• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

Ricrob

Patek
BME skrev:
Då har man vart och hämtat LLDn för några dagars klämmande och kännande! :D
Vill börja med att tacka Jaganata för en trevlig liten pratstund i samband med överlämnandet!

Första intrycket, eller 2a, 3e kanske då jag klämt på en LLD tidigare och nästan köpt en också men det har vart i butik och så här länge har jag hitills inte haft den i min närhet, är positiva lite tveksam till visarna kanske som påpekats tidigare.

Får bjuda på en bild iaf på väg från överlämningsplatsen...
Två saker som jag har i min "ägo" för tillfället men snart blir av med...(Gissa vilken som kommer saknas mest.. ;) )

Äntligen snart min tur, riktigt spännande då jag har sett modellen på nära håll men aldrig känt på den förut!

Säger du att du kommer sakna en Saab mer än en klocka, oavsett modell, är ngt galet norröver! ;)
 

BME

Cartier
Ricrob skrev:
Äntligen snart min tur, riktigt spännande då jag har sett modellen på nära håll men aldrig känt på den förut!

Säger du att du kommer sakna en Saab mer än en klocka, oavsett modell, är ngt galet norröver! ;)

Norröver?? Det är bara arbetet som befinner sig norröver annars sätter jag inte min fot där i onödan! :D

Absolut SAABen kommer saknas enormt :roll: , om du kikar lite närmre på bilden så ser du att motorlampan lyser och har så gjort sen i våras. Har väntat på reservdelar sen vecka 20... Nä ju snabbare den försvinner desto bättre! :evil:

Klockan däremot den skulle gärna få stanna kvar men oroa dig inte du ska inte behöva brottas om den på fredag när jag kommer med den utan det ska nog gå fredligt till... :lol:
 

Ricrob

Patek
BME skrev:
Ricrob skrev:
Äntligen snart min tur, riktigt spännande då jag har sett modellen på nära håll men aldrig känt på den förut!

Säger du att du kommer sakna en Saab mer än en klocka, oavsett modell, är ngt galet norröver! ;)

Norröver?? Det är bara arbetet som befinner sig norröver annars sätter jag inte min fot där i onödan! :D

Absolut SAABen kommer saknas enormt :roll: , om du kikar lite närmre på bilden så ser du att motorlampan lyser och har så gjort sen i våras. Har väntat på reservdelar sen vecka 20... Nä ju snabbare den försvinner desto bättre! :evil:

Klockan däremot den skulle gärna få stanna kvar men oroa dig inte du ska inte behöva brottas om den på fredag när jag kommer med den utan det ska nog gå fredligt till... :lol:
Det låter bra det! Med norröver menade jag superiort, eller på ren svenska, uppe i skallen men det verkar ju vara i sin ordning! :lol: Ses på fredag!
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Re: Sv: STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

Doxa på plats.
Känns fin, vill ha
5ybu4aza.jpg
 

BME

Cartier
Ricrob skrev:
Om ett par timmar landar LLD hos mig, spänningen är olidlig!

Ja du hade tur Ricrob jag var precis och hämtade ut mitt tröstpris, en G-Shock som ska användas för kommande veckas golf och badsemester, hade den inte kommit fram så vette tusan om jag kunnat lämna ifrån mig LLDn idag... :D

(OBS bara för att vara tydlig så jämför jag absolut inte G-Shocken med LLDn men den fyller en funktion...)
 

Ricrob

Patek
Passaround modell LLD har nu bytt bärare och sitter på min arm, tack för leveransen och den trevliga pratstunden BME!

Första intrycket gick från "va liten!" men då ska ni veta att BME är fullvuxen ;) , sedan blev det "hmm, inte alls så liten faktiskt.. Ganska lagom... Fan va snygg och klassisk!". Nu har den suttit på några minuter och designen är riktigt fin på boett, glas, tavla och framförallt kronorna, som man måste gilla om man lärt sig att älska Oris TT1'orna. Nu ska bandet av, för det är helt klart klockans downside (tillsammans med visarna men dom får sitta kvar) och frågan är om den kommer få åka mesh eller nato? Är det föresten ok att testa mesh, med risk för små lines på luggarnas insida?

D3F38331-86BC-4C3D-AEEA-02AB9E7207E2-9468-000018CAA451E8B4.jpg
 

Ricrob

Patek
Här kommer lite kvällspysselbilder..

Utan att strula med stiften så testades ett par olika liggandes på bordet. Mest sugen på meshet faktiskt även om det blir lite väl mycket blank-stål-gallore men jag hoppar det tills jag vunnit den och inte behöver visa hänsyn till andra! ;)

Jag vill påpeka att EXTREM försiktighet vidtogs vid bandbyte och att jag anser mig ha ganska massiv erfarenhet av det, så inga repor eller ens lines så här långt!


9EC08AD6-BAE8-454A-9874-205F92118BB2-9468-000018DC20661576.jpg

7798FE97-5714-4DD5-A879-761E36FB83B1-9468-000018DC136D0149.jpg

23387745-0609-460E-97C5-C1487D3946D3-9468-000018DC1ADEF83E.jpg

2FE5DD30-8F13-441D-A269-CE55BBDE3656-9468-000018DC1054F48B.jpg


Fastnade för detta från Singular till slut
64BC4903-F262-4C58-A479-1778C33729E6-9468-000018DC27747A8D.jpg


Avslutar med ett lumeshot med speciell karaktär
A99DF4B0-3550-4FAA-A2ED-1E661C702B18-9468-000018DD1C1BA0C7.jpg
 

max

Dancing Queen
Spencer66 skrev:
Var är kommentarerna om Glycinen, är den borta, stulen, vad har hänt?

Jodå den lever, jag lämnade ifrån mig den i måndags så den är ca en vecka före schemat :)
Trevlig bekantskap som jag skrev i min förra post!
Dock går länken isär precis efter spännet, vet inte om det skall vara så eller om det fattas en bit? Den delar sig endast då klockan inte sitter på armen. Troligtvis skall det vara så men jag vet som sagt inte.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Ricrob skrev:
Här kommer lite kvällspysselbilder..

Utan att strula med stiften så testades ett par olika liggandes på bordet. Mest sugen på meshet faktiskt även om det blir lite väl mycket blank-stål-gallore men jag hoppar det tills jag vunnit den och inte behöver visa hänsyn till andra! ;)

Jag vill påpeka att EXTREM försiktighet vidtogs vid bandbyte och att jag anser mig ha ganska massiv erfarenhet av det, så inga repor eller ens lines så här långt!


9EC08AD6-BAE8-454A-9874-205F92118BB2-9468-000018DC20661576.jpg

7798FE97-5714-4DD5-A879-761E36FB83B1-9468-000018DC136D0149.jpg

23387745-0609-460E-97C5-C1487D3946D3-9468-000018DC1ADEF83E.jpg

2FE5DD30-8F13-441D-A269-CE55BBDE3656-9468-000018DC1054F48B.jpg


Fastnade för detta från Singular till slut
64BC4903-F262-4C58-A479-1778C33729E6-9468-000018DC27747A8D.jpg


Avslutar med ett lumeshot med speciell karaktär
A99DF4B0-3550-4FAA-A2ED-1E661C702B18-9468-000018DD1C1BA0C7.jpg

Snyggt med racingbandet tycker jag! Skulle vilja se med det mörkbruna ellr svarta... Snart min tur :D

Ta helst inte med den imorn för övrigt... Skulle förstöra lite av charmem med passarounden
 

Ricrob

Patek
Gavve skrev:
Ricrob skrev:
Här kommer lite kvällspysselbilder..

Utan att strula med stiften så testades ett par olika liggandes på bordet. Mest sugen på meshet faktiskt även om det blir lite väl mycket blank-stål-gallore men jag hoppar det tills jag vunnit den och inte behöver visa hänsyn till andra! ;)

Jag vill påpeka att EXTREM försiktighet vidtogs vid bandbyte och att jag anser mig ha ganska massiv erfarenhet av det, så inga repor eller ens lines så här långt!

Snyggt med racingbandet tycker jag! Skulle vilja se med det mörkbruna ellr svarta... Snart min tur :D

Ta helst inte med den imorn för övrigt... Skulle förstöra lite av charmem med passarounden

Självklart stannar den hemma, tänkte precis som du!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Ricrob skrev:
Gavve skrev:
Ricrob skrev:
Här kommer lite kvällspysselbilder..

Utan att strula med stiften så testades ett par olika liggandes på bordet. Mest sugen på meshet faktiskt även om det blir lite väl mycket blank-stål-gallore men jag hoppar det tills jag vunnit den och inte behöver visa hänsyn till andra! ;)

Jag vill påpeka att EXTREM försiktighet vidtogs vid bandbyte och att jag anser mig ha ganska massiv erfarenhet av det, så inga repor eller ens lines så här långt!

Snyggt med racingbandet tycker jag! Skulle vilja se med det mörkbruna ellr svarta... Snart min tur :D

Ta helst inte med den imorn för övrigt... Skulle förstöra lite av charmem med passarounden

Kanon! Monacon vill man dock se live

Självklart stannar den hemma, tänkte precis som du!
 

Barda

Cartier
Kan bara berätta att jag precis vaknat efter en dröm om Legend Divern. I drömmen hade den ett raceband. Döm av min förvåning när jag klickar mig in här och ser att Ric testat just ett Raceband på den. Det i drömmen var dock svart. Men fint var det...
 

Ricrob

Patek
Barda skrev:
Kan bara berätta att jag precis vaknat efter en dröm om Legend Divern. I drömmen hade den ett raceband. Döm av min förvåning när jag klickar mig in här och ser att Ric testat just ett Raceband på den. Det i drömmen var dock svart. Men fint var det...
Sjukt på flera sätt.. God morgon! :D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Doxan har anlänt till Hässelby Farm! Tack Peter för smidigt överlämnande och trevlig kort pratstund! Har haft den på armen senaste timmen, och förstår precis vad du menar med bekväm. Första intrycket är att den är riktigt fin och cool rent utseendemässigt, för en vintagenörd som mig. Som sagt mycket bekväm på den passande länken, trots sin tyngd och bastanta/klossiga storleken på boetten. Som ni ser har jag hyfsade spagettihandleder, men den sitter ändå mycket bra IMHO. Det enda jag har att anmärka på så här långt är, den tyvärr, kanske lite onödigt "rackiga"/plastiga känslan då man vrider bezeln. Har redan hunnit hårdtesta funktionen på den...

20121021_131225.jpg
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Glycine Airman har landat hos mej

Igår kväll hämtade jag Passaround-Glycine.
Den åkte på armen direkt och kändes helrätt!
En fantastisk design och precis rätt storlek
tycker jag. Förre passaroundare tyckte den
var för tunn men jag tycker bara den blir mer
praktisk att bära.
Som tidigare nämnts är det ngt fel på länken
som gör att den släpper vid låset när man inte
har den på armen.
Länkar är praktiska men jag gillar ju läder så
jag gör en svart strap som nog får hänga med på
klockans fortsatta färd.
Anders W
awstraps

39E0FF13-FF54-4EEF-ACD8-05648E6B4C90-188-0000000B19C37B2A.jpg
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Första intrycket av Doxan: jag kommer bli så jävla ledsen om jag inte vinner.

Tack theargonaut för pratstund och överlämnande!
 

Mykeys

Cartier
Kan du inte ta lite schyssta bilder på Doxan och teasa oss som står långt ner på listan? Hade varit kul att se den i lite olika sammanhang, miljöer, vinklar osv. Har varit lite tunt med bilder tycker jag...
 

Ricrob

Patek
Sådär, då var jag klar med LLD'n för den här gången, så nu åker PO på igen!

Jag följer AndersW's exempel och låter det svarta natot vandra med, för faktum är att jag sällan skådat en klocka som gör sig så bra på nato som denna.

Jag håller även inne med mina rexlektioner om klockan, då jag tycker det är justare att den får landa hos kommande bärare utan att en massa förutfattade meningar och infärgning från de tidigare, så jag skriver ner en lätt recention och postar vid slutet i stället, hoppas alla är ok med det?

Jaha, då knallar jag mot Porsan nu då..

4A017845-0BC5-4D5D-AEB2-5AC22A7193E9-10574-00001B54AA57AC60.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Den sitter ju som en smäck, TF ! :) Kul att Doxan börjat röra lite på sig och redan hunnit med några stycken på listan.

Tack för det, men nu har den som synes redan vandrat vidare. Nu väntar jag bara på att få plocka hem vinsten ;)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Då har Ricrob precis varit förbi med LLDn, har känt på den innan testar på natot han slängde med till att börja med... (Skarp och fin iPhonebild)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1350909311.567864.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1350909311.567864.jpg
    92.6 KB · Visningar: 792

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Mykeys skrev:
Kan du inte ta lite schyssta bilder på Doxan och teasa oss som står långt ner på listan? Hade varit kul att se den i lite olika sammanhang, miljöer, vinklar osv. Har varit lite tunt med bilder tycker jag...
Ska göra det när jag kommer hem, jobbar skitasent idag!
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Hann ta EN bild, sen dog batteriet i kameran. Vettefan varför jag blötte ner armen, ser ju mest svettig ut. Ponera att jag varit ute och snorklat, druttat ner i en isvak på fyllen eller nåt liknande...

DSC_0703.jpg
 
Topp