• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

Enellios

Cartier
Jag mailade tidigare under dagen till RubberB och frågade om deras Rolex avsedda band även kan funka till Omega SMP. Tänkte att jag delar deras svar här om frågan dyker upp hos någon annan:)

"I have seen images of the Omega Seamaster with our straps on the internet (one such forum photo attached), but be aware that it is not officially known or recognized...
Omega Rubber B.jpeg


I cannot guarantee it, but I do believe the strap that was used in this image was our M103 Rubber B for Submariner Non-Ceramic. I recommend ordering our Tang Buckle Series Rubber B for Submariner Non Ceramic for your Omega Seamaster. You would need to select “All other Models” on that Sub page."
 

YearZero

Omega
Var nyss inne och kollade på deras hemsida för att hitta ett svart Rubber B till min Explorer II, 40mm, men hittar bara gummit för viklås?
Har dem slutat att tillverka de med "vanligt" spänne för Exp2 40mm?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Ska ner till Stockholm imorgon å jobbets vägnar och funderar på att passa på att införskaffa ett Rubber B till min Sub-C.
Är det någon som har koll på vilken butik som kan tänkas ha ett på lager och ett ungefärligt pris för detta?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag mailade tidigare under dagen till RubberB och frågade om deras Rolex avsedda band även kan funka till Omega SMP. Tänkte att jag delar deras svar här om frågan dyker upp hos någon annan:)

"I have seen images of the Omega Seamaster with our straps on the internet (one such forum photo attached), but be aware that it is not officially known or recognized...
Omega Rubber B.jpeg


I cannot guarantee it, but I do believe the strap that was used in this image was our M103 Rubber B for Submariner Non-Ceramic. I recommend ordering our Tang Buckle Series Rubber B for Submariner Non Ceramic for your Omega Seamaster. You would need to select “All other Models” on that Sub page."
Jag har postat på min gamla smp o Rubber B nånstans i denna tråden. Ja det passar men gummit sitter inte lika bra som på subben o dessutom inte alls lika snyggt.
 

CLT

Rolex
Det var snabba bud! Det blir även ett par hundralappar billigare om man beställer från hemsidan så det finns fördelar med det.
Helt klart. Går riktigt smidigt att montera. Tog ett par minuter från länk till gummi. Då har jag modellen man använder låset från länken.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Helt klart. Går riktigt smidigt att montera. Tog ett par minuter från länk till gummi. Då har jag modellen man använder låset från länken.
Ja ska man riskera att få luggarna repade kan man faktiskt lika gärna göra det själv. :) Det är den modellen som är aktuell för min del med, tycker den är klart mycket snyggare än den med eget lås.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Någon som vet om man kan köpa Rubber B i butik i Sverige eller är det bara online som gäller?

//Nicke
 

Mauritz

Rolex
Säljer dom samtliga typer, även det med spänne ( tang buckle ) så man slipper flytta över sitt från orginallänken ( Rolex )
// Peter
 
Senast ändrad:

cab

Audemars
2-Faktor
Rob sålde dem tidigare också iaf. De var rätt mycket dyrare än att beställa på nätet.
 
Topp