• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Royal Oak-tråden!

Kakob

Cartier
Avyttrade min 14790st nyligen och har sedan dess varit på jakt efter en 15300st, vilket går seeegt... så i min väntan drar jag igång en tråd där vi kan frossa i allt som har med denna fantastiska modell att göra. Så ös på med bilder, erfarenheter, åsikter, frågor, lovord, skällsord, känslor och allt annat Royal Oak-relaterat!

För min egen del är jag såklart extra intresserad av vad forumets tidigare och nuvarande 15300-ägare har att säga om modellen :)
 

Bilagor

  • photo2.jpg
    photo2.jpg
    140.3 KB · Visningar: 196

Kakob

Cartier
Lyckades få med ett ws på min gamla 14790 där också. Skulle egentligen kommenteras i texten men det glömde jag helt bort efter att ha laddat upp den... Om den modellen har jag ganska mycket gott att säga trots att jag bara ägde den en kortare tid. Länken är helt grym, och vad gäller finish kan ingenting jag ägt tidigare likna sig vid den, observera dock att den klockan är så långt upp på "high-end-skalan" jag kommit, så har inte jättemycket att jämföra med... Riktigt kul klocka helt enkelt, som dock har gått upp en hel del i pris på sistone, men ändå måste vara bland det mer prisvärda man kan lägga sina slantar på när det kommer till lyxstålsport!
 

sir alex

Panerai
Någon som vet om det är väntetid för en RO i stål (41mm) på Nymans och isåfall hur lång tid på ett ungefär?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Någon som vet om det är väntetid för en RO i stål (41mm) på Nymans och isåfall hur lång tid på ett ungefär?

Vill minnas att Hedens Guld hade två nya sådana hemma för ett tag sen till bra pris. Kanske kan de lösa ytterligare en om du nu är sugen på att göra affär med dem.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Det byttes inte direkt mellan dessa två, det finns åtminstone en till variant emellan:

L1100820.jpg


Min -93a har denna typ.
Cool! Hade velat läsa lite om claspen eller klockan i sig men hittar ingenting om min 56023.
Det jag vet är att de producerades mellan 82-86 och det är typ det.
Någon som har länk till var man kan få fram ett korrekt årtal för sin royal oak?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Väldigt oklart mellan lås på RO, försökte ta reda på detta när jag leta en 14790. De verkar blanda en hel del år från år.
T.ex. 2000 med AP-loggan låset och 2001 körde de ovan som @krämbulle har sen finns fick de för sig att ha AP loggan igen 2002 :)

Ditt lås fanns nog enbart på äldre, vet dock inte när den fasades ut tyvärr.

Jag föredrar AP-loggan ;)
AP_back.jpg
 
Senast ändrad:
En av de största ångestklockorna någonsin, sålde min första 15300 i beaterskick för 55k, sen ett par i nyskick för dryga 65k. Har alltid lessnat på den, och nu när man mognat lite på senare år så vill man ha igen. Räkna med 115k för mint. Går väl säkert att hitta billigare men då får du resa en bit...

41mm är tyvärr inte alls lika attraktiv. Iaf enligt mig.
 
Topp