• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stowa marscherar in!

wotan

Rolex
DSC_0926.JPG


Dagens:)
 

wotan

Rolex
Idag fick min klocka sin första battlescar. En liten repa på bezeln mellaN kl 4 och 5. Snart är den redo för inavsionen av ryssland!
DSC_0927.JPG
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag velar väldigt mycket fram och tillbaka om jag ska köpa Sinn, Fortis eller Stowa. Har varit och huggit på flera Sinn 556i men jag tycker nästan att Stowas Flieger är snyggare. Den är ju också lite större med sina 40 mm mot Sinns 38,5mm
En dum fråga: Stowa har ju inga lugholes. Är det inte eländigt svårt att byta band på dessa utan att sabba bandstift och repa luggarna?

Stowa


Sinn


Stowas Flieger Baumuster B
 

wotan

Rolex
Fliegern från stowa är ju avsevärt snyggare.

Jag har inga problem med att byta band/rem, lite trixigt är det dock och jag har två smårepor som knappt syns!

Av dom två från stowa du lagt upp så skulle jag välja den nedre. Sjukt cool!
 

Biffbert

Cartier
Hallå bröder!
Har börjat falla hårt för tyskt stål, framförallt Sinn. Fick dock upp ögonen för Stowa när jag kikade in här, hur mäter den sig kvalitetsmässigt? :) För utseendemässigt är den ju tamigfan fantastisk!
/J
 

wotan

Rolex
Googlar du på stowa så får du bara upp positiva omdömen. Byggkvalitén är kanon, känns riktigt gedigna. Urverken är stabila då dom kör på säkra kort och använder sig av bl.a. Valjoux/eta (mao kan du serva här i sverige) sen har jag för mig att dom har ngt manuellt in-house verk men det är jag osäker på.
Som vanligt så är dom mer kända på kontitenten än vad dom är här i sverige men det är väl för att vi har sån liten marknad.

Att dom är en av originaltillverkarna av fliegern förhöjer ju bara känslan.

Enda nackdelen jag kan komma på är att det är lite trixigare att byta band, men det kan jag leva med!
 

Biffbert

Cartier
Googlar du på stowa så får du bara upp positiva omdömen. Byggkvalitén är kanon, känns riktigt gedigna. Urverken är stabila då dom kör på säkra kort och använder sig av bl.a. Valjoux/eta (mao kan du serva här i sverige) sen har jag för mig att dom har ngt manuellt in-house verk men det är jag osäker på.
Som vanligt så är dom mer kända på kontitenten än vad dom är här i sverige men det är väl för att vi har sån liten marknad.

Att dom är en av originaltillverkarna av fliegern förhöjer ju bara känslan.

Enda nackdelen jag kan komma på är att det är lite trixigare att byta band, men det kan jag leva med!
Fett, tack för svar! :) att de inte är så kända här gör det ju ännu fetare :D
 

wotan

Rolex
Satt och kollade på den igårkväll, har dock inte pengar tillgängligt för ett klockköp i den klassen :) (atm dvs)
 
Topp