• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Rojalisten

Panerai
Går även i tanken på en daytona. Är 190 cm lång, är dessa försmå för mig?
IMG_1294.JPG
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Förresten, nån som haft en Super Blackbird nån gång? Är lite halvsugen på nåt liknande men har aldrig provat nåt sånt. Är de bara stora o klumpiga, eller är det ok att även ta korta svängar uppåt i Roslagen?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Förresten, nån som haft en Super Blackbird nån gång? Är lite halvsugen på nåt liknande men har aldrig provat nåt sånt. Är de bara stora o klumpiga, eller är det ok att även ta korta svängar uppåt i Roslagen?
Har inte haft, men kört en del. Den funkar att köra aktivt med, men känns ganska omodern i chassit. Zx-12R kanske? Med styrdämpare och lite väskor på den så? Liite svårare körställning, men det är du väl van vid? Hayabusan är inte dum alls heller, men jag tycker den är apa-ful, och ska du ha gen 2 så blir det väl ett snäpp upp i budget?
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Får försöka hitta nåt som är till salu hos handlare i krokarna. Kawan kan ju vara nåt. Busan är ju bland de fulaste hojar som byggts så den går bort. Jag är van vid rätt extrema körställningar. Har bara snöat in på honda av nån konstig anledning. Har två st. cbr1000rr för bankörning o det är nog bästa hojen jag kört.
 

aadde81

Cartier
Hej!
Har tänkt ta MC-kort och behöver en lämplig touring-hoj att övningsköra på. Lutar just nu åt en Honda Hornet 600cc omkring år 2002. Är det ett bra val? Eller något annat förslag? Mina önskemål:

1. Så lätt och smidig som möjligt, men samtidigt ok att köra upp på för A-kort
2. Hyfsat upprätt körställning
3. Föredrar nakna hojar som inte är så plastiga som många mer moderna är, därför går ex. ER6-n bort.
4. Högst ca 30k

Tack på förhand!
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Hej!
Har tänkt ta MC-kort och behöver en lämplig touring-hoj att övningsköra på. Lutar just nu åt en Honda Hornet 600cc omkring år 2002. Är det ett bra val? Eller något annat förslag? Mina önskemål:

1. Så lätt och smidig som möjligt, men samtidigt ok att köra upp på för A-kort
2. Hyfsat upprätt körställning
3. Föredrar nakna hojar som inte är så plastiga som många mer moderna är, därför går ex. ER6-n bort.
4. Högst ca 30k

Tack på förhand!
Satsa hellre på 900cc om du ska ha horneten. Den är rätt så trött i 600cc. Ett annat tips är Kawasaki z750 från 2004 och uppåt. :)
 
Topp