• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Ministern

Founder
2-Faktor
Här är min sista och jag hoppas vi blir fler på KS med Harley.

image.jpg
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här är en bild på min gamla VROD. (Hittade en bild när den var tillsalu av den som jag sålde den till, inte min bild)

Jag köpte den ny 2004 och sen lät jag "Apesandflames" bygga om den... Sålde den när jag flyttade utomlands.

Nu har jag Indianen (i Thailand) och en gammal flathead HD stående i Sverige..
image.jpg


Kul med hoj!
Mvh
Micke
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Triumph thruxton, 2004.
DSC_0004_055.jpg

Rensad bak (maas engingeering)
Öppet avgassystem (maas engingeering)
Nedflyttad instrumentering
Bättre bakdämpare (bi-tubo)
Svart framskärm.
Mindre blinkers.
Funderar på att komplettera med ett singelsäte.

Ruggigt nöjd. Låter som ett as och rolig när det svänger. Inte någon raket direkt, men den räcker för mig. Enda vettiga hojen jag skulle kunna tänka mig byta till är en Ducati 1000 sport. Gillar nakna hojar med cafe'räcer-stuk som är gjorda för kurvor.
 

V

Cartier
Slutade tyvärr köra efter att ha blivit demolerad av en u-svängande taxi 2008. Men varje vår när motorcyklarna kommer fram är det nästan omöjligt att stå emot.

Körde sporthoj och tanken har varit att sadla om till HD för att få ner farten. Problemet är att jag nog inte är riktigt redo för skiftningen än för när jag väl hamnar hos en handlare som på AVA senast, så börjar jag att kolla Harley men tre minuter senare står jag bland sporthojarna och tänker på hur man kan modda och få upp effekten ytterligare.

Screenshot från Tullinge Flygplats innan de gjorde lägenheter. Det var ett perfekt ställe att träna wheelies på.

Suzuki GSX1000R -06.

image.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Måste vara den enda i Sverige under 40 med en sån här autobahnkryssare.. Körde sporttourers innan men blev helt enkelt jäkligt bekväm av mig så det fick bli gubbhoj. Dock förvånansvärt rolig att köra även lite intensivare med tanke på att den väger 100 pannor mindre än motsvarande konkurrenter. Frugan får agera modell; hade ingen annan bild att vaska fram på jobbet..

image.jpg
 
Topp