Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Stora tråden om- Cartier

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tobias Eriksson, 8 september 2015.

1. Tobias Eriksson
    Trådstartare

Tobias Eriksson Friends of KS

Verkar inte finnas någon tråd som avhandlar dessa klockor som jag börja få varmare och varmare känslor för. Av den anledningen tar jag mitt ansvar och startar en :)

Vore kul att se era olika varianter i allt från stål till TT och helguld som jag vet finns här. Ett urval av favoriter följer nedan, bilderna är så klart skamlöst kapade från nätet.
    SantosGalbeeRain.jpg 12r.JPG Cartier-1.jpg w51011q3.jpg
    watch-club-cartier-tank-solo-4131-402x402.jpg

Hmm blev en ganska bildtung trådstart inser jag nu...

Triumf, Tarkovski och Madame gillar detta.
  2. KenKun

KenKun Biskop

3. Tobias Eriksson
    Trådstartare

Tobias Eriksson Friends of KS

4. christian-h

christian-h Biskop

Jag hade också svårt att hitta den tråden. Men i alla fall, Cartier är riktigt sjyst. Det känns sådär att jag precis sålde min Cartier santos Galbeé för 27.000:-. Det är ett underpris som heter duga alltså. Men, men.

Den är alltså 32 mm och en helt annan klocka än 29 mm varianten. Stabil som f*n, bra integrerad länk och bra proportioner för min del. Listar 76.000:- också. Kan bli tufft att hitta en vettigt prissatt i framtiden.

Tobias Eriksson gillar detta.
  5. KenKun

KenKun Biskop

Aa, blev lite förvånad att du la ut den till försäljning. Du var ju helt kär i den :)

6. christian-h

christian-h Biskop

Det var jag också, men klockan är inte optimal som vardagsbeater. Nu trillar det in en 116200 snart, den ska ta både subbens plats och även santosens. Sedan får vi se vad som händer framöver. Men det ska fan inte stressas denna gång.

7. KenKun

KenKun Biskop

116200? @Ernesto har hjärntvättat dig ;)
    Men... classy!

Ernesto gillar detta.
  8. christian-h

christian-h Biskop

Jag har varit nyfiken på modellen länge och upplevt 116610LN som något stor (och framförallt tråkig). 36 mm är perfekt för min del och den ska sportas dag som natt. :)

KenKun gillar detta.
  9. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Kan ju dela med mig av min Santos limited edition (som f ö är till salu) även till denna tråd. Cartier kan gott ha två trådar. Är själv en riktig Cartier-junkie så uppskattar det!

Denna är ju då 29 mm, vilket gör den perfekt till någon med lite mindre handleder eller om man helt enkelt vill hålla det väldigt klassiskt och litet. Ett väldigt roligt dressur, tycker jag som sticker ut med form och skruvdetaljerna samt den ram-lika bezeln. Ta t.ex. JFK's Tank. Den är inte stor i våra ögon, men ack så fin och passande!

kennedy.jpg

DSC_0147.jpg

David Paul, Aquastaren, Gummo och 1 annan gillar detta.
  10. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Finns en officiell cartier tråd också för den delen. :p

Andrée Varg gillar detta.
  11. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
  12. mmx

mmx Stadsbo

Har sneglat på santos. Känns som det går 4 tvåton på en ss. Fler som känner så?

13. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Tre trådar är desto bättre även om det kanske varken finns entusiaster eller klockor nog för att hålla igång dom:)

En avlägsen-dröm klocka är Ballon Bleu 38mm i guld. Enligt mig den kanske vackraste klocka som går att få tag i.

Lite reklam:

ballon bleu.jpg

Alberget4a gillar detta.
  14. christian-h

christian-h Biskop

Den är helt jävla sinnessjukt. Spring till Posten nu förresten...

15. Madame

Madame Bonde

På min lista: Klassiska Tank Americaine i roségold. Medium modellen som finns med automatiskt verk. :)
    image.jpg

Andersson_, HasseW, Omen och 4 andra gillar detta.
  16. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Dom prövar mitt tålamod... beräknat till imorgon av nån anledning. Skickat vanliga gröna emballage snabbare.

17. christian-h

christian-h Biskop

Flickvännen jobbar på Posten, inte OK. Hon får fan ta disken i kväll alltså. Hårt mot hårt.

18. Tarkovski

Tarkovski Bonde

Från:
    Sovjetunionen
    Någon ad får väl slå ihop trådarna.

OnT: Cartier är fina grejer. Jag hoppas själv på att under min livstid äga en manuell Santos.

christian-h gillar detta.
  19. christian-h

christian-h Biskop

20. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

21. Divemaster

Divemaster Friends of KS

Från:
    westcoasten
    Denna blev ja sugen på . Tyvärr är den enorm!! image.jpg

22. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

23. DG_STHLM

DG_STHLM Friends of KS

Från:
    Stockholm
    image.jpg Fick hem min andra Cartier igår, har en Tank Americaine sen tidigare.. helt klart ett underskattat märke enligt mig.

Triumf, Aquastaren, Mauritz och 6 andra gillar detta.
  24. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Whaaat? Tillökning så fort? Vad kul. Grattis! :) Santos de Cartier i helguld är en fröjd för ögat och elegansen är maximal. Då är det en 29mm va?

25. DG_STHLM

DG_STHLM Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det var inte riktigt planerat men du vet hur det blir ;) Riktigt cool med bra tyngd och skön länk.. Stämmer bra det, 29mm, tack förresten!

26. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Haha, jo tack. Jag nöjde mig inte med en, men nu har jag chansen att få ett slutgiltigt svar för vilken storlek jag trivs mest med! 32 eller 29. Helt olika upplevelser, tycker jag! Betydligt större skillnad än man kan tänka sig :) DSC_0163.jpg

27. steffe

steffe Friends of KS

Hur mäter 29x29 på armen? Blev nästan sugen att köpa nåt vintage Cartier..
    @Andrée Varg Du kanske vill bjuda på en wristshot tillsammans med en annan klocka, säg i 34/36mm klassen? :)

28. aleks

aleks Friends of KS

Moorflax och Dykarsjuk gillar detta.
  29. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Senast ändrad: 19 september 2015
    Triumf, Johan_K, Tarkovski och 1 annan gillar detta.
  30. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Grattis! Nu ser din låda ut som min gjorde för ett par veckor sedan...

Mårtenssons ur Brookfield