• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

naggge

Panerai
När är Doxan beräknad att komma till Göteborg och vem är först på den?
Tycker ordningen här inte stämmer överens med den ordning i listan jag har fått.
 

PierreS

Cartier
Då har Longinesen bytt "ägare" igen.
Mötte upp Herr RicVin för en pratstund och mottagande en efterlängtad dinka.
Den åkte på med en gång och första intrycket är jäkligt schysst!
Lagom stor, snygg design, lätt.....ja kalas helt enkelt :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351676035.248968.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351676035.248968.jpg
    38.2 KB · Visningar: 811

max

Dancing Queen
naggge skrev:
När är Doxan beräknad att komma till Göteborg och vem är först på den?
Tycker ordningen här inte stämmer överens med den ordning i listan jag har fått.
Nej stockholmslistan gjordes om och pierreS är den siste på listan med ett beräknat mottagande den 20/11

Med vänlig hälsning,
Max
 

PierreS

Cartier
Såja....första dygnet med Longinesen avklarat. Mycket trevlig bekantskap och jäkligt snygg :)
Idag kör jag den på det svarta natot som följde med ( från RicRob? ) passar förbaskat bra måste jag säga. En av få klockor som jag faktiskt gillar på nato.
Överlag en riktigt schysst klocka för rimliga pengar men tyvärr så är jag en länkkille så för min del skulle den med största sannolikhet har flippats vidare om jag köpt en då jag skulle sakna just länk ( finns inte va? )!

7F90DCBF-0BAE-4BD6-95B2-7F79EBE8A0D8-3100-0000046B7E35D4E0.jpg
 

Ricrob

Patek
Min tur har kommit att testa Doxa'n! Fick den iofs i torsdags av Desmond, så tiden rinner mot sitt slut men så kan det gå när man får den samma dag som en semi-graal dyker upp..

Den verkar hursom trivas bra i sjöstan! Ja, jag såg att jag glömt skruva in kronan men det är fixar nu! :oops:

756DBE2B-E51F-4131-8D8B-4397DCAA22D4-6748-00000AE2C86F4599.jpg

C9674879-9381-43B9-AD32-CDCD141AE58B-6748-00000AE2CE3E1691.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
RicRob.. Vem tar över Doxan efter dig och när? Börjar bli sugen och får inte ngn ordning på följden i listan?
 

max

Dancing Queen
RicVin skrev:
RicRob.. Vem tar över Doxan efter dig och när? Börjar bli sugen och får inte ngn ordning på följden i listan?

Du är beräknad till den 18e, är du ivrig kan du få byta med mig. Har den 10e och skall upp till norrland två dar efter så kan lika gärna vänta istället för att stressa :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack boys!
Missat den versionen av listan. Tack för förslaget Max men vi kör vidare på de planerade datumen.
Ha det gott!
 

Josef B

Bestraffaren
Jag fick ju känna och klämma på Doxan när Desmond lämnade över den till Ricrob, och måste erkänna att den var en ordentlig pjäs! För en rätt peng så skulle jag kunna lägga ut för en sådan jag med!
 

Ricrob

Patek
RicVin skrev:
RicRob.. Vem tar över Doxan efter dig och när? Börjar bli sugen och får inte ngn ordning på följden i listan?

Nu har du ju redan sett listan men vill förtydliga att datumen skulle ha ändrats eftersom det blivit ngn liten fördröjning gär och där men då Porsan frånsagt sig "klämmatid" pga jobb utomlands så är vi ganska snyggt på banan igen!

Jaganata skulle få den idag av Porsan enl listan men får den i morgon av mig ist (pga att vi inte kunde få till en överlämning idag), så som sagt det rullar på fint!

För min del kan jag bara säga att den är riktigt trevlig! Har inte använt den så jättemycket pga nyinkommen Plopp men den har fått en del tid och uppskattningen totalt krossade förväntningarna (läs överträffade), som ändå var hyfsat höga! Egen cool desigt, gedigen känsla och väldigt väl avvägda mått, tycker jag. Vridringen är klockans topp och viklåset ink clasp och dykarförlängning är dessvärre klockans dal men överlag så får den mig att titta på den väldigt ofta, då den har så mycket att titta på. Att den är så speciell, gör den så speciell, skulle man kunna säga. :D
 

max

Dancing Queen
Två dagar med legenden och jag börjar på allvar inse att det kommer bli väldigt tungt att lämna den ifrån mig imorgon! Den är en kameleont som passar till det mesta på ett snyggt och diskret sätt, en ganska anonym klocka som bara tar sin blygsamma plats i rummet på ett vackert vis. En såndär klocka som man kan ha på sig även vid kundmöten utan att väcka de onda blickar och pikar som många andra urverk gör.
Detta är faktiskt en klocka som jag skulle använda mycket och därmed såklart få stanna vid eventuell vinst eller kanske tom läggas i vågskålen för nyförvärv.

Vill tacka Eric och er andra galningar som gjort det möjligt att få testa denna skapelse i en lugn hemmamiljö istället för i butik med en säljare över axeln!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Ska hämta Glycinen imorgon, har bara hört gott. Får se om jag förstår det där med 24h visning...

Avlämnar rapport och skott när den är på min arm.
 

Barda

Cartier
Max bjöd på kaffe, Barda fick klocka...
ebaduqu4.jpg
yra2y8yg.jpg

Fungerar till allt sa Max,
Barda håller med...
bebenase.jpg


Äventyr väntar!

Cheers!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
I morse levererade b_hammock ett st. Doxa. Vad göra med en sådan snygging på armen? Ut på stan förstås! Måste ju testa Doxan i olika miljöer och sammanhang. Första stopp, NK.
Doxan funkar bra mot det vita golvet på skoavdelningen, eller hur!
2012-11-10130237.jpg



Ooch visst ligger den fint mot en låda Ballypjuck.
2012-11-10152209.jpg


Elgiganten har hyggligt utbud av brödrostar. Efter att ha provat Doxan mot en massa olika bestämde vi oss för en Philips. De röda markeringarna på vridringen harmonierar fint med Philipsens röda kanter. Nöjd.
2012-11-10152127.jpg


Systembolaget har finfina produkter. Doxan funkar inte 100% med Christian Drouin Calvados, men det får duga. Den lilla de Montal, Armangac fick också slinka med.
2012-11-10152310.jpg


Måste hitta en dryck som matchar Doxan, så det fick bli ett par pavor rödtjut också.
2012-11-10153518.jpg


Ikväll ska Doxan testas på kalas. Om jag inte har alltför mycket motlut så rapporterar jag om det i morgon.

Sammanfattningsvis kan jag konstatera att Doxan gör sig bra i de flesta miljöer och att den är relativt enkel att matcha i ett Kungsholmshushåll på tredje våningen. Jag skulle utan tvekan våga rekommendera den även för sådana som har valt att bo i andra stadsdelar.

/Pappi
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Sådärja lilla Doxan. Nu ska du få gå på fest med husse. Håll dig bara till mig i kväll så ska du se att det går bra - även om husse blir snorpackad.
20121110_184558.jpg


/Pappi
 

Camo00

Patek
Re: Sv: STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

Pappikjolo skrev:
Sådärja lilla Doxan. Nu ska du få gå på fest med husse. Håll dig bara till mig i kväll så ska du se att det går bra - även om husse blir snorpackad.
20121110_184558.jpg


/Pappi
Snyggt, spela inte bort den nu!! :)
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Igår fick lilla Doxa gå på fest med husse. Det spelades karibisk musik av Hot Pans Stockholm. Svänget fick rotorn på lilla Doxan att spinna på högvarv.
20121110_192827.jpg

20121110_192130.jpg


Egen bordsplacering är inte att förakta.
20121110_220418.jpg


Vad som hände resten av kvällen stannar mellan lilla Doxa och mig.

Idag, söndag, fick lilla Doxan åka Mercedes. Det gillades också.
20121111_125847.jpg


Ut i spenaten. Lilla Doxa kände sig utsatt och osäker här, så vi ilade strax tillbaka till tryggheten på Kungsholmen.
DSC_0939.jpg


Husse har ett Barbietält. Det gillar lilla Doxa.
Det där med Karibien känns liksom lite "hemma".
DSC_0922.jpg


Detaljstudie.
DSC_0933.jpg

.
.
.
-Husbonn, Husbonn. Snälla husbonn. Låna mig femton papp. Jag har hittat en skitsnygg Doxa på nätet, men har inte sålt min Viking Sport eller min Aurogenta ännu. Det gör jag säkert när som helst, och då får husbonn tillbaka slanten. Aurogentan kanske vore något för matmor? Vad sägs snälla husbonn?
DSC_0925.jpg



Sammantaget har jag och lilla Doxa haft två underbara dagar tillsammans. Nu har dock lilla Doxa, den otrogna slynan, bestämt att hon ska kramas med jakob.dala.

/Pappi
 

Camo00

Patek
Re: Sv: STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

Pappikjolo skrev:
Igår fick lilla Doxa gå på fest med husse. Det spelades karibisk musik av Hot Pans Stockholm. Svänget fick rotorn på lilla Doxan att spinna på högvarv.
20121110_192827.jpg

20121110_192130.jpg


Egen bordsplacering är inte att förakta.
20121110_220418.jpg


Vad som hände resten av kvällen stannar mellan lilla Doxa och mig.

Idag, söndag, fick lilla Doxan åka Mercedes. Det gillades också.
20121111_125847.jpg


Ut i spenaten. Lilla Doxa kände sig utsatt och osäker här, så vi ilade strax tillbaka till tryggheten på Kungsholmen.
DSC_0939.jpg


Husse har ett Barbietält. Det gillar lilla Doxa.
Det där med Karibien känns liksom lite "hemma".
DSC_0922.jpg


Detaljstudie.
DSC_0933.jpg

.
.
.
-Husbonn, Husbonn. Snälla husbonn. Låna mig femton papp. Jag har hittat en skitsnygg Doxa på nätet, men har inte sålt min Viking Sport eller min Aurogenta ännu. Det gör jag säkert när som helst, och då får husbonn tillbaka slanten. Aurogentan kanske vore något för matmor? Vad sägs snälla husbonn?
DSC_0925.jpg



Sammantaget har jag och lilla Doxa haft två underbara dagar tillsammans. Nu har dock lilla Doxa, den otrogna slynan, bestämt att hon ska kramas med jakob.dala.

/Pappi
Hahaha, storstilad underhållning!! :)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Nu är plötsligt Doxan på min arm.
Max kunde inta ta den idag så jag var och hämtade den på kungsholmen.
Nu ska det klämmas ; )

Första intrycket är bra. Mer kommentarer kommer.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1352663744.884203.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352663744.884203.jpg
    52.4 KB · Visningar: 479
Topp