• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Monke

Cartier
Kvällsrundan klar
IMG_1423.JPG
 

Monke

Cartier
är det Bobba Fett hjälmen? hur är den i kvalitet och känsla?
Japp, Boba hjälmen.
Körde med Rpha10 innan, har en Shoei gt-air också. Gillar HJC bättre, mindre vindkänslig, sitter bra på mitt huvud, väldigt lätt. Funkar bra för mig, ska jag köra fort (150+) under längre tid så använder jag pluggar, annars inte.
Nya HJC med Star Wars och Marvel grafik är grymma (men aningen dyra)
2 saker som kunde varit bättre, lite högt ljud i den jämfört med Shoei samt att jag saknar inbyggt solvisir, drygt att byta mellan mörkt och ljust visir.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Japp, Boba hjälmen.
Körde med Rpha10 innan, har en Shoei gt-air också. Gillar HJC bättre, mindre vindkänslig, sitter bra på mitt huvud, väldigt lätt. Funkar bra för mig, ska jag köra fort (150+) under längre tid så använder jag pluggar, annars inte.
Nya HJC med Star Wars och Marvel grafik är grymma (men aningen dyra)
2 saker som kunde varit bättre, lite högt ljud i den jämfört med Shoei samt att jag saknar inbyggt solvisir, drygt att byta mellan mörkt och ljust visir.
Tack för vettig review och svar!
 
Någon med erfarenhet av Triumph Sprint? Funderar på att byte från twin till 3 cylindrar, men tvekat lite. Det får bli någon sport tourer pga av premien. Kanske något annat förslag på rolig hoj med låg premie? Budget är max 50 000.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Fan vad sugen man blir på att ha en hoj igen men har redan för mycket sommarhobbies.
Bifogar en bild på min gamla Ducce som fick lämna till fördel för båt för ett antal år sedan.
Rensad på allt onödigt för att hålla ett caféracer stuk...
Ducce_Blocket_1.JPG
Ducce_Blocket_2.JPG
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är i New York på semester och gick av slump förbi en BMW mchandlare.
Tittar till och ser den ballaste bumse jag sett! Någon projekthoj som blivit ovanligt lyckad tänker jag. Tittar lite till och ser två st till exakt likadana :woot:
IMG_0760.JPG


IMG_0763.JPG


Antar att den finns även i Sverige?

Den är också asball.

I samma serie som offroad-hojen @Fryken visade bild på några poster upp.

Retro-linjen är verkligen lyckad!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Är i New York på semester och gick av slump förbi en BMW mchandlare.
Tittar till och ser den ballaste bumse jag sett! Någon projekthoj som blivit ovanligt lyckad tänker jag. Tittar lite till och ser två st till exakt likadana :woot:
IMG_0760.JPG


IMG_0763.JPG


Antar att den finns även i Sverige?
Skönt att även tüskarna kan få inspiration från andra...
IMG_6831.PNG
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Någon med erfarenhet av Triumph Sprint? Funderar på att byte från twin till 3 cylindrar, men tvekat lite. Det får bli någon sport tourer pga av premien. Kanske något annat förslag på rolig hoj med låg premie? Budget är max 50 000.
Har haft en Tiger. 3-cylindrar är en lysande kompromiss som ger mer bottendrag än en radfyra och mer varvvillighet än en Twin. Rekommenderas!

(Dessutom riktigt härligt motorvrål på höga varv)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Har varit och är nog fortfarande helt såld på Guzzi. Var sjukt när att bli med en 1100 sport för några år sedan.
IMG_0847.JPG


Men det vitte 17 om tyskarna hämtat inspirationen just där? Är det inte förresten en svensk som designat den BMW:n?
Det är väl Ola Stenegärd som ligger bakon RnineT, har jag för mig, ja.
Guzzi är tuffast. Jag har skruvat mycket Guzzi, och vill färna ha en!
En 1100 sport monoposro sålde jag (på firma) för några år sedan, vilken maskin!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det är väl Ola Stenegärd som ligger bakon RnineT, har jag för mig, ja.
Guzzi är tuffast. Jag har skruvat mycket Guzzi, och vill färna ha en!
En 1100 sport monoposro sålde jag (på firma) för några år sedan, vilken maskin!
Menar du Daytonan eller fanns det en singel 1100?
Minns att set var som att åka runt på ett kylskåp. Lika smidigt! Sjukt ball dock!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen här som kör kawasaki z900 eller yamaha mt 09? Är intresserad att dessa två och vill höra lite synpunkter.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har typ beslutat mig för att sälja min Thruxton så letar du en sådan så PMa.
 

Portofino

Panerai
Har snöat in helt på nya "vintage" inspirerade caféracers. Men det är lite som att köpa en ny klocka med fejkpatina etc. Är det lökigt att moppa runt på något liknande detta? Bmw:n är väldigt mild i sammanhanget med triumph bobbern kittlar mig något oerhört.
image.jpeg

image.jpeg
 

Karlssons

Omega
Har snöat in helt på nya "vintage" inspirerade caféracers. Men det är lite som att köpa en ny klocka med fejkpatina etc. Är det lökigt att moppa runt på något liknande detta? Bmw:n är väldigt mild i sammanhanget med triumph bobbern kittlar mig något oerhört.
image.jpeg

image.jpeg

Tycker själv att denna typ av mc är riktigt fin. Just RnineT står nog högst på önskelistan. Jag ser inget problem med att välja klassisk design men med modern pålitlighet och teknik. Snarare än hyllning än ngt annat om du frågar mig.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Har snöat in helt på nya "vintage" inspirerade caféracers. Men det är lite som att köpa en ny klocka med fejkpatina etc. Är det lökigt att moppa runt på något liknande detta? Bmw:n är väldigt mild i sammanhanget med triumph bobbern kittlar mig något oerhört.
image.jpeg

image.jpeg
Även jag snöade in på Triumph Bobbern då den är riktigt cool.
Jag var och provkörde den men kom inte riktigt överens med sittställningen.
Den kändes inte helt 100 så det slutade med en HD istället.

Är man kort så kan nog bobber vara perfekt!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Även jag snöade in på Triumph Bobbern då den är riktigt cool.
Jag var och provkörde den men kom inte riktigt överens med sittställningen.
Den kändes inte helt 100 så det slutade med en HD istället.

Är man kort så kan nog bobber vara perfekt!
Allt slutar alltid med HD, lika bra att börja med det direkt ;)
 
Topp