• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Moorflax

Patek
2-Faktor
CBX.jpg
Är det denna som går i Hedemora? Helt galet snygg!!
Apropå hjälm så köpte jag den senaste på 90-talet nångång. :oops:
 

Chattras

Cartier
Inser att min hjälm börjar bli lite gammal. Man ska väl byta efter 4-5 år eller va det nu är. Är det någon som kan tipsa om någon? Enda kriteriet är att den inte är i massa grälla färger. Vill inte försöka se ut om Rossi om ni är med på hur jag menar ;).
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Det här med att byta suger men klart nödvändigt ont. Min Tommy i plast tillverkas inte längre men måste ju bytas efter 3 år...seegt
 

Mankebank

Cartier
Det här med att byta suger men klart nödvändigt ont. Min Tommy i plast tillverkas inte längre men måste ju bytas efter 3 år...seegt
Byta hjälm vart tredje år? Varför då? Min hjälm kommer med fem års garanti så jag har svårt att se att ens Schuberth själva tycker att jag behöver byta oftare än så.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Byta hjälm vart tredje år? Varför då? Min hjälm kommer med fem års garanti så jag har svårt att se att ens Schuberth själva tycker att jag behöver byta oftare än så.
Som jag skriver så är min Tommy i plast.
"Allmänna rekommendationerna" är 3 år på plast och 5 år på glasfiber.
Min i plast har gjort 5-6 säsonger och min intergral i glasfiber 7 säsonger så hög tid att byta ut dem.
 

Monke

Cartier
Faktiskt inte, ganska lite brus faktiskt. Både glasögon och munskyddet hjälper en hel del. Som sagt använder den för kortare turer i max 130 typ.
Kolla Revzilla, de har nåt test på den där. Shark Raw heter den
 

Chattras

Cartier
Efter lite letande hittade jag exakt vad jag sökte från DMD. Nu är det bara att hoppas på att den sitter bra också.

Stulen bild.
IMG_3305.JPG
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Har haft en hel del kunder (på den tiden) som klagat på ljudnivån i många av Bells hjälmar. Hur upplever du den?

Den där är för övrigt jävuskt snygg!

Inget jag tänkt på och då kör jag med öppna spjäll.. den som gnäller på de kör troligen orginalpipor och typ BMW... men visst, det är en retrohjälm och troligen inte maximerad för lägsta ljud.
 
Topp