• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan vad sugen man blir på att ha en hoj igen men har redan för mycket sommarhobbies.
Bifogar en bild på min gamla Ducce som fick lämna till fördel för båt för ett antal år sedan.
Rensad på allt onödigt för att hålla ett caféracer stuk...
Ducce_Blocket_1.JPG
Ducce_Blocket_2.JPG
Snyggt rensat! Jag hade också chip-on på min. Fattas bara ett riktigt avgassystem på den där. ;)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Har snöat in helt på nya "vintage" inspirerade caféracers. Men det är lite som att köpa en ny klocka med fejkpatina etc. Är det lökigt att moppa runt på något liknande detta? Bmw:n är väldigt mild i sammanhanget med triumph bobbern kittlar mig något oerhört.
image.jpeg

image.jpeg
Triumphen är fin, men jag tycker på allvar att just den där inkarnationen av RnineT är sjukt ful.
Kollat på Guzzi V9 Bobber? Lite klen motor, men jävulskt bra väghållning och bromsar.
IMG_6854.PNG
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hämtade ut en yamaha mt 09 idag.
IMG-20170629-WA0001.jpg

Stod mellan denna och kawasaki z900. Egentligen var kawan bättre på det mesta men det gick bara inte att få yamahan ur huvudet, snacka om en hoj med karaktär! Fattar inte vart allt vrid kommer ifrån? Nu är det kul att köra hoj igen! :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har snöat in helt på nya "vintage" inspirerade caféracers. Men det är lite som att köpa en ny klocka med fejkpatina etc. Är det lökigt att moppa runt på något liknande detta? Bmw:n är väldigt mild i sammanhanget med triumph bobbern kittlar mig något oerhört.
image.jpeg

image.jpeg
Ja det är lite smålökigt att åka låtsasgammal hoj. Men samtidigt förstår jag det, de äldre funkar ju aldrig...
 

Karlssons

Omega
Finns det något intresse av att köra en MC/klock GTG i Stockholmsområdet under sommarn? Träffas på något trevligt ställe för mat/fika kolla lite klockor å hojar? Eventuellt köra en tur.

Prestigelöst såklart då jag själv skulle dyka upp på en japansk 600 kubikare. :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har snöat in helt på nya "vintage" inspirerade caféracers. Men det är lite som att köpa en ny klocka med fejkpatina etc. Är det lökigt att moppa runt på något liknande detta? Bmw:n är väldigt mild i sammanhanget med triumph bobbern kittlar mig något oerhört.
image.jpeg

image.jpeg
Bobbern är ju frän men det måste nog ändå byggas om lite....
Ska sälja min älskade Vespa av samma anledning som @yonsson
Kommer inte ens upp i tvåsiffrigt per säsong. :(
Blir en resa eller en klocka till frun för pengarna hade jag tänkt.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Finns det något intresse av att köra en MC/klock GTG i Stockholmsområdet under sommarn? Träffas på något trevligt ställe för mat/fika kolla lite klockor å hojar? Eventuellt köra en tur.

Prestigelöst såklart då jag själv skulle dyka upp på en japansk 600 kubikare. :)
Om jag är uppe så hänger jag gärna på en tur.
Och om någon kommer ner till Gotland och är sugen på en tur så hojta gärna till.
 

Edin

Panerai
Fråga till er som kör här, köpte precis första hojen och målet är kortet men man ska ju ha kläder och skydd med men vad ska man ha? Hjälm, ryggskydd och handskar är fixat men hur ska man göra med skor, jacka och byxor? Funderar en del på kevlar jeans men är det nått att ha?
 

Monke

Cartier
Fråga till er som kör här, köpte precis första hojen och målet är kortet men man ska ju ha kläder och skydd med men vad ska man ha? Hjälm, ryggskydd och handskar är fixat men hur ska man göra med skor, jacka och byxor? Funderar en del på kevlar jeans men är det nått att ha?
Kevlarjeans är bra. Köp billigast möjliga utrustning, du kommer att vlija byta senare beroende på vilken hoj du kör sen. Köpa värsta racingstället nu och komma på att du vill köra glidare nästa år är ju inte så kul.
 
Fråga till er som kör här, köpte precis första hojen och målet är kortet men man ska ju ha kläder och skydd med men vad ska man ha? Hjälm, ryggskydd och handskar är fixat men hur ska man göra med skor, jacka och byxor? Funderar en del på kevlar jeans men är det nått att ha?

Med risk för att låta som gamla Bosse så är den dem bästa utrustningen den du har på dig. Det jag menar är att om du "bara" ska köra till mataffären och hoppar över att sätta på dig skinnstället bara för det är krångligt så är det fel utrustning för dig.
Jag kör med kevlarjeans och MC jacka i och omkring stan för jag vet att det "orkar" jag alltid ta på mig. Sen kör jag fullt ställ på längre turer.
Satsa på kevlar jeans om det är det du tror du kommer använda, bättre med lite mindre skydd än inget alls och hoppa för helv... inte över ryggskyddet.
Sen är det som zandenius säger, köp enkelt i början för du kommer garanterat att ändra uppfattning efter att han kört något år.
Kolla också vad din försäkring kräver i form av skydd, dom flesta bolag kräver godkända skydd och skulle du vurpa utan så kan du bli helt utan hjälp eller ersättning.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Fråga till er som kör här, köpte precis första hojen och målet är kortet men man ska ju ha kläder och skydd med men vad ska man ha? Hjälm, ryggskydd och handskar är fixat men hur ska man göra med skor, jacka och byxor? Funderar en del på kevlar jeans men är det nått att ha?
Köpte min första hoj i höstas och hämtade ut den nu i våras, jag resonerade väldigt mycket som ovan och googlade runt en hel del, valde tillslut kevlarjeans från John Doe, (Ironhead Mechanix), väldigt nöjd so far, inte överdrivet varma och är tighta i modellen så ser ut som vanliga jeans.
Hade väldigt svårt för att mc modet inte hängt med, förstår inte varför man ska behöva se ut som en reklampelare för diverse märken bara för man kör mc. Men en hel märken har anpassat sig, tyvärr så har jag inte hittat något större utbud i svenska butiker. Kolla urbanrider.co.uk, gillar att de går igenom produkterna med videoreviews mm. bra leveranser.
Jacka valde jag en Belstaff trailmaster, väldigt nöjd men varm....
 
Topp