• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

RubberB på 5513, vill tacka @Kotten för en smidig affär!

IMG_20160729_160640.jpg
 

Erik.W

Omega
Tror ni man kan klippa till ett rubber som är lite för långt?
 

Bilagor

  • 1469801991262477927593.jpg
    1469801991262477927593.jpg
    73.7 KB · Visningar: 58

Richie

Audemars
2-Faktor
Vill tycka jag sett bilder här eller på instagram på 116613LB med blått Rubberb och viklås, men kan inte hitta det på hemsidan?
Någon som kan bekräfta eller dementera hurvida det finns eller ej? kan ju ha varit Everest Bands jag har sett, dessvärre är deras blåa "Sold out" på hemsidan..
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Vill tycka jag sett bilder här eller på instagram på 116613LB med blått Rubberb och viklås, men kan inte hitta det på hemsidan?
Någon som kan bekräfta eller dementera hurvida det finns eller ej? kan ju ha varit Everest Bands jag har sett, dessvärre är deras blåa "Sold out" på hemsidan..
Inte med viklås o Rubber B. Everest finns som du säger. Men behåll länken på!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Inte med viklås o Rubber B. Everest finns som du säger. Men behåll länken på!
Tack för svar:)
Absolut är den bäst på länk! men kul med ombyte, nu är förvisso sommaren "över" men tänker att gummi kan vara klockrent på semestern i poolen eller vid havet för att slippa repa länken mer än nödvändigt :)
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Köpt och monterat Rubber b på Nymans idag. Supernöjd! Har dock en fråga, de sa att jag måste köpa två nya bandstift för 200kr st när jag vill montera på länken igen. Detta eftersom man måste kröka stiften för att få på Rubber b. På min gamla kermit använde jag samma stift. Har en Batman/blnr. Någon som kan bekräfta detta?

Tack på förhand!:)
 

Hugii

Audemars
Köpt och monterat Rubber b på Nymans idag. Supernöjd! Har dock en fråga, de sa att jag måste köpa två nya bandstift för 200kr st när jag vill montera på länken igen. Detta eftersom man måste kröka stiften för att få på Rubber b. På min gamla kermit använde jag samma stift. Har en Batman/blnr. Någon som kan bekräfta detta?

Tack på förhand!:)
Jag har haft rubber b på min BLNR vid 2 olika omgångar (somrar). Använt samma stift.
 

Hugii

Audemars
Köpt och monterat Rubber b på Nymans idag. Supernöjd! Har dock en fråga, de sa att jag måste köpa två nya bandstift för 200kr st när jag vill montera på länken igen. Detta eftersom man måste kröka stiften för att få på Rubber b. På min gamla kermit använde jag samma stift. Har en Batman/blnr. Någon som kan bekräfta detta?

Tack på förhand!:)
Synd om du har köpt. Jag har ett som jag ska sälja. Får skavsår eller allergi. Hmmmmm
20160919_200434.jpg
 
Senast ändrad:

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Jag har haft rubber b på min BLNR vid 2 olika omgångar (somrar). Använt samma stift.
@Nymans Ur 1851 , kan ni svara mig på detta är ni snälla:)

Köpt och monterat Rubber b på Nymans idag. Supernöjd! Har dock en fråga, de sa att jag måste köpa två nya bandstift för 200kr st när jag vill montera på länken igen. Detta eftersom man måste kröka stiften för att få på Rubber b. På min gamla kermit använde jag samma stift. Har en Batman/blnr. Någon som kan bekräfta detta?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
FYI.

Jag köpte ett Rubber B(M106) för en tid sedan. Jag köpte det först till min 16570, det visar sig att samma modell även funkar på min 116610, kan vara bra för er andra att veta som går i köptankar.

@maximuspro jag använder samma stift som jag haft på länken.
 

Hugii

Audemars
Ja skickade meddelande om problemet och de svarade att ja givetvis skulle få ett par nya stift. Tydligen så har kvalitén gällande passformen blivit sämre så ibland kan stiften behöva böjas enligt Tomas på Nymans. Som sagt har ja oxå haft samma stift till tidigare rolex med rubber b.
Så om jag tolkar det rätt, Rubber B kostar 2500kr och är skit, kvalitén kan variera från band till band. :) :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken färg bör man köra för en 16713?!
Jag tänker svart för att matcha klockan eller blått för att jag gillar blått, jag gillar verkligen färgen blå.
 
Topp