läsa andra trådar om uret.se
Yes, det har jag koll på. Trodde dock inte det skiljde så mycket i pris.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Det finns ju andra gråhandlare som är billigare än uret.se om du ändå inte tänker köpa från AD. Det finns seriösa gråhandlare t.ex Pluswatch.

Du kan ju även pröva att diskutera priset med din AD så minskar kanske gapet en aning.
 

Gatsu

Breitling
2-Faktor
Det finns ju andra gråhandlare som är billigare än uret.se om du ändå inte tänker köpa från AD. Det finns seriösa gråhandlare t.ex Pluswatch.

Du kan ju även pröva att diskutera priset med din AD så minskar kanske gapet en aning.
Tack för tipset! ska kolla in sidan. Är det "sämre" att köpa från gråhandlare på något sätt?
 

JohnDoe

Rolex
Glöm inte att du med fördel köper av en handlare inom EU så slipper du bli överraskad av moms mm som tillkommer vid köp utanför EU. Dessutom är konsumentskyddet bättre inom EU.
 

Gatsu

Breitling
2-Faktor
Så jag har lagt en beställning via Pluswatch och Chrono24.
Den kommer levereras via Plus Watch - Luxury Watches Via Antica Arischia 67100 L'Aquila Italien Tel.: [+39] 3490700953 Fax: [+39] 0862312532 E-post: [email protected].

Jag fick ett mail från Chrono24 gällande betalningen men blev lite orolig när min hotmail säger ""Avsändaren godkändes inte i bedrägningskontrollen. Det kanske inte är den avsändare de utger sig för att vara"

Inte betalat något ännu utan ville dubbelkolla först. Allt ser legit ut och kommunikationen har varit bra. Vet inte varför hotmail "reagerar" så mot Chrono24. är det något o bry sig om?


Edit: läst på lite om det, verkar ganska lugnt ändå: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1281657-maxfps-se-outlook-varnar
 

Bilagor

  • 17230270_10158407186570323_1266278983_o.jpg
    17230270_10158407186570323_1266278983_o.jpg
    74.1 KB · Visningar: 120

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Snabba bud här, det gillar man. Vad var det som fick dig att beställa från pluswatches och inte uret.se? Ska bli roligt att se din paketöppning.
 

Gatsu

Breitling
2-Faktor
Snabba bud här, det gillar man. Vad var det som fick dig att beställa från pluswatches och inte uret.se? Ska bli roligt att se din paketöppning.
hehe ja, jag jobbar så i det mesta. Ibland bra ibland dåligt.

Billigare och verkade ha bättre rykte av det jag fick fram när jag gjorde research (utan att påstå att uret.se har dåligt rykte). Sen mailade jag båda om samma klocka och Pluswatch svarade direkt vilket jag gillar, lite först till kvarn. Klockan jag beställde har även certifikat och är stämplat av en AD.

Ja, det ska bli riktigt roligt. Första klockan jag köper, typ någonsin.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
hehe ja, jag jobbar så i det mesta. Ibland bra ibland dåligt.

Billigare och verkade ha bättre rykte av det jag fick fram när jag gjorde research (utan att påstå att uret.se har dåligt rykte). Sen mailade jag båda om samma klocka och Pluswatch svarade direkt vilket jag gillar, lite först till kvarn. Klockan jag beställde har även certifikat och är stämplat av en AD.

Ja, det ska bli riktigt roligt. Första klockan jag köper, typ någonsin.
kul för dig!! Alltid speciellt med första klockan!! Nu är det bara den jobbiga väntan innan den sitter på handleden..
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Så jag har lagt en beställning via Pluswatch och Chrono24.
Den kommer levereras via Plus Watch - Luxury Watches Via Antica Arischia 67100 L'Aquila Italien Tel.: [+39] 3490700953 Fax: [+39] 0862312532 E-post: [email protected].

Jag fick ett mail från Chrono24 gällande betalningen men blev lite orolig när min hotmail säger ""Avsändaren godkändes inte i bedrägningskontrollen. Det kanske inte är den avsändare de utger sig för att vara"

Inte betalat något ännu utan ville dubbelkolla först. Allt ser legit ut och kommunikationen har varit bra. Vet inte varför hotmail "reagerar" så mot Chrono24. är det något o bry sig om?


Edit: läst på lite om det, verkar ganska lugnt ändå: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1281657-maxfps-se-outlook-varnar

Har köpt av pluswatch två gånger (dessutom utan trusted checkout) utan problem. Snabba och bra att ha och göra med. Men håller med dig om att det var ett konstigt meddelande...
 

Riley

Panerai
Uret verkar ta igen det genom att lägga sig 10k över AD-pris på andra märken.
Eller så råder det en galen rolle-torka.
Screenshot_20170325-185014.png
Screenshot_20170325-184916.png
Screenshot_20170325-184855.png
 
Topp