Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Storleken har betydelse...

Diskussion i 'Diskussion' startad av JS, 31 mars 2013.

1. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Hade lite tid över hos svärföräldrarna och hittade ett elektroniskt skjutmått... Tänkte jag skulle mäta storleken på mina klockor (som jag hade med mig över påsk till dem...)

Först ut är Tudor sub - som kom in på ca 39,5mm

Nästa man till rakning var DJ i klassisk storlek - som uppmättes till ca 35 mm

Sista mätningen för kvällen gick till Daytonan - som kom in på endast 38,5 mm....

Lustigt, vete fan hur Rolex mäter - men jag mötte över glasringen (kl 3 mot kl 9) och försökte verkligen få rätt diagonal linje på det hela. Kan tillägga att jag mätte först och tog bilderna sen - så ser det ut som om jag håller snett så är det snarare så att mätinstrumentet inte hålls helt 100% när jag tar bilden, måttet tog jag innan kortet under mer kontrollerade former

Vet inte om jag mäter fel, men nog trodde jag att en Daytona var 40mm och inte 38,5mm....

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Opolerad boett mäter man väl oftast.

Mårtenssons ur Brookfield