• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
För att fortsätta på den linjen... Ni vet att allt under 104 cubic inch är damcyklar va? :)
En ninja 900 skulle jag inte kalla för damcykel.
Inte heller en Electra på under 103cui.
Allt är relativt kan man iofs argumentera.
Polaren har petat in en 124cui S&S motor i sin Electra, i proportion till hans maskin ter sig det mesta omanligt ;)
 

johpe

Panerai
2-Faktor

Hehe, bra med ngn som kan räkna. Jo jag vet, det är egentligen 103.74 eller dylikt, men på klassiskt motorcykel manér så har det rundats uppåt i allt Triumph pressmaterial (o hoj tidningar) och de har till o med ett kopplingslock (clutch cover) som det står 104 ci på (som tillbehör).
 

par

Patek
2-Faktor
Absolut. Indian är ett märke med historia som efter väldigt många sömndruckna år har gjort en comeback på marknaden. De är bla kända för sina feta framskärmar.

Jo men det som är kul ju. Tänkte mer hut kvallen är på dem och om de går att äga ist för en HD
 

Ryttaren

Rolex
Själv har man ju gått från 1700 kubik (102 kubiktum så också en damhoj) till 675.....känns inte heeeelt macho kanske :)

Underbar motor i Warriorn men lite knepig körställning. Tror det var 150-160 Nm på bakhjulet med luft & buller.

Snett fram.JPG
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jo men det som är kul ju. Tänkte mer hut kvallen är på dem och om de går att äga ist för en HD
Som Spence påpekade är det andra/ny/kalla det vad du vill tillverkare/ägare DOCK börjar de, som du antyder, tillsammans utmana HD. Jag TROR kvaliteten är bra men TROR också att ägandet är en smula dyrare då reservdelar och AM prylar för bygge osv ännu inte finns lika lättillgängligt som till HD. Dessutom är min uppfattning att Indianerna är dyrare i inköp än HD och speciellt än Victory.
 

johpe

Panerai
2-Faktor

Var o klämde, kände o provsatt en Indian Scout på MC mässan för ngra veckor sen, överlag en schyst hoj som definitivt hade funnits på min shortlist om jag skulle börjat om från början med att leta efter vilken power cruiser/custom hoj man skulle ha. Nu har jag redan hittat den bästa i sin kategori, så blir svårt o byta bort den... :p

De övriga på den listan hade varit:
- Triumph Thunderbird Storm (den bästa power cruisern i dagsläget, ja, ja jag vet subjektivitet o.s.v.)
- Victory Hammer (en skön hoj med ok drag i) och nu finns även Victory Gunner som inte är fel om man redan gillar Scouten
- Suzuki m109 r2 (va!? en japanare? ja, för den har bra drag rakt fram men tyvärr lite taskig kruvtagning)
- Moto Guzzi California (lite annorlunda hoj, som jag upplevde som lite för topp-tung)
- och så Indian Scout då
- va!? ingen HD, nej just det, det var min lista det här... ;)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har förbrukat några hojar... Saxade detta från Sporthoj.com:

Yamaha RD 350N -85(Den utan kåpor)
Gav 8000:- för den med 800 mil på mätaren. Körde slut på den och sålde den sedan för samma pengar. Rolig hoj, kanske den roligaste jag haft.
Suzuki GSX-R750 -85
En riktig bushoj som var gullackad med tonat kåpglas, rs-gasare, dekaltrimmad osv. Lackade gröna flammor och körde så en sommar. Lackade ytterligare en gång och nu i svart metallic med lila och grå ränder. Åkte så i ca en vecka innan jag åkte av utanför Fellingsbro(Rullgrus i en kurva med nedlägg).
Spräckte en motorkåpa och fick in grus i motorn. Spolade rent med diesel och bytte kåpan. Sedan var det bara att gasa igen!
Köpte för 27000:- och sålde för 19000:-
Suzuki GSX-R1100 -91
En riktigt fin hoj med 92:ans rödsvarta kåpor. Yoshimura helsystem, tändförställare, tonat kåpglas osv. gullackade fälgar.
Åkte ifrån körkortet med denna hoj och sålde därför efter ca ett år.
Gav 62000:- och sålde för 60000:-
Kawasaki ZX-7R -97
Köpte denna hoj ny. Valde länge mellan denna och en TL1000.
Dynojet och Muzzy helsystem. En skön hoj som var stabil och riktigt skön att köra bana med. Inte alls så trög och tung som många vill göra gällande i forumet. Dock inte samma pulver i motorn som 1100:an.
Gav 95000:- och sålde för 75000:- när det blev barn.
Suzuki GSX-R1100 -91
Efter ett tio år långt uppehåll kunde jag inte hålla mig längre.
Harley Street Bob -07
Köpte den i Norge av svensk kille som utan körkort kört den ca 60 mil. Satte på sideshots, powercommander och annat lull-lull innan jag sålde iväg den till bättre behövande. Köpte för 124000:- och sålde för 135000:-
Vespa P200E -80
Den ballaste hojen jag ägt. Denna säljer jag aldrig! Köpte för 12000:-
Ducati 900ss -94
Fin hoj som såldes till förmån för en Thruxton. Köpte för 30000:- och sålde för samma pengar till en kollega.
Triumph Bonneville -01 Det blev ingen Thruxton. Hittade denna på Blocket för rätt pengar. 35000:- fattigare men en riktigt rolig hoj rikare! Numera ombyggd en del och ska bli till salu till våren.







hd.jpg


saling.jpg


gadd.jpg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Harley Street Bob -07
Köpte den i Norge av svensk kille som utan körkort kört den ca 60 mil. Satte på sideshots, powercommander och annat lull-lull

hd.jpg


Schyst. Hade också en -07, sänkt bak (borde ha sänkt även fram), screamin eagle-pipor, framflyttat och lite svartade detaljer. Hade dirt track-styre på min under en period men bytte tillbaka till mini-ape. Köpte för 90 och sålde för 90. :D

Lite sugen på denna nu. Dock byta lyse. Gillar fetheten i Fat Bob men ogillar dubbellyset.

http://www.blocket.se/stockholm/H_D_Fat_Bob_58954539.htm?ca=11&w=1
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Schyst. Hade också en -07, sänkt bak (borde ha sänkt även fram), screamin eagle-pipor, framflyttat och lite svartade detaljer. Hade dirt track-styre på min under en period men bytte tillbaka till mini-ape. Köpte för 90 och sålde för 90. :D

Lite sugen på denna nu. Dock byta lyse. Gillar fetheten i Fat Bob men ogillar dubbellyset.

http://www.blocket.se/stockholm/H_D_Fat_Bob_58954539.htm?ca=11&w=1
Kööör nu för fan. Du klarar dig på några färre klockor men du klarar dig inte på noll (0) hojar ;)
 
Topp