• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stowa marscherar in!

wotan

Rolex
Det är här vi samlas, det är här vi smider planer och fantiserar om raka led, tysk ordnung och pansarvagnsliknande klockor.
Har vi tur så kan några ryska klockor komma in och förära oss så vi kan smida planer för hur vi ska dela upp polen mellan oss.

Förära alla lolexbärande människor med bilder av riktiga klockor!

(btw är det ngn som sitter på ett äkta b-uhr från ww2 här?)
DSC_0775.JPG
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Det är här vi samlas, det är här vi smider planer och fantiserar om raka led, tysk ordnung och pansarvagnsliknande klockor.
Har vi tur så kan några ryska klockor komma in och förära oss så vi kan smida planer för hur vi ska dela upp polen mellan oss.

Förära alla lolexbärande människor med bilder av riktiga klockor!

(btw är det ngn som sitter på ett äkta b-uhr från ww2 här?)
DSC_0775.JPG

Rätt så trist i mina ögon. Snackar vi ÖstTyskland?
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Det är här vi samlas, det är här vi smider planer och fantiserar om raka led, tysk ordnung och pansarvagnsliknande klockor.
Har vi tur så kan några ryska klockor komma in och förära oss så vi kan smida planer för hur vi ska dela upp polen mellan oss.

Förära alla lolexbärande människor med bilder av riktiga klockor!

(btw är det ngn som sitter på ett äkta b-uhr från ww2 här?)
DSC_0775.JPG
Kliniskt snygg
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Det är här vi samlas, det är här vi smider planer och fantiserar om raka led, tysk ordnung och pansarvagnsliknande klockor.
Har vi tur så kan några ryska klockor komma in och förära oss så vi kan smida planer för hur vi ska dela upp polen mellan oss.

Förära alla lolexbärande människor med bilder av riktiga klockor!

(btw är det ngn som sitter på ett äkta b-uhr från ww2 här?)
DSC_0775.JPG
Hittade den här hos Amsterdam Vintage för typ ett år sen eller så, visserligen från Laco men ändå. Blev tyvärr ingår köp. Men en armbandskompas ingick :)

IMAG1029.jpg
 

wotan

Rolex
Efter en blöt kväll på krogen så blev den unge sjömannen desperat och drog hem det sjaskigaste 5 i 3 ragget han hittade.
Hon kom från ur&penn, den mest slitna h*rhuset i stan. Efter ett års knapp användning så hade hon börjat tappa sitt spackel men det är inget unga, desperata sjömän bryr sig om. Det hela slutade i missionären och en hunka fattigare men en lättare pung...
DSC_0794.JPG
 

Depp-Erik

Cartier
Aldrig hört talas om Stowa tidigare, kollade in deras hemsida och måste säga att den rena och enkla designen tilltalar mig. Alltid kul att upptäcka något nytt, tackar! :)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Efter en blöt kväll på krogen så blev den unge sjömannen desperat och drog hem det sjaskigaste 5 i 3 ragget han hittade.
Hon kom från ur&penn, den mest slitna h*rhuset i stan. Efter ett års knapp användning så hade hon börjat tappa sitt spackel men det är inget unga, desperata sjömän bryr sig om. Det hela slutade i missionären och en hunka fattigare men en lättare pung...
DSC_0794.JPG
What... The... Actual...
 

Ale

Cartier
Stowa Antea med silvertavla rekommenderas starkt. Och blåbrända vidare är mycket finare i verkligheten än på bild! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt nöjd med min(har iofs bara haft den i 2 veckor) dom har samma urverk som många andra kvalitetsklockor använder sig av!
Beror ju på vilken typ av urverk din klocka har. Förr hade de ETA (2824-2 oftast) top, eller COSC-klassad som tillval. Kanske inte världens mest spännande urverk, men det gör väl vad de ska antar jag. Var längesedan jag vari inne på deras hemsida, men tror de kör Sellita eller Miyota nu va?

Hur som helst en trevlig klocka som jag var nära att slå till på för några år sedan, men prislappen är så hög att det finns många andra kändare märken som konkurrerar med dem, så därför har det aldrig blivit någon Stowa.

För övrigt har de börjat med en del designplankningar vilket jag tycker sänker märket och i takt med det har de även höjt peiset. Stowa var bättre förr om du frågar mig.
 

wotan

Rolex
Beror ju på vilken typ av urverk din klocka har. Förr hade de ETA (2824-2 oftast) top, eller COSC-klassad som tillval. Kanske inte världens mest spännande urverk, men det gör väl vad de ska antar jag. Var längesedan jag vari inne på deras hemsida, men tror de kör Selitta eller Miyota nu va?

Hur som helst en trevlig klocka som jag var nära att slå till på för några år sedan, men prislappen är så hög att det finns många andra kändare märken som konkurrerar med dem, så därför har det aldrig blivit någon Stowa.

För övrigt har de börjat med en del designplankningar vilket jag tycker sänker märket och i takt med det har de även höjt peiset. Stowa var bättre förr om du frågar mig.


Tjena

Dom kör ff eta 2824-2 såvitt jag vet. Många andra hyllade verk här på sajten som också använder sig av det.
Laco kör miyota i sina automatAre.

Nu är jag en nyfrälst klocknörd men många stora märken har ju snott design från dom klassiska b-uhren (räcker med att man kollar i dagens klocktråd för att se det) men det är väl oundvikligt att företag influeras idag. Har ingen koll på vilka modeller som skulle vara designplankade. Bryr mig inte så värst heller, finns stora märken som gör sånt med.
 

wotan

Rolex
Tjena

Dom kör ff eta 2824-2 såvitt jag vet. Många andra hyllade verk här på sajten som också använder sig av det.
Laco kör miyota i sina automatAre.

Nu är jag en nyfrälst klocknörd men många stora märken har ju snott design från dom klassiska b-uhren (räcker med att man kollar i dagens klocktråd för att se det) men det är väl oundvikligt att företag influeras idag. Har ingen koll på vilka modeller som skulle vara designplankade. Bryr mig inte så värst heller, finns stora märken som gör sånt med.

Kollade på hemsidan, dom modeller jag snabbkollade kör ff eta 2824-2 (sitter väl i en del tudor också?(kan ha fel)) och i min seatime sitter ett 2824-2. Rätt glad för det då jag inte kommer behöva skicka den till tyskland vid problem.
 

Ale

Cartier
De kör fortfarande ETA. Peseux 7001 också, som tidigare. Och Soprod som jag inte sett tidigare.

Designplankningar? Hoppas du inte menar Nomos Tangente vs Stowa Antea, det verkar dock vara en vanlig missuppfattning :)
 

Cryssarn

Rolex
Tjena

Dom kör ff eta 2824-2 såvitt jag vet. Många andra hyllade verk här på sajten som också använder sig av det.
Laco kör miyota i sina automatAre.

Nu är jag en nyfrälst klocknörd men många stora märken har ju snott design från dom klassiska b-uhren (räcker med att man kollar i dagens klocktråd för att se det) men det är väl oundvikligt att företag influeras idag. Har ingen koll på vilka modeller som skulle vara designplankade. Bryr mig inte så värst heller, finns stora märken som gör sånt med.
Dom lite dyrare Laco kör ETA, medan dom för runt 3k kör miyota. Skillnaden ( så vitt jag vet ) mellan dyrare märken och när säg stowa gör det är hur mycket verket modifieras
 
Topp