• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

filthywatch

Cartier
IMG_0108.JPG
Har plockat ner skärmar och tank nu som ska lackas inför säsongen som kommer men har inte riktigt bestämt mig för vad jag vill ha . Någon som lite förslag ?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
clubstyle har jag tänkt mig
Jag vet inte exakt vad clubstyle innebär på Harley, men den typen av dyna (sittdyna, inte dyna glide. Om det där är en dyna glide? Jag är lite full och har noll koll) du har tycker jag ger ett trist intryck.
Det är något oavslutat med den känns det som.
Om du ändå ska lacka så fimpa fästhål (?) och eventuella markeringar, och kör single seat. Vill du skjutsa så är det klart snyggare med en dyna (ni fattar att det inte är hela MC:n jag menar?) som har en mer utpräglad skjutsdel.
Vill du sätta dit den där dynan (ja, ja) senare så är ju det inget problem.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag vet inte exakt vad clubstyle innebär på Harley, men den typen av dyna (sittdyna, inte dyna glide. Om det där är en dyna glide? Jag är lite full och har noll koll) du har tycker jag ger ett trist intryck.
Det är något oavslutat med den känns det som.
Om du ändå ska lacka så fimpa fästhål (?) och eventuella markeringar, och kör single seat. Vill du skjutsa så är det klart snyggare med en dyna (ni fattar att det inte är hela MC:n jag menar?) som har en mer utpräglad skjutsdel.
Vill du sätta dit den där dynan (ja, ja) senare så är ju det inget problem.

Tänk SOA som är det stuk som HA har förankrat i biker världen
 

Chattras

Cartier
En fråga till er som har en Street Glide eller kört en lite. Hur känns den? Är det hyfsat smidig trots sin storlek eller fick ni känslan av att det va en bil på två hjul. Om ni är med på hur jag tänker. Har har bestämt mig för det som jag klurade på tidigare i tråden. Parkera bilen under vår/sommar/höst och köra hoj istället. Är så jävla trött på alla trängselavgifter och parkeringspengar. Inser dock att jag behöver något mer bekvämt än en bobber.
 

Harley

Omega
En fråga till er som har en Street Glide eller kört en lite. Hur känns den? Är det hyfsat smidig trots sin storlek eller fick ni känslan av att det va en bil på två hjul. Om ni är med på hur jag tänker. Har har bestämt mig för det som jag klurade på tidigare i tråden. Parkera bilen under vår/sommar/höst och köra hoj istället. Är så jävla trött på alla trängselavgifter och parkeringspengar. Inser dock att jag behöver något mer bekvämt än en bobber.
Ja nu är jag ju liite partisk (kör en -14) :D men jag kan bara säga att den är helt ok att hantera även i stadstrafik, även om kanske en street Bob eller Superglide är strået vassare. Men i allt över 60km/h vinner en Street glide Alla dagar.
Jag har lagt säkert 4.000mil på 3år på en, & kan lova dig att du Inte blir besviken. Ska du ha en begagnad hade jag satsat på -09 eller nyare så får du den nya mkt styvare ramen. Eller iaf -07 & uppåt så har du nyare motor & vxl-låda. Lycka till!
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Jag har inte helt släppt tanken på en Street Glide. Det går ju fixa till dom så dom blir lite roligare. Sänka lite och på med ett aphäng t.ex. Det vore kanske rätt skönt att glida omkring på den om jag ska släppa bilen sommartid. Skönt med vettiga väskor osv.

Har ju kört HD innan men dock en Sportster. Slänger upp en gammal bild för att liva upp tråden :).
IMG_2734.JPG
Härlig grön färg :cool:
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
En fråga till er som har en Street Glide eller kört en lite. Hur känns den? Är det hyfsat smidig trots sin storlek eller fick ni känslan av att det va en bil på två hjul. Om ni är med på hur jag tänker. Har har bestämt mig för det som jag klurade på tidigare i tråden. Parkera bilen under vår/sommar/höst och köra hoj istället. Är så jävla trött på alla trängselavgifter och parkeringspengar. Inser dock att jag behöver något mer bekvämt än en bobber.
@Harley sa det!
Jag kör min -05 Electra glide (samma storlek och vikt, typ) i och utanför Sthlm, dagligen.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det är något speciellt med gammelvingar. Coolast är de då man renoverar framgaffeln på dem och har hela gaffeln borta. De ser exakt ut som små rymdskepp som skulle kunna vara med i någon sci-fi-film från när jag var liten.
 
Topp