• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

PierreS

Cartier
Aquaracer2 skrev:
PierreS skrev:
Aquaracer2 skrev:
Bra rapport papi :D


Skickade iväg Glycinen till PierreS idag. Riktigt trevlig dinka.

Härligt!
Tänkte faktiskt maila dig och kolla läget men då är den på g nu :)
Spännande!

Absolut!

Har även skickat två mail till dig för att bekräfta detta :D

/Albin

Ja visst, såg det idag.....jäkla skräppostfilter!
Lär väl dimpa ner en avi imorgon...ska bli riktigt spännande :)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Efter ett par dagars bekantskap ska den ikväll lämnas över till BME.
Blandade känslor om klockan men jag har fattat tycke för den stora minutvisaren! Boettformen är också fin.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1352793643.048561.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352793643.048561.jpg
    41.5 KB · Visningar: 799
  • ImageUploadedByTapatalk1352793665.962382.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352793665.962382.jpg
    44.5 KB · Visningar: 802

BME

Cartier
jakob.dala skrev:
Efter ett par dagars bekantskap ska den ikväll lämnas över till BME.
Blandade känslor om klockan men jag har fattat tycke för den stora minutvisaren! Boettformen är också fin.

Jag längtar tills ikväll!
@jakob.dala Om du inte gör dig av med din broad arrow på lunchen idag så får du gärna ta med dig den vid överlämningen av Doxan :D
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
BME skrev:
jakob.dala skrev:
Efter ett par dagars bekantskap ska den ikväll lämnas över till BME.
Blandade känslor om klockan men jag har fattat tycke för den stora minutvisaren! Boettformen är också fin.

Jag längtar tills ikväll!
@jakob.dala Om du inte gör dig av med din broad arrow på lunchen idag så får du gärna ta med dig den vid överlämningen av Doxan :D

Jag väntar med spänning på lunch ; ) men visst kan jag ta med den on den finns kvar.
Vi hörs ikväll.
 

PierreS

Cartier
Wow.....jag tror jag är kär :)

Mycket riktigt så låg det en efterlängtad avi i brevlådan när jag kom hem!
En snabb resa till utlämningsstället och hämta paketet. Öppnade omedelbart i bilen och på med den på armen!

Vilken klocka! Sjukt snygg, härlig vintagekänsla, schyssta färger....overall efter 10 min.....VILL HA!

# Anders W Bandet är grymt, matchar looken på klockan superbt och är ruggigt mjukt och följsamt :) Tumme upp

Bara hålla tummarna att man vinner lotteriet!

Det obligatoriska wristshotet!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1352827487.042091.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352827487.042091.jpg
    52.3 KB · Visningar: 763

PierreS

Cartier
Ja just nu känns det som om bandet lyfter klockan, så jäkla schysst kombo :)
Har inte ens kollat på länken men det kommer imorgon.
 

BME

Cartier
Så då mitt provligg med Doxan kommit! :mrgreen:

Börjar med att tacka Jakob.dala för leverans och en trevlig pratstund igår kväll!

Första intrycken är övervägande bra, skön tyngd i klockan och jag gillar boettformen.
Länken kändes lite si och så när jag fick den i handen men efter att den har suttit på handleden ett tag nu så gillar jag den mer och mer...
Och för att ha blivit skickad runt som en vandringspokal så är den i väldigt bra skick, lite små blåmärken i form av hairlines etc finns ju men allt som allt toppskick!

Blev några improviserade bilder från soffbordet igår (ursäkta den urusla bildkvaliteten).

Först eftersom man har rejäla och manliga handleder så blev det till att montera tillbaka ett par länkbitar.
IMG_1896.jpg


När det var gjort på med den på armen för ett handledsskott.
IMG_1903.jpg


När jag sedan skulle gå och lägga mig så lyste hon så vackert att jag var tvungen att försöka mig på ett lumeskott.
Det är inte optimalt med en iPhonekamera och bilden gör absolut inte henne rättvisa men men...
IMG_1905.jpg


Och dagen till ära så kände jag mig manad att matcha min outfit till klockan, sjötema och allt:
IMG_1910.jpg


Efter bara några timmar med Doxan på handleden så gillar jag den bättre än Longinesen, imho så känns det som den har lite mer personlighet, den känns mer spännande helt enkelt, det är ju en högst subjektiv åsikt men som jag har rätt att ha :D
 
Ja, jag kan bara konstatera att det inte blir någon final i Göteborg. Skälet är att Stefan G inte ”pallar att köra utlottningen denna gång”. Så inte mycket att tillägga.

Konstigt nog så fanns det på vissa håll en misstanke om att orken skulle tryta i Göteborg så Denke och Daviden har haft en plan-B in the works. Vilket i princip är de tekniska förutsättningarna.

Då Passarounden i likhet med Klocksnack är av och för medlemmarna så tycker jag att detta skifte är ganska passande och hoppas att någon av er tappra deltagare kan tänka er att agera general eller bisittare i en final. I detta läge är alla förslag till utformning eller deltagande välkomna. Som det verkar så är det Stockholm som blir platsen och övrigt är öppet.

För egen del så vill jag tacka för ett starkt eget initiativ bland deltagarna som gjort att klockorna snurrar på. Jag har ”gått under jorden” med anledning av att jag med kort startsträcka bytt jobb och har den berömda häcken full. För närvarande är jag totalt desorienterad vad gäller exakt vilka som haft vilka klockor och undrar ödmjukt om det finns något sätt att snabbt få med mig i matchen igen. Listor välkomnas. Om det verkar som om schemat håller så att allt är klart inför julen så är jag definitivt med på en final om vi kan hålla oss till de tider då jag hälsar på familj där uppe.

Mer nyheter framöver vad det gäller priser och goddies från framförallt Doxa. Mitt tips är att inte beställa någon än!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Anders W skrev:
Kul att du gillar strapen!
Är det någon som lyckats fixa till Glycine-länken?
Anders W
awstraps

Visste inte att det var du som hade gjort strapen även om det fanns en tanke. Många vänner har gillat den och frågat om det var original o.s.v. Även jag tyckte att bandet var riktigt schysst, mjukt och följsamt.

Bra grejer helt enkelt AW!

Länken på Glycinen är inte fixad, den var fortfarande pajj när jag skickade den till PierreS.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Doxan har så anlänt till Solna.

Tackar BME för trevligt och smidigt överlämnande!

Länken är justerad för min något smalare handled och således kan de första intrycken börja samlas in.
Håller jag den i handen känns länken rätt rasslig, men den gör sig verkligen utmärkt på handleden. Får det stora boetten att kännas liten.

f056e90eebbcdf001664d41cf1ea18e8.jpg


Den lilla tavlan får hela klockan att kännas liten. Visserligen bär jag i stor utsträckning PO XL, vilken helt klart känns större. Men tittar man på boett form är de lika stora. La även fram en skx007 som de flesta känner till för storleks jämförelse.

d8d85f35809405f54e8b28b39af3c45b.jpg


Imorn skall Doxan få följa med och se riktig svensk industri i S-tälje. Spännande! :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Legend Divern är på plats hos sista man i Stockholmstrakten! Har sällskap av ett syskon på kontoret idag
 

Bilagor

  • Pictures 056.jpg
    Pictures 056.jpg
    751.2 KB · Visningar: 636

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Eric Jajjamensan P skrev:
Ja, jag kan bara konstatera att det inte blir någon final i Göteborg. Skälet är att Stefan G inte ”pallar att köra utlottningen denna gång”. Så inte mycket att tillägga.

Konstigt nog så fanns det på vissa håll en misstanke om att orken skulle tryta i Göteborg så Denke och Daviden har haft en plan-B in the works. Vilket i princip är de tekniska förutsättningarna.

Då Passarounden i likhet med Klocksnack är av och för medlemmarna så tycker jag att detta skifte är ganska passande och hoppas att någon av er tappra deltagare kan tänka er att agera general eller bisittare i en final. I detta läge är alla förslag till utformning eller deltagande välkomna. Som det verkar så är det Stockholm som blir platsen och övrigt är öppet.

För egen del så vill jag tacka för ett starkt eget initiativ bland deltagarna som gjort att klockorna snurrar på. Jag har ”gått under jorden” med anledning av att jag med kort startsträcka bytt jobb och har den berömda häcken full. För närvarande är jag totalt desorienterad vad gäller exakt vilka som haft vilka klockor och undrar ödmjukt om det finns något sätt att snabbt få med mig i matchen igen. Listor välkomnas. Om det verkar som om schemat håller så att allt är klart inför julen så är jag definitivt med på en final om vi kan hålla oss till de tider då jag hälsar på familj där uppe.

Mer nyheter framöver vad det gäller priser och goddies från framförallt Doxa. Mitt tips är att inte beställa någon än!

Jag skulle kunna hjälpa till med live-streamingen iallafall, om vi ska köra med det=)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Doxan is in da haus! Den har alltså landat hos lilla mig efter ett kvickt och smidigt överlämnande, tack Johan!
Skriver lite mer i veckan nu ska jag på kalas. Ciao!
187acc20cd8bf521061d98636ea47cea.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Micke B skrev:
Eric Jajjamensan P skrev:
Ja, jag kan bara konstatera att det inte blir någon final i Göteborg. Skälet är att Stefan G inte ”pallar att köra utlottningen denna gång”. Så inte mycket att tillägga.

Konstigt nog så fanns det på vissa håll en misstanke om att orken skulle tryta i Göteborg så Denke och Daviden har haft en plan-B in the works. Vilket i princip är de tekniska förutsättningarna.

Då Passarounden i likhet med Klocksnack är av och för medlemmarna så tycker jag att detta skifte är ganska passande och hoppas att någon av er tappra deltagare kan tänka er att agera general eller bisittare i en final. I detta läge är alla förslag till utformning eller deltagande välkomna. Som det verkar så är det Stockholm som blir platsen och övrigt är öppet.

För egen del så vill jag tacka för ett starkt eget initiativ bland deltagarna som gjort att klockorna snurrar på. Jag har ”gått under jorden” med anledning av att jag med kort startsträcka bytt jobb och har den berömda häcken full. För närvarande är jag totalt desorienterad vad gäller exakt vilka som haft vilka klockor och undrar ödmjukt om det finns något sätt att snabbt få med mig i matchen igen. Listor välkomnas. Om det verkar som om schemat håller så att allt är klart inför julen så är jag definitivt med på en final om vi kan hålla oss till de tider då jag hälsar på familj där uppe.

Mer nyheter framöver vad det gäller priser och goddies från framförallt Doxa. Mitt tips är att inte beställa någon än!

Jag skulle kunna hjälpa till med live-streamingen iallafall, om vi ska köra med det=)



Ser ut som jag förhoppningsvis fixat en TV journalist som sköter filmandet, streamandet är ju bra om någon kan sköta.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
trumpetera skrev:
Hoppas att ingen av klockorna är på väg åt mitt håll nu i veckan som kommer, iförty jag är i Oslo tom lördag!

Det ser mörkt ut men delvist ljust... jag skulle ha skickat klockan vidare idag (det mörka) med ankomst till andheg imorgon, men då jag missade posten sista inlämningstid kommer den lagga 1 dag. Således har andheg den onsdag-lördag och kan lämna den till dig (eller robocop69) på lördag!
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Micke B skrev:
Jag skulle kunna hjälpa till med live-streamingen iallafall, om vi ska köra med det=)



Ser ut som jag förhoppningsvis fixat en TV journalist som sköter filmandet, streamandet är ju bra om någon kan sköta.
Okej, okej, har han med sig någon utrustning också? Är en del grejer som måste lira tillsammans nämligen(iaf för att jag ska kunna streama :) ).
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kamera, annars har man inte mycket nytta av honom :) Någon speciell typ som krävs? Han sysslar med webTV för en av de största tidningarna.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Kamera, annars har man inte mycket nytta av honom :) Någon speciell typ som krävs? Han sysslar med webTV för en av de största tidningarna.
Ah, coolt. Mjaaa helst någon med sdi-utgång och xlr-ingång är bra, så man kan få ut vettig signal och in vettigt ljud.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Hmmm, nu sitter jag och snackar skit kommer jag på, ska ju inte spelas in på kameran, bara streamas. Drar ljudet direkt in i datorn. Då behövs det bara en bildutgång, vilket garanterat finns=). Men kolla ändå vad han har för grejer!!
 

PierreS

Cartier
Doxan har landat!
Första intrycket är Jäkligt Gedigen Klocka :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1353417518.166356.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353417518.166356.jpg
    60.6 KB · Visningar: 562

rdianat

Cartier
2-Faktor
Den där Doxan är himla snygg ändå!

Hmm...Doxa...mmm...Doxa. Kanske fel tråd att lyfta frågan i och kanske snudd på OT, men vilken hade ni valt mellan en Doxa sub och en MM300 (sbdx001)? Ligger ju hyfsat lika i pris, båda har gedigen heritage och väldigt mycket toolness över sig. Min förutfattade mening är dock att MM300:an är mer välbyggd och troligtvis ruvar på ett bättre urverk?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
rdianat skrev:
Den där Doxan är himla snygg ändå!

Hmm...Doxa...mmm...Doxa. Kanske fel tråd att lyfta frågan i och kanske snudd på OT, men vilken hade ni valt mellan en Doxa sub och en MM300 (sbdx001)? Ligger ju hyfsat lika i pris, båda har gedigen heritage och väldigt mycket toolness över sig. Min förutfattade mening är dock att MM300:an är mer välbyggd och troligtvis ruvar på ett bättre urverk?

Utan att ha känt på någon av dom, helt klart Seikon.
 
Topp