• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

sharetracker

Cartier
Jag har ju garage men jag tänker att det här är roligare :)

20161017_203548.jpg

Underbart! :D
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
Tänkte tillverka sissybar till min järnsportster,ska kunna surra lite packning på den. Ska kunna skjutsa på den (blir nog inte mycket med tanke på stelben,men ska funka) den ska skruvas i bakskärmen och i fästöglor nere.
Vad kan tänkas för dimension 10mm? Hade tänkt rund.

Bifogar en bild efter jag fick tillbaka den efter stelbensopererationen :)
 

Harley

Omega
har du någon bild från sidan och bakifrån? Ser att du har pakethållare.. Märke?
Farsan har en Street Glide Special i mattsvart och han skulle haft en pakethållare på sin..
Ska se om jag hittar nån mer bild senare ikväll, är just nu i småländska skogarna så täckningen är helkass här. Märket är Harley original. Tror den heter Stealth detachable luggage rack.
 

Harley

Omega
@Breakout här är några bilder till som jag lyckades ladda upp. Hoppas du & din farsa får lite klarare bild nu. Kan säga att jag är jkligt nöjd med den. Både höjer utseendet & har en bra funktion.
 

Bilagor

  • IMG_0319.JPG
    IMG_0319.JPG
    215.4 KB · Visningar: 52
  • IMG_0330.JPG
    IMG_0330.JPG
    239.2 KB · Visningar: 48
  • IMG_0333.JPG
    IMG_0333.JPG
    114.7 KB · Visningar: 43

Ryttaren

Rolex
Nu när sommarleksaken är i vinteride börjar man surfa runt efter annat som vanligt. Är det bara jag som fått ett jätte-sug efter Triumphs nya Bonneville Bobber med 1200 motorn som kommer till våren?

Älskar bobber stuket, men har varken kunskap eller vilja att fixa själv. Tycker triumph har lyckats rätt bra dock, även om man kan skala av lite till.

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=xU3mICpWXwM

IMG_6300.JPG
 
Senast ändrad:

pjmb

Cartier
Nu när sommarleksaken är i vinteride börjar man surfa runt efter annat som vanligt. Är det bara jag som fått ett jätte-sug efter Triumphs nya Bonneville Bobber med 1200 motorn som kommer till våren?

Älskar bobber stuket, men har varken kunskap eller vilja att fixa själv. Tycker triumph har lyckats rätt bra dock, även om man kan skala av lite till.

IMG_6300.JPG
Ser riktigt bra ut tycker jag! Den får man nog dra och provkänna lite på =)
 

Josa

Omega
2-Faktor
Nu när sommarleksaken är i vinteride börjar man surfa runt efter annat som vanligt. Är det bara jag som fått ett jätte-sug efter Triumphs nya Bonneville Bobber med 1200 motorn som kommer till våren?

Älskar bobber stuket, men har varken kunskap eller vilja att fixa själv. Tycker triumph har lyckats rätt bra dock, även om man kan skala av lite till.

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=xU3mICpWXwM

IMG_6300.JPG

Ser riktigt bra ut tycker jag! Den får man nog dra och provkänna lite på =)

Kom precis hem från Triumphs lanseringsevent på MC collection i Sollentuna, förvånade mig själv med att lägga en symbolisk handpenning på en grå Bobber. Hade Scramblern högre på min lista innan.
Mycket säljsnack men verkar som att tilldelning/produktion inte kommer hänga med i eftefrågan, är tydligen samma som på årets modeller.
Pris är ännu inte helt satt men kommer antagligen hamna strax under 130'. Mer detaljer släpps i december och senare på Mc mässän i Älvsjö.
Sen återstår ju lite provkörning osv..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kom precis hem från Triumphs lanseringsevent på MC collection i Sollentuna, förvånade mig själv med att lägga en symbolisk handpenning på en grå Bobber. Hade Scramblern högre på min lista innan.
Mycket säljsnack men verkar som att tilldelning/produktion inte kommer hänga med i eftefrågan, är tydligen samma som på årets modeller.
Pris är ännu inte helt satt men kommer antagligen hamna strax under 130'. Mer detaljer släpps i december och senare på Mc mässän i Älvsjö.
Sen återstår ju lite provkörning osv..

Grymt kul val!
 

Josa

Omega
2-Faktor
Tack, känns oväntat bra, men vill ju se hela katalogen för att speca upp den schysst, än så länge bara den bruna sadeln och Vance & Hines pipor. Kunde se och höra dem där.
Men man hamnar i en märklig sists när de inte vet helt vad saker kommer att kosta men de vet att jag vill köpa.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tack, känns oväntat bra, men vill ju se hela katalogen för att speca upp den schysst, än så länge bara den bruna sadeln och Vance & Hines pipor. Kunde se och höra dem där.
Men man hamnar i en märklig sists när de inte vet helt vad saker kommer att kosta men de vet att jag vill köpa.

Det är grymt kul att vara först! Du får hänga med oss i KS-Riders i vår :)

Vad är det för specs?
 

Josa

Omega
2-Faktor
Det är grymt kul att vara först! Du får hänga med oss i KS-Riders i vår :)

Vad är det för specs?
1200cc motorn, resten ska släppas i december, men bygger på T120 motorn, de gick igenom det muntligt, och hittade den här länken, http://triumph.hojcenter.se/sv/triumph-models-triumph-bonneville-bobber-8810-2017
Dock inte säker på att allt stämmer där.

Hänger lätt på KS-Riders, eller bjuder in er till Gotland, finns gott om husrum hos oss på Själsö och trevliga vägar...
 

Ministern

Founder
2-Faktor

Ryttaren

Rolex
Bobbern ligger onekligen högt på vill-ha listan. Känns lite dyrt med 130k när nya Thruxton R bara listar 5k mer.
Blir att prova båda till våren och se vilket stuk man fastnar mest för. Länge sen jag kände ett sånt sug efter nyproducerade hojar.
 
Senast ändrad:
Topp