• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om Sommarklockor 2017

Eric W

Omega
IMG_5914.jpg


NY0040 på gummi eller nato!
 
D

Deleted member 8389

Guest
22891852863_1bdc394435_o.jpg
B5C0A734-0FF7-4085-93F0-966E167F5DA1.jpg
Mitt senaste inköp blev ju en Rolex Sea dweller så den ligger nog nära till hands.

Å andra sidan så har jag en stark tradition att alltid bära min Panerai Sub 025 på mina semesterresor. Jag har ikväll dessutom beställt ett nytt läder samt ett nytt ljust canvas till den från Panatime.com så konkurrensen blir stenhård i sommar!
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Fått en total nojja på blått, hoppas innerligt att min bokade Breitling hinner komma och få avnjutas i sommar, dock inte avsedd för "strandlek":nailbiting:
IMG_0783.JPG


Men för att säkert kunna bära lite blått klickades just en SKX009(J) hem (igen:angel:), ägt en tidigare och med ett färgglatt Nato minns jag den som en kul, oöm färgklick på stranden.
Ska även känna hur gummit är men har inga stora förhoppningar efter att ha läst andras erfarenheter. (Bägge bilderna fräckt lånade från cyberspace).
IMG_0794.JPG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Säkert kort: SKX007 på super oyster och zulu lär få mkt tid.

Första tanken denna men dog när jag insåg jomashop tar 50$ i frakt plus rätt säker moms. För två lax hade den nog varit kul med 1000m och 17mm tjock. Dock inte släppt den helt än, finns ju i gult med... :cigar:
IMG_1716.JPG

Plan b är nog någon Seiko eller mikrodykare.

Update, blev ingen Swiss men väl en annan tjockis i form av Ecozilla som lär få mkt handledstid :)
IMG_2034.JPG

Behöver dock något mer in, lite sugen på något med 24mm luggar alternativt sportdykare på band...
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Den här skulle pryda min arm väldigt bra under sommaren. Lite rädd att det ska bli för mycket homage eller vad tycker ni? Squale är väl ändo helt OK
squale.jpg
För mycket homage för vem? Jag tycker den ser bra ut, gillar du Squale och modellen är det bara att slå till. Det är klart den är starkt inspirerad, men det finns många som inspirerats och så länge det är mer än företagsnamn som skiljer så är det inte ens en diskussion. Säger jag :)
 
Topp