• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Storlek Omega PO vs. Oris Aquis

Degnell

Cartier
2-Faktor
Satt just och funderade om jag skulle gå för smp:n eller löpa linan ut och köra på PO:n på väg hem från pizzerian när jag kom ifatt den här bilen. Det måste ju vara ett tecken sänt från ovan!
image.jpeg
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Blev ytterligare en vändning, och lite av ett spontanköp då jag främst varit helt insnöad på dykare, men efter att en Omega Aqua Terra 8500 41,5mm dök upp på K&S igår kväll spenderades tiden en bit in på natten åt att kolla bilder och läsa om berörd klocka, och kom fram till att den ser helt fantastisk ut även på nato och läder(sistnämnda ingen lyckad kombo på en renodlad dykare imho). Lånar bilden från annonsen helt hänsynslöst, och känner mig just nu utan att ha sett klockan irl fantastiskt nöjd med mitt val!
image.jpeg
 

pjmb

Cartier
Blev ytterligare en vändning, och lite av ett spontanköp då jag främst varit helt insnöad på dykare, men efter att en Omega Aqua Terra 8500 41,5mm dök upp på K&S igår kväll spenderades tiden en bit in på natten åt att kolla bilder och läsa om berörd klocka, och kom fram till att den ser helt fantastisk ut även på nato och läder(sistnämnda ingen lyckad kombo på en renodlad dykare imho). Lånar bilden från annonsen helt hänsynslöst, och känner mig just nu utan att ha sett klockan irl fantastiskt nöjd med mitt val!
image.jpeg
Grattis! Det där blir bra det! Gillar verkligen AT, köp dig en billig dykarbeater och komplettera med så är du klar! ;)
 
AT'n är ju en lysande kompromiss mellan dress- och diver. Skruvat boettlock och skruvad krona i en massiv men alltjämt elegant Seamaster-boett borgar för 150 meters vattenresistens samtidigt som den vackra tavlan och visarna gör sig perfekt till kostymen - det är kort sagt en klocka som går hem i precis alla sammanhang. Grattis ! :)

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
AT'n är ju en lysande kompromiss mellan dress- och diver. Skruvat boettlock och skruvad krona i en massiv men alltjämt elegant Seamaster-boett borgar för 150 meters vattenresistens samtidigt som den vackra tavlan och visarna gör sig perfekt till kostymen - det är kort sagt en klocka som går hem i precis alla sammanhang. Grattis ! :)

Vänligen
Forumets undersköterska
Tusen tack!:)
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Hämtade ut klockan från posten strax efter öppning. Åkte sen och kortade länken med en halvlänk och sen hem för att putsa med tandborste och lite cape cod-duk varsamt. Klockan känns trots att det är den större 41,5:an aningen mindre än vad jag hade föreställt mig, men det är nog bara en vanesak efter att ha haft Aquisen på armen i ett halvår. Hur som helst kunde jag inte vara nöjdare, den är fantastiskt vacker och jag kan inte sluta titta på den!:)
image.jpeg
 

Flinke

Omega
Hämtade ut klockan från posten strax efter öppning. Åkte sen och kortade länken med en halvlänk och sen hem för att putsa med tandborste och lite cape cod-duk varsamt. Klockan känns trots att det är den större 41,5:an aningen mindre än vad jag hade föreställt mig, men det är nog bara en vanesak efter att ha haft Aquisen på armen i ett halvår. Hur som helst kunde jag inte vara nöjdare, den är fantastiskt vacker och jag kan inte sluta titta på den!:)
image.jpeg
Gratulerar! Min säger hej
image.jpeg
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Passade på att besöka Nymans ur när jag ändå var i Västerås idag. Har aldrig varit där tidigare, men kan varmt rekommendera butiken! Mycket trevlig personal som verkligen tog sig tid och gav mig fria händer att klämma på valfri klocka i montrarna. Då jag hade min bättre hälft med mig som inte delar intresset så valde jag dock att begränsa mig till att titta på klockan jag hade på agendan från början, PO:n, och det kunde ju slutat i katastrof om jag då insett att jag valt fel, men tvärt om så kände jag efter att ha burit AT:n hela dagen att PO:n kändes på tok för hög och klumpig. 45,5:an kändes rätt vad gäller diameter, men höjden och tyngden skulle jag(om man inte, som vissa menar på, vänjer sig) tröttna på rätt snart tror jag. Jag gillade den keramiska ringen, men den matta tavlan är jag inget fan av. Så det var ett lyckat besök ur flera aspekter och en butik jag med all sannolikhet kommer återvända till i framtiden för service och dylikt. Avslutar med att bjuda på ett till skott på mitt nyförvärv som jag knappt kunnat släppa med blicken på hela dagen:)
image.jpeg
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Blev ytterligare en vändning, och lite av ett spontanköp då jag främst varit helt insnöad på dykare, men efter att en Omega Aqua Terra 8500 41,5mm dök upp på K&S igår kväll spenderades tiden en bit in på natten åt att kolla bilder och läsa om berörd klocka, och kom fram till att den ser helt fantastisk ut även på nato och läder(sistnämnda ingen lyckad kombo på en renodlad dykare imho). Lånar bilden från annonsen helt hänsynslöst, och känner mig just nu utan att ha sett klockan irl fantastiskt nöjd med mitt val!
image.jpeg
Perfekt variant mellan sport och dress tycker jag. Bra val!
DSC_2665.JPG
 
Topp