• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora semmeltråden! (och nåt keffigt om äckliga borgare och rolex etc gäsp...)

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Dalibor, "Vår lille fastlagsbulle"
Klockrent! :D

OnT: jag är djupt kluven gällande huruvida grädden och mandelmassan ska vara hopsmetad eller inte. Däremot är förtäringsordningen given där ätandet inleds med locket som tillsammans med lagom mängd grädde avnjuts som en liten för-smörgås.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Gled runt på närbutiken strax innan jul där hittade jag något som hette Adventla. Alltså en Semla fast gjord på en lussebulle. Den var riktigt god :)

img_2476.jpg
Den där såg riktigt smarrig ut. Jag har för mig att 7 Eleven/Shell kört något liknande tidigare.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Den där såg riktigt smarrig ut. Jag har för mig att 7 Eleven/Shell kört något liknande tidigare.

Förvånande god. Enkel att göra själv också då man enkelt köper färdiga lussebullar och dundrar på med lite grädde eller liknande. Vetebullarna till semlan kan man inte köpa löst i en vanlig butik, eller kan man det?
 
Topp