• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

Ricrob

Patek
En tanke bara! AndersW skrev igår om att han skulle fixa ett läderstrap till Glycinen som skulle vandra med och jag skickade också med ett nytt svart Nato med LLD' n igår. Om AndersW inte tänkt fiska hem sitt band igen och om fler känner att ett band är skitfint på ngn av passarounderna och känner att den kan avvara det, så kan vi väl lotta ut de band som kommit in som tröstpris när klockorna vandrat färdigt, hur låter det?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Anders W skrev:
Glycine på höstpromenad

BAB600B6-EE39-43D4-A488-18B88106B750-754-00000073E4F265F5.jpg


82F3A3CA-575A-43EE-8744-E05B40E7B29D-754-00000073F002F388.jpg

Ser riktigt mysig ut. F-n jag är nog fast i mögelträsket! Längtar till Torsdag, då det är min tur att klämma. Hur går det med bandet förresten?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 
Ricrob skrev:
En tanke bara! AndersW skrev igår om att han skulle fixa ett läderstrap till Glycinen som skulle vandra med och jag skickade också med ett nytt svart Nato med LLD' n igår. Om AndersW inte tänkt fiska hem sitt band igen och om fler känner att ett band är skitfint på ngn av passarounderna och känner att den kan avvara det, så kan vi väl lotta ut de band som kommit in som tröstpris när klockorna vandrat färdigt, hur låter det?


Det låter onekligen som en bra ide!

MVH

Anders P
 

max

Dancing Queen
Ricrob skrev:
En tanke bara! AndersW skrev igår om att han skulle fixa ett läderstrap till Glycinen som skulle vandra med och jag skickade också med ett nytt svart Nato med LLD' n igår. Om AndersW inte tänkt fiska hem sitt band igen och om fler känner att ett band är skitfint på ngn av passarounderna och känner att den kan avvara det, så kan vi väl lotta ut de band som kommit in som tröstpris när klockorna vandrat färdigt, hur låter det?

Eller att vinnaren får klockan och banden som folk sänt med för att de tyckt det passat fint tillsammans. Om anders gör ett band till glycinen så kanske det passar bäst till just den, men det kan ju varje donator avgöra kanske? Bara skicka ett mail till ansvarig och säga att bandet x är medsänt och tillfaller vinnaren, eller går till tröstprispotten.
Skickade med en liten väska med Glycinen för att minska risken för repor vid postgången osv, knappast värd många ören men tillfaller iaf vinnaren om den inte förirrar sig påväg dit.
 

Ricrob

Patek
max skrev:
Ricrob skrev:
En tanke bara! AndersW skrev igår om att han skulle fixa ett läderstrap till Glycinen som skulle vandra med och jag skickade också med ett nytt svart Nato med LLD' n igår. Om AndersW inte tänkt fiska hem sitt band igen och om fler känner att ett band är skitfint på ngn av passarounderna och känner att den kan avvara det, så kan vi väl lotta ut de band som kommit in som tröstpris när klockorna vandrat färdigt, hur låter det?

Eller att vinnaren får klockan och banden som folk sänt med för att de tyckt det passat fint tillsammans. Om anders gör ett band till glycinen så kanske det passar bäst till just den, men det kan ju varje donator avgöra kanske? Bara skicka ett mail till ansvarig och säga att bandet x är medsänt och tillfaller vinnaren, eller går till tröstprispotten.
Skickade med en liten väska med Glycinen för att minska risken för repor vid postgången osv, knappast värd många ören men tillfaller iaf vinnaren om den inte förirrar sig påväg dit.

Ja, det är sant! Tänkte att tröstpris är trevligt men det är ju som du säger, att bandet/n kan vara anpassade och då borde följa med. I mitt fall med Nato't kan det iofs passa på typ allt, så det kan gå som tröstpris eller följa med LLD'n, det spelar mindre roll! :)
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bara några snabba bilder på strapen.
Ingen pangkvalitet på bilderna men jag tror
ni hajjar. Matt svart läder med några oranga
stygn. Tjockleken är 3 mm och den är
mjuk och smidig.
Jag vill att strapen följer klockan men är
det brist på "tröstpriser" så kan den väl lottas
separat.
3B437688-508F-4881-ACB5-6DF97BAA856E-164-0000006380525A89.jpg

DB54548D-FBCB-4AFF-A197-2586C6E543DC-164-0000006386F86522.jpg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jaha imorgon var det då dags att lämna LLDn vidare, trevlig klocka måste jag säga och mycket klocka för pengarna. Natot som Ricrob skickade med passar klockan som handen i handsken!

yjevebuq.jpg

Här på original bandet...
azaneqa5.jpg

y5u7anug.jpg

(Skarpa iPhonebilder som vanligt)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Gone West....

glycine_airman.jpg


Gone West...
Glycine Airman har nu flyttat vidare västerut, men
inte längre än till Hässelby, håller sig fortfarande
i Stockholmsområdet alltså.
Klockan är saknad, men å andra sidan blev de andra
klockorna i lådan glada – speciellt Seiko 6105 som
fick ta plats på armen.
Anders W
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Den mögliga luftgubben landade 20 hundra sharp! Tack AW för det smidiga överlämnandet och det fina bandet. Som tidigare nämnts verkar ju länken lite halvtrasig tyvärr. Men den ska tydligen gå att bära ändå, så det blir ett test senare ikväll. Hursomhelst... Tindra gillade både klockan och bandet!

20121025_213018.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ja nu har Doxan lämnats över. Joberman fick messa när han var utanför dörren för att inte väcka sovande hustru och son. Knappt ett ord växlades och jag stod där plötsligt med en dykare som jag vet har haft problem med sin vattentäthet. Medveten om det men ändå sugen på marin miljö för mina bilder så fanns det bara en lösning..

4D9DEDD7-37CD-4ED6-945E-2CD398445D48-1259-000002BBF62A66EF.jpg


Lite liten urtavla och stor boett..


Hög profil, svår att ha till kostym..

BD42EBD6-84B3-43A3-905F-E2DDF750D980-1259-000002BBD0A98540.jpg


Lite rolig och rejäl länk..

52EDE508-1EAD-4F37-B8A1-2FDCB127DFF5-1259-000002BBE36D136D.jpg


Snart skall den iväg igen. Vem skall ha den efter mig?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Länken är på, riktigt tråkigt att den är lite trasig, vad hände? Var den så då den inköptes eller? Hursomhelst... Känns verkligen som ett riktigt vintagemögel, och väldigt annorlunda i formspråket och känslan jämfört med de flesta av dagens modernare dinkor. Grymt grymt cool, helt enkelt! Känns mer som att ha ett smyckesarmband mer än att bära en klocka. Förtjänar egentligen mycket bättre bilder än mina sunkiga mobilbilder, men klockan börjar bli mycket. Ja, vad visar klockan egentligen... Lite ovan med 24-timmarsvisningen helt enkelt, men det känns som det är värt det alla dagar i veckan ;)

20121025_233914.jpg


20121025_233525.jpg


20121025_233555.jpg


20121025_233659.jpg


20121025_233727.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mögelglycinen på väg! Nu är den överlämnad till NiklasArvid. Fick även chansen att testa hans nya Olapongo eller vad det nu kallas ;-) Rätt coolt och framförallt väldigt annorlunda och personligt, då han själv designat motiven. Hursomhelst... Tack för möjligheten att få prova 2 (Doxan och Glycinen) riktigt coola dinkor. För mig återstår nu bara väntan till utlottningen, så skynda skynda skynda skynda ;-)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Legend Divern har bytt handled..

Japp, igår kom ett av mailen man väntat på en eeeeevighet.. "Det är din tur nu!" Ääääääntligen som Fylking skulle ha sagt..
Efter ett snabbt pitstop strax bredvid Sebbes jobb på Birger Jarlsgatan så satt Longjeansen på armen!! Några snabba intryck efter några timmars bärande.
Snygg som fan
Lätt som fan
Svårt som fan att se sekundvisaren..
Snygg som fan,, oj då dt var redan sagt.. Men det tål att säga ofta.
Snygg som fan!
Några bilder, den sista visar det enda negativa jag hittat.. Tycker det ser lite knepigt ut vid bandhornen, inte direkt följsamt med bandet.. Men va gör det den är ju..
SNYGG SOM FAN :cool:
53de0c02e54366963b6f2fd1e48fc401.jpg

644aae41deb1eb21c4123a1abc17d886.jpg

e7550003dd874fafa311e092d1a2cbbf.jpg
 
Första dagen med doxan avklarad, sitter och väntar på färjan och reflekterar lite över uret i fråga
CAM00465.jpg

Måste säga att doxan växer i mina ögon jag gillar den mer och mer med risk för att jag utveklar nån form av ha-begär..
 
Topp