• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Special teams TD. Love it.
IMG_20160918_201953.jpg
Kul sammandrag från den matchen, bla TD av NYG efter blockat FG.
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Får man se Edelman som QB på fredag när Pats möter Texans? Man är ju osäker på Grappolos axel. Då finns bara 3dje QB kvar och om han blir skadad så får man väl luta sig mot Edelman. Han har ju kört QB i Ken State samt sett han göra några sköna passningar i NFL också
 
Får man se Edelman som QB på fredag när Pats möter Texans? Man är ju osäker på Grappolos axel. Då finns bara 3dje QB kvar och om han blir skadad så får man väl luta sig mot Edelman. Han har ju kört QB i Ken State samt sett han göra några sköna passningar i NFL också
Either way. ..
"Live look to the #Dolphins secondary now that a 3rd string QB is passing all over them."
 

Bilagor

  • CsqH7osW8AAFfNU.jpg
    CsqH7osW8AAFfNU.jpg
    52.8 KB · Visningar: 40

Riley

Panerai
Av nyfikenhet, någon som kör fantasy på NFL.com?
Formatet är rätt kul med head2head matcher och kort slutspel under ordinarie säsong.
Går fortfarande att regga lag ifall vi ska köra en KS-lig?
 

SSL

Audemars
Kollar ibland nattetid. Satan så seg sport det är. Reklam, vila, etc. Blir förbannad. Men det är kul när det väl smäller. All heder till er som pallar följa.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Bara ett obesegrat lag kvar nu. Trodde aldrig när Teddy gick ner att Vikes skulle vara 5-0 in i bye week.
Men försvaret har överträffat alla förväntningar. Bäst vad gäller poäng/match och yards/spel. Dessutom delad etta vad gäller sacks. Turnover margin också bäst i ligan..
OL svagheten just nu med mycket skador... Men kan det fixas så ser det bra ut.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Bara ett obesegrat lag kvar nu. Trodde aldrig när Teddy gick ner att Vikes skulle vara 5-0 in i bye week.
Men försvaret har överträffat alla förväntningar. Bäst vad gäller poäng/match och yards/spel. Dessutom delad etta vad gäller sacks. Turnover margin också bäst i ligan..
OL svagheten just nu med mycket skador... Men kan det fixas så ser det bra ut.
Mmm dom kommer tyvärr att gå långt, tror att Bradford kan stanna där ett tag med tanke på vad han presterat. Otroligt hur WR's och han har synkat så snabbt.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Ni som sett gårdagens matchar kan väl undvika att posta resultat osv, har inte hunnit se dem än. :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Bara ett obesegrat lag kvar nu. Trodde aldrig när Teddy gick ner att Vikes skulle vara 5-0 in i bye week.
Men försvaret har överträffat alla förväntningar. Bäst vad gäller poäng/match och yards/spel. Dessutom delad etta vad gäller sacks. Turnover margin också bäst i ligan..
OL svagheten just nu med mycket skador... Men kan det fixas så ser det bra ut.
Det största problemet som jag ser det är offensive line, där ser det inte helt 100 ut ännu. Precis som du säger så är det nästan uteslutande pga skador, men de måste få till ett bättre spel och hålla tätt. Som det ser ut nu tycker jag att de släpper lite för mycket, vilket naturligtvis ger extra tryck på Bradford. Detta har han dock visat sig klara av än så länge.
Mmm dom kommer tyvärr att gå långt, tror att Bradford kan stanna där ett tag med tanke på vad han presterat. Otroligt hur WR's och han har synkat så snabbt.
Han har gjort ett bra jobb, nu gäller det att jobba på springspelet som i dagsläget är under all kritik. 2.85 yards per försök? Snälla, det får inte fortsätta så resten av säsongen för då kommer motståndet bara lära sig att blitz:a Bradford så att det står härliga till.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Det största problemet som jag ser det är offensive line, där ser det inte helt 100 ut ännu. Precis som du säger så är det nästan uteslutande pga skador, men de måste få till ett bättre spel och hålla tätt. Som det ser ut nu tycker jag att de släpper lite för mycket, vilket naturligtvis ger extra tryck på Bradford. Detta har han dock visat sig klara av än så länge.

Han har gjort ett bra jobb, nu gäller det att jobba på springspelet som i dagsläget är under all kritik. 2.85 yards per försök? Snälla, det får inte fortsätta så resten av säsongen för då kommer motståndet bara lära sig att blitz:a Bradford så att det står härliga till.
Peterson är ju skadad, och tur är väl det annars hade dom dominerat även där.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ja jävlar det gör vi! Klassisk hatmatch på historisk jord :p
Om vi ska vara på sådant humör måste jag faktiskt erkänna att Bears - Packers förmodligen är en ännu mer hatmatch med tanke på deras historia. När grundades Vikings 1960? Nog för att det har funnits lite grubb men ingenting kommer i närheten av hur Bears och kanske ännu mer Packers har behandlat varandra!:D
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Om vi ska vara på sådant humör måste jag faktiskt erkänna att Bears - Packers förmodligen är en ännu mer hatmatch med tanke på deras historia. När grundades Vikings 1960? Nog för att det har funnits lite grubb men ingenting kommer i närheten av hur Bears och kanske ännu mer Packers har behandlat varandra!:D
Nej Bears är väl snäppet värre, men båda är ju grannar så jag antar att det är därför. När vi ändå talar om Bears, herregodegud vad dåliga de är, mycket som inte fungerar där. Hoyer verkar aldrig få till det i något lag heller.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tror inte det hade gjort så mycket skillnad med Adrian om jag ska vara ärlig. Han såg inte specielt bra ut det han spelade och tror inte han är kvar nästa år.
Kanske inte de 3 första matcherna denna säsong, men du bör nog kolla på hans stats. Han är 17e all time i rushing i NFL. Han gjorde 1475 yards och 11 TD förra säsongen efter att ha kommit tillbaka från en skada året innan. Han gör väldigt stor skillnad för Vikings när han är frisk.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Kanske inte de 3 första matcherna denna säsong, men du bör nog kolla på hans stats. Han är 17e all time i rushing i NFL. Han gjorde 1475 yards och 11 TD förra säsongen efter att ha kommit tillbaka från en skada året innan. Han gör väldigt stor skillnad för Vikings när han är frisk.
Var den här säsongen jag pratade om. jag har följt hans karriär hela vägen sedan Oklahoma och sett i princip alla hans matcher med Vikings. Han har börjat se sliten ut. Inte alls samma tryck. Redan förra säsongen såg man tecken på det även om statsen var bra. Han passar dessutom inte särskilt bra i Norv Turners Offense med mycket shotgun. Har varit som bäst i nfl när han haft en fullback framför sig. Sen var det ju inte en skada utan avstängning 2014.
 
Topp