• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

DrDre

Patek
Denna flyger också! ;)
Rubber B är snygga saker.
image.jpg

Personligen tycker jag att RubberB passar bäst på de nya sexsiffriga referenserna. Den lite bulkigare och moderna utseendet matchar formen på gummit jäkligt snyggt. Får väl kasta upp en bild till på min Milgauss. Där har jag man ju dessutom fördelen att man får bort lite bling i form av de polerade mittlänkarna (dvs samma fördel som med GMT'n).



 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Personligen tycker jag att RubberB passar bäst på de nya sexsiffriga referenserna. Den lite bulkigare och moderna utseendet matchar formen på gummit jäkligt snyggt. Får väl kasta upp en bild till på min Milgauss. Där har jag man ju dessutom fördelen att man får bort lite bling i form av de polerade mittlänkarna (dvs samma fördel som med GMT'n).




Riktigt bra!
 
Lite info jag hittade på ett annat forum där en person mailat och frågat Rubber B angående skillnader på armband till 14060 & 16610.

"The cases and lugs of all three watches are exactly the same. However, the Sub 14060 has a slightly different spring bar hole position (fraction of a millimeter). If you were to purchase the Rubber B for Submariner and select Type " 14060", then that strap would also mount the GMT II 16710 and the Submariner 16610. You would notice a tiny bit of "motion" at the case of these two watches, because the fit will be a fraction of a millimeter looser than the extremely tight, rotation less fit on the 14060.
The GMT II 16710 and the Submariner 16610 are identical, and they use the same Rubber B strap model perfectly. But that strap would NOT mount the Submariner 14060.
If you want a 100% tight fit on all three watches, then you would need two straps: One Rubber B for Submariner type "all other models", and one Rubber B for Submariner type "14060M".
If you do not mind a tiny bit of looser feel on two watches, and a tight fit on the third, then you can but only one strap: Rubber B for Submariner type "14060M".

Hoppas att det kanske hjälper någon.
 

jabla

Sarlacc
Om det här är den Stoora Rubber B tråden så undrar jag vem som har flest Rubber B? Tärningen är kastad, själv har jag tre. :D
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Köpte ett rubber B får någon månad sedan. Men längden var lite off. Så det blev att korta ner det.
Men till slut gick det helt käpprätt ner och den är nu för trång för att ens passa min handled. :rage: Blir att köpa ett med ett vanligt spänne istället.
Så om någon har en väldigt smal handled och vill testa ett rubber b skicka ett pm. :D
 

jabla

Sarlacc
Köpte ett rubber B får någon månad sedan. Men längden var lite off. Så det blev att korta ner det.
Men till slut gick det helt käpprätt ner och den är nu för trång för att ens passa min handled. :rage: Blir att köpa ett med ett vanligt spänne istället.
Så om någon har en väldigt smal handled och vill testa ett rubber b skicka ett pm. :D
Man kan alltid förlänga med en lös oysterlänkbit.
 
Topp