Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coolt, ska måtta på det. Verkar inte så känslig på värme. Läste nånstans att någon hade kört med tom kylare en säsong utan att det hände något förutom att avgasrören blev sjukt varma, haha!Jag byggde en bobber på en C2:a en gång för skitlänge sedan. Grymt bra utgångsmaterial!
Tips: vill du få intrycket av längre framgaffel och luftigare intryck så går det alldeles utmärkt att byta kylaren mot ena kylargalvan från en endoruhoj och knöla in den mellan främre rampiporna.
Blir skitbra!
Om någon här råkar äga den så är det inte mitt fel att tanken läkte litet och att fuggen var felbestyckad. Chefen lät mig inte göra klart.
SundenVad nice, vad är det för sjö ?
Det börjar närma sig uthämtning av min Bobber, den är klar, men väntar på min hjälm.
Men min fråga till er som vet, vad behövs för att säkra mc:n på båten till Gotland, tänkte flyga upp och köra den ner, kunde läsa på destination Gotlands hemsida att spännband finns, men räcker det? Är det något annat jag bör införskaffa för att fästa den säkert och utan att skada den?
Tack!Det finns stoppklossar, med spännband över sadeln/ramen så sitter hojen säkert. Har kört över i 25 år utan några problem.
Jag måste besiktiga min hoj i morgon. Rövhattatna som sålde den till mig gjorde inte det inna dom levevererade så fick ett gott brev igår att det är körförbud på den.
Har någon testat att besiktiga med pipor som låter något mer än vad lagen tillåter. Har ett par slipons på en Fayboy. Har inte riktigt tid att vara mekaniker. Bryr dom sig?
Precis, dom måste ju fatta att alla "sminkar grisen". Jag får chansa helt enkelt och hoppas på det bästa.Det kan mkt väl bli anmärkning.
Jag hann inte byta innan en besiktning, istället tejpade jag på "brickor" bakom som ströp utflödet.. gick igenom utan problem. Sen såg besiktningsmannen hur jag slet bort detta efter genomförd besiktning.
Galet bra! GrattisGlad som en speleman när jag rullade ut min nya hoj.
dB killers är rätt bra i besiktningssammanhang. Extremt lätta att ta i- och ur.Precis, dom måste ju fatta att alla "sminkar grisen". Jag får chansa helt enkelt och hoppas på det bästa.
Riktigt Phett! Grattis!Glad som en speleman när jag rullade ut min nya hoj.
Ser fram emot foton. Faktiskt en hoj som gjorde mig lite sugen när jag såg den första gången...Igår ringde äntligen Johans MC att min Triumph Bobber står och väntar på mig! Har jag tur hinner jag hämta ut den i morgon.
Ball! Är den "gammal" eller är det retrostuk ?Uthämtad igår! Spinner som en katt och morrar som ett lejon.
Ursäkta risig bild...
Ball! Är den "gammal" eller är det retrostuk ?
Ball! Är den "gammal" eller är det retrostuk ?
Provsatt den på ett event i höstas och slog till på en beställning en vecka senare. Trots allt ett litet vågspel att boka upp sig utan att kunna provköra den först men den är helt fantastiskt kul att köra! Vi håller fortfarande på att bekanta oss med varandra och vi trivs riktigt bra ihop.Ny modell för året.
Edit: och jäkligt lyckad modell. En sån skulle man kunna ha...
Den är så jävla lyckad, grattis till en fantastisk hoj! (nästan så jag är sugen på att byta in Thunderbird Stormen mot en Bobber)Provsatt den på ett event i höstas och slog till på en beställning en vecka senare. Trots allt ett litet vågspel att boka upp sig utan att kunna provköra den först men den är helt fantastiskt kul att köra! Vi håller fortfarande på att bekanta oss med varandra och vi trivs riktigt bra ihop.
Tackar så mycket!Den är så jävla lyckad, grattis till en fantastisk hoj! (nästan så jag är sugen på att byta in Thunderbird Stormen mot en Bobber)
Schysst!Idag blev det äntligen en lång, fin runda.