• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_0706.JPG

Jag var förbi en bekant idag som har lite leksaker. Här står 10 av totalt 16 hojar...
Han höll som bäst på och stuvade om i garaget inför kommande veckors turer. Det gäller att planera sina körningar om man har lite fler hojar att välja på :cigar:
 

pjmb

Cartier
IMG_0706.JPG

Jag var förbi en bekant idag som har lite leksaker. Här står 10 av totalt 16 hojar...
Han höll som bäst på och stuvade om i garaget inför kommande veckors turer. Det gäller att planera sina körningar om man har lite fler hojar att välja på :cigar:
Be han höra av sig om han ska sälja gsxr:n längst till vänster ;)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
IMG_0706.JPG

Jag var förbi en bekant idag som har lite leksaker. Här står 10 av totalt 16 hojar...
Han höll som bäst på och stuvade om i garaget inför kommande veckors turer. Det gäller att planera sina körningar om man har lite fler hojar att välja på :cigar:

Bra jäkla hojar också! Kul!
 

Edin

Panerai
Okej, med risk att bli köl halad tänkte jag ställa frågan;

Vad ska man köpa för hoj om man ska ta kort?

Jag har tämligen lite moppe och cross men har dock kört lite. Det som jag tycker är struligt är att alla hojar känns väldigt små då jag är 197cm. Jag har provkört Ducati 848 som känns sjukt liten och det var samma känsla med Ducati Monster. Syrrans ex hade någon KTM safari liknande hoj jag testade krypköra med som var mycket behagligare balansmässigt. Jag har kollat en del på hojar i stil med KTM 690 SM/SMC då jag tycker att motard borde vara rätt sjysst som övningshoj för krypkörning och få lite kläm på den biten samtidigt som de inte gör 200 km/h+ så man överlever en stund. Målet med kortet är HD men att köra stelbent som övningshoj är nog inte det smartaste... :D

Någon som har liknande förslag i 30-40k klassen.


Trosa ToR?
Perfekt onsdags sysselsättning med dagens väder.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Okej, med risk att bli köl halad tänkte jag ställa frågan;

Vad ska man köpa för hoj om man ska ta kort?

Jag har tämligen lite moppe och cross men har dock kört lite. Det som jag tycker är struligt är att alla hojar känns väldigt små då jag är 197cm. Jag har provkört Ducati 848 som känns sjukt liten och det var samma känsla med Ducati Monster. Syrrans ex hade någon KTM safari liknande hoj jag testade krypköra med som var mycket behagligare balansmässigt. Jag har kollat en del på hojar i stil med KTM 690 SM/SMC då jag tycker att motard borde vara rätt sjysst som övningshoj för krypkörning och få lite kläm på den biten samtidigt som de inte gör 200 km/h+ så man överlever en stund. Målet med kortet är HD men att köra stelbent som övningshoj är nog inte det smartaste... :D

Någon som har liknande förslag i 30-40k klassen.



Trosa ToR?
Perfekt onsdags sysselsättning med dagens väder.
Kawasaki Er6-n eller Yamaha XJ6. Kul hojar och vettig försäkringspremie. Dessutom dör du inte första gången du gasar.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Bra förslag, vill lägga till Honda Hornet, lite roligare att varva till rött samt den jag alltid tjatar om BMW F650GS
BMW är bra hojar. Har haft två st f800s(t). Billiga som attan att försäkra och lagom snabba. Dessutom tycker jag fortfarande att de är rejält snygga.
f800s.jpg

För övrigt är handtagsvärmare det bästa som finns och det är standard på dem.
 

Monke

Cartier
Grattis till kortet!
Bra nybörjarhoj, kör den sommaren ut och lär dig köra. Byt till en 1000R till våren:D
 

Karlssons

Omega
Lyckades med kortet idag på första försöket, känns ruskigt gött!
Kört min BMW F800R för första gången också, blev några mil. Lättkörd, hyfsad punch men vill nog byta till något annat rätt snart... Pallar man vänta till nästa vår och köra denna så länge? Vi får se. ;)

20170614_161604.jpg

Stort grattis! Det är en fin hoj du har och utan att känna dig eller hur vettig du är så kan det alltid vara en idé att bli varm i kläderna på 600-800 cc hoj och framför allt känna efter vad det är man vill ha. Hann ändra mig ett par ggr själv angående vad jag ville köra efter jag tog kortet (och det gör jag fortfarande). Med det sagt så vill du byta så go for it. Bara du kör med huvudet! :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det tog ju lite längre tid än vad jag tänkt... ;)

Duger denna?
IMG_6614.JPG



Bild på hojen, bara för sakens skull...
IMG_6616.JPG
Perfekt bild på exakt vad jag misstänkte. Kommer att wobbla tills du byter däck.... :doctor:
Hittade ingen snabbt sätt att "rita i mobilen", så jag kan tyvärr inte visa exakt vad jag menar.

Sen kommer den också att wobbla. Fast bara litet. Och eftersom du är noga med lufttrycket då, och har lite högre än rekommenderar med nya moderna däck, så kommer den inte att slita dåck på samma vis.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Lyckades med kortet idag på första försöket, känns ruskigt gött!
Kört min BMW F800R för första gången också, blev några mil. Lättkörd, hyfsad punch men vill nog byta till något annat rätt snart... Pallar man vänta till nästa vår och köra denna så länge? Vi får se. ;)

20170614_161604.jpg
Stort grattis!!
Underbar känsla va?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Perfekt bild på exakt vad jag misstänkte. Kommer att wobbla tills du byter däck.... :doctor:
Hittade ingen snabbt sätt att "rita i mobilen", så jag kan tyvärr inte visa exakt vad jag menar.

Sen kommer den också att wobbla. Fast bara litet. Och eftersom du är noga med lufttrycket då, och har lite högre än rekommenderar med nya moderna däck, så kommer den inte att slita dåck på samma vis.

Haha! Jag har verkligen ingen aning om vad du ser - men jag är beredd att ta ditt ord på det.
Nytt framdäck it is!

Stort tack!
 
Topp